Az 1989-től működő Másfél olyan instrumentális muzsika, ahol a zene egésze kap főszerepet és nem az énekest pótolandó hangszerszólók. Kedveli az erős, dinamikus megszólalást, váratlan változásokat, páratlan ritmusokat, de a „pszihedelikus utazást”, vagy a jókedvű gúnyolódást is. Mára a stílusok közötti határvonal elmosódott, természetes módon keverednek különféle irányzatok. Letagadhatatlanul hat az együttesre a Funkrock, az Acidjazz, trash, techno, disco, csárdás, new wave, no wave, sőt a villamos monoton kattogása vagy egy náthás kínai ritmikus tüsszögése a buszmegállóban ( Ha valakinek továbbra is gondot okoz a műfaj meghatározása, javasoljuk a fenti fogalmak ötletszerű összevonását). Mindenesetre a Másfél nem egy fiktív, öncélú nyelven akar dudorászni, de az idióta fröccsöntött tucat-zene se a világa. Nagyon fontos az előadások hangulata, az a plusz energia, ami ilyenkor jelentkezik. Ezért lett a Mese visszafogottabb, csendesebb hangulatát követő második anyag, a Kínai nátha élő felvétel. Ez a Tilos az Á-ban lett rögzítve, ahol rendszeresen játszottak. A nagyobb koncerthelyek lehetőséget adtak újszerű, egyedi hangulatú előadásokra. Így került sor az Almássy téri Quadro - koncert sorozatra. Itt a valódi térhangzást gondosan megtervezett fényhatások, jelmezek egészítették ki. Izgalmas kaland ez mert a teremben szimmetrikusan elhelyezett négy színpad körbe veszi a forgolódó nézőt, aki hirtelen a produkció „belsejében” találja magát.
A hagyományos koncerteken ma már táncosokkal, színházi díszletekkel is dolgozik a csapat. Igyekszik újra fogalmazni a közönség - előadó viszonyt. Viperagarzon címmel jelent meg a következő album. Ez a stúdiómunka koncerteken lecsiszolódott, kiforrott számokat tartalmaz. Az előző lemeznél keményebb, koncentráltabb a megszólalás. Itt játszik először Salamon Eszter, mint vendég ( Hold c. szám ). A cselló olyan jól ellensúlyozta a Másfél erős ritmusait, hogy állandó tagja lesz a zenekarnak. Azóta több régi és minden újabb szerzeményben játszik. Az ő jelmezterveit láthatjuk a Hold klipjében, amit Cs. Nagy Sándor rendezett a Menetmetszővel egyetemben ( mindkettő igen erős filmes behatásról árulkodik ). Ezeken a forgatásokon merült fel az ötlet és kedv egy leendo filmzene elkészítéséhez. Az együttes gyakran kapja a „mozis - filmes - vizuális” jelzőket. Nem csoda, hiszen ez a fajta instrumentalitás bárkiben elindíthat egy személyes mozigépet. Nyitrai Márton Villamos c. rövidfilmjének forgatókönyve az alapja annak a munkának, ami 1997 - ben azonos címmel készített a Másfél. Ez a CD audió része normál maxiként működik, 14 percnyi zenét tartalmaz. Az első szám a filmzene motívumait bontja ki teljes kompozícióként, a második egy hasonló hangulatban fogant, független darab. A CDROM részen - a multimédiás lehetoségeket kihasználva - megtekinthető a film maga, képek, infók a stábról, fotók, plakátok, cikkek a zenekarról és a Menetmetsző c. klip. A Másfél szívesen működik együtt más művészeti ágakkal, legyen az film, tánc, mozgásmuvészet vagy színház ( 97 decemberében mutatta be a Pécsi Nemzeti Színház Kamaraszínháza Soós Péter rendezésében a Caligula helytartója c. darabot, aminek a Másfél írta a zenéjét ). A zenekar fontosnak tartja tehát a zenei és vizuális elemek összhangját. Különösen lényeges a közönséggel való kapcsolat és kölcsönhatás, hiszen a koncerteken dől el, hogy a Másfél zenei gondolatait közvetlenül át tudja-e adni az embereknek. ´98 októberében Kalocsai Tamás dobos kivált a zenekarból, helyét Farkas Zoli vette át, az ő helyét pedig ´99 márciusától Ujj Zoltán.
Jelenlegi felállás: Salamon Eszter - cselló Barnabás - gitár Hegedüs János - basszusgitár Ujj Zoltán - dob Lukács Levente - szaxofon
Eddig megjelent hanghordozók: 1993 - Mese - debütáló kazetta 1994 - Kínai nátha -koncert 1996 - Viperagarzon -stúdióalbum 1997 - Villamos - (CDROM is) 1998 - Katasztrófamámor - (CDROM is) 2000 - Angyaltojás 2000 - Rádióbarátnő (remix)