szerző: PjotrGadó Gábor - Dukay Barnabás szerzői estje a Fonóban 2008. február 19. kedd, 20:00 Fonó Budai Zeneház – Budapest (XI.Sztregova u. 3.)
Gábor szívesen nevezi a zenéjét fohásznak. Ettől az még lehetne szánalmasan naiv, egy bigott ember önszuggesztióból táplálkozó eksztázisa is, de pont a fordítottja ennek. Gábor úgy komponál, ahogyan a nagy misztikusok imádkoznak: az ima nem annyira az áhítat kifejezése, mint inkább a virrasztásé, a vigíliáé. Aszkézise révén igen messzire jutott a harmónia nyelvének megismerésében, és ezt csodálatraméltó tudással társítja a keleti és nyugati kultúrák határán kialakult magyar zene modális hagyományaival. Szélsőséges tisztánlátása ragyogó felépítményeket teremt. Ez az oka annak, hogy miközben elvezet a disszonánstól, az attól csak még váratlanabbnak ható konszonáns hangzásig, elsodor és kiforgat magunkból, oda juttat, ahol elveszítjük magunkat, és úgy elragad, hogy beleborzongunk írja Gadóról zenéjének egyik legjobb értője, Franck Bergerot, a francia Jazzman című zenei szaklap vezető újságírója.
Dukay Barnabás a győri Tinódi Lantos Sebestyén Zeneművészeti Szakközépiskolában kezdte zenei tanulmányait Unger Ilona (zongora) és Fekete Győr István (zeneszerzés) növendékeként. 1969 és 74 között a budapesti Liszt Ferenc Zeneművészeti Főőiskolán zeneszerzést tanult Sugár Rezsőnél, diplomáját 1976-ban szerzte meg. 1970 és 90 között az Új Zenei Stúdió tagja, mint zeneszerző és előadó. 1974-től 1991-ig a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola tanára, ahol szolfézst és zeneelméletet tanított. 1991 óta a Zeneakadémián tanít.