hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. március 20. csütörtök   16:49
nincsen hozzászólás

szerző: Bandi
Chris Rea
2008. március 3. Budapest - Papp László Budapest Sportaréna

  Hangulatos estére számíthatott, aki vette a fáradságot és a bátorságot, hogy ezt a szeles márciusi estét Chris Rea muzsikájának szentelje. Rea-t sokféleképp lehet szeretni, van, aki a hangjáért, van, aki a gitárjátékáért, van, aki magáért a blues-os hangzásért szereti ezt a könnyen befogadható hangulatos zenét. A közönség igen széles skálán mozgott: egyetemisták, középkorú középvezetők, nyugdíjasok és mindezek csatolmányai együttes erővel várakoztak a szokás szerint félig megtelt Arénában.
  
  Ötletes színpadkép fogadta a közönséget: a színpad fölött elszórva gitárok voltak felfüggesztve, szinte folyamatában megállított gitáresőnek tűnt, egész szórakoztató volt ezen elbámészkodni a több mint két órásnak ígérkező koncert előtt. Az este Chris Rea előzenekarával a The Delmonts-al indult, mint ahogy a színpad mögött ezüstszínű függönyre akasztott transzparens is hirdette. Ha Delmonts, akkor Delmonts, ami végül is nem állt másból, mint Rea és sessionzenészeivel előadott gitárzene, melyben a szólógitáros szerepét Chris Rea mellett nagy részben Robert Ahwai vitte valahol a színpad bal oldalán hátul, ami számomra egy kissé furcsán vette ki magát, megszokva balga fejemmel, hogy a szólógitárost valahol a színpadon elöl keressem szemeimmel. A Delmonts a Rock n Roll gyökereihez nyúl vissza, szimpla gitárkísérettel előadva. Inkább elkedvetlenített a produkció, kissé vérszegény volt eltekintve attól az egy-két számtól, ami bluesosabbra sikeredett, ezek viszont látszólag a közönség érdeklődését is felkeltették. A hatásos folytatás azonban feledtette az első 20 percet, mivel minden előzetes bejelentés nélkül lehullott az aranyfüggöny és kék neonnal láthatóvá vált mögötte a The Fabulous Hofner Blue Notes felirat, csak hogy tudjuk, hova kerültünk. Gyors pólócsere (az elmaradhatatlan fekete ujjatlan trikó) és kezdődhetett a produkció. Jelentem, az idő jót tett Rea hangjának, sőt, az a kis karcosság, ami a kor és ki tudja még mi lenyomata, inkább hozzátesz, mint elvesz. Rea fölött mintegy glóriaként egy bádoglámpa lebegett, aminek biztos volt valami funkciója vagy valami mögöttes tartalma, amire nem tudtam rájönni, és ami néha eltűnt aztán újra láthatóvá vált, mindenesetre szórakoztató volt. Közben persze hangulatos bluesokat hallattunk, kékes fényben lebegve, profi gitárjátékkal előadva, és sorakoztak a régi slágerek is, a Julia, a Jozephin, a Road to Hell, vagy az On the Beach. Mind egytől egyig korrektül előadott darab, közepes zenészekkel elővezetve. Az új lemezről is hallhattunk egy-két számot, hallhatóan Rea a blues felé fordul, én csak támogatni tudom ebben a törekvésében. Az egész produkció Rea-ra épült, nem sok lehetőséget adva zenésztársainak önnön tehetségük csillogtatására, ám ez a hang, a dalok, és Rea gitárjátéka elviszi a produkciót. Volt közönségénekeltetés is, aztán a koncert vége fele újabb hatalmas transzparensen színes gitárrajzokat csodálhattunk: ez tényleg remekül mutatott az Arénában, a koncert után aki tehette, készített felvételt róla, amit aztán MMS üzenetben továbbított a rokonoknak és üzletfeleknek.
  
  A kötelező levonulás és visszavonulás után még senki sem sejtette, hogy ez már a ráadás, oly kevés idő telt el a The Delmonts átlényegülése Chris Rea koncertté és az említett levonulás között, ezért gyanútlanul tette mindenki a dolgát, még az sem volt árulkodó, hogy valamikor a koncert közepe táján Mr. Rea bemutatta a zenészeket. Igazi angolos távozásnak lehettünk tanúi: az első pillanatban fel sem tűnt, hogy vége a koncertnek, mert görcsösen ragaszkodom ahhoz az elképzelésemhez, hogy egy zenész, megköszön bizonyos dolgokat, elköszön, és jó éjt kíván. A koncert vége akkor realizálódott a közönségben, mikor hirtelen roadok jelentek meg és felkapcsolták a villanyt. Remélem, hallotta Mr. Rea azt az igen jól hallható csalódott morajt, ami végigfutott a közönségen. Órámra pillantva megnyugodtam, hogy nem az időérzékem hagyott el: a két és fél órásra hirdetett koncertet sikerült alig két órába sűríteni. Hiába, aki tud, az tud.
  
  A zenekar tagjai: Chris Rea (gitár), Robert Ahwai (gitár), Neil Drinkwater (billentyűk), Colin Hodgkinson (basszusgitár), Martin Ditcham (dob)



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 volt 2013    brad pitt    exférj újratölve    dave groh    exhumed    oliva    hitchcock    sweat & tears    novembers doom    jorge salán    nulladik változat    demi moore    the crown    kraanium    turisas    milovice    ugly kid joe    iron maidnem    lighthouse project    wolfsbane    lies    nils    3d     rém hangosan és irtó közel    budapest  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!