magazin [program] 2008. január 31. csütörtök 11:54
nincsen hozzászólás
szerző: PjotrKlikk 2.0 – a digitális játszótér a Millenárison 2008. január 15. – 2008. március 24. Budapest - Millenáris
A Jövő Háza Kiállítás területén, a Millenárison, 2007. őszén nyílt meg a Klikk 1.0 digitális játszótér. Az egymást követő, tartalmilag egymásra épülő kiállítási egységek a digitális kultúrát, a digitális írástudás szegmenseit, a mindennapjainkban és szokásainkban bekövetkező változásokat mutatja be. A Klikk 1.0 digitális játszótérnek 2007 szeptembere és december között 90 000 látogatója volt. A kiállítást egy virtuális játék kísérte, amelynek fődíjaként a nyertes csapat a Microsoft Magyarország jóvoltából szakmai tanulmányútra utazik a prágai School Technology Innovation Center Central and Eastern Europe részlegébe.
Klikk 2.0
Január és március vége között a látogatók megismerkedhetnek a legrégibb és legújabb számítógépes és videójátékokkal, valamint megismerhetik és megtanulhatják a weblap-, a kép-, a hang-, a videószerkesztés és az animációkészítés alapjait.
A Klikk 2.0 a szórakozás, tanulás és munka határterületeit járja körül. Bemutatjuk, hogyan segíthet a tanulásban egy számítógépes játék vagy egy kreatív szoftver, hogyan készülnek a legmodernebb grafikai vagy zenei alkotások - ezek akár szabadidőnkben, akár munkánk folyamán segítségül hívhatók. Az egyes játéktípusokat végigjárva megismerkedhetünk a játékok felépítésével, struktúrájával, valamint azzal, hogy milyen készségeket fejlesztenek, hogyan integrálhatók az oktatási folyamatokba.
A Klikk 2.0 a digitális játszótér c. kiállítást - csakúgy, mint az előzőt - egy interaktív játék kíséri, ahol a tanuláson, a tudásszerzésen kívül a közösségépítés is fontos szerepet kap.
A kiállítási tér
A Klikk 2.0 digitális játszótér kiállítási terét a már korábbról ismert, tizenöt hatszögletű, három oldalról zárt pavilon - sejt- határozza meg, az alábbi típusok szerint:
5 darab produktív sejt: szaporítószervek, ahol az egyes sejtek a webes tartalom előállításának különböző kreatív munkafázisait mutatják be. Ezekben a sejtekben egy-egy hozzáértő animátor segítségével a látogató képmontázst készíthet a képszerkesztő sejtben vagy animációt az arra létrehozott sejtben, akár megalkothatja saját videoklipjét vagy hangminták segítségével a személyes csengőhangját is. Az elkészített alkotásokat a kiállítás honlapján a személyes tárhelyére elmentve később felhasználhatja a weblapja tervezésekor.
6 darab játéktörténeti sejt: ezek a játékok evolúcióját mutatják be. Itt a kvarcjátékok és a tv-tenisz idejétől a Commodre 64-en át nyomon követhető a játékok fejlődése a legmodernebb játékkonzolokig. Az itt elért eredményeket a Millenáris külön versenyeken is értékeli. A legjobb játékosokat meghirdetett versenynapokra hívják meg, hogy azok a helyszínen mérjék össze tudásukat. A játéksejtek tartalmi felosztásának csoportosítása: Eseti játékok, Cybersportok, Interaktív történetmesélés, MMO Gaming, Valóságot leképező játékok, Gyerekjátékok, Party játékok (sejten kívül, konzolos megjelenítéssel)
4 darab ismeretterjesztő sejt: itt az internettel, digitális kultúrával kapcsolatosan gyakran felmerülő kérdések olvashatóak. Olyan témák és tanulmányok kapnak itt helyet, amelyek bemutatják és értelmezik napjaink kulturális és mindennapi változásait.
Háttérinformáció:
Amíg egy-két játékos a sejtben dolgozik, addig a többi látogató a témához tartozó tartalmakat olvashat a az érintőképernyős info konzolokon. Az egyes produktív sejtek témáiban a Millenáris pályázatot hirdet. A legjobb alkotásokat az intézmény a kiállításon és annak honlapján is galériaszerűen bemutatja. A produktív sejtekben érdekes, felhasználóbarát, modern beviteli eszközök gondoskodnak a látogató élményszerű tapasztalatszerzéséről.
A játéklehetőségre várakozó látogatók tudományos, ismeretterjesztő tudásra tehetnek szert az infokutakból. Az egyes játék típusok mellett pedagógiai, szociológiai, pszichológiai elemzésekkel egészülnek ki a játékok bemutatása. A látogatók ezeknek az információs anyagoknak a segítségével tájékozódhatnak arról, hogy az egyes játék típusoknak milyen fejlesztő, tanulást segítő vagy esetleg káros hatása van.
A kiállítást kísérő interaktív játék
A játék célja egy vaktérkép megfejtése, amely 75 darab sejtnek nevezett hatszögből áll.
A feladat: végigjárni a sejteket a Millenárison, játszani a játékokkal, készíteni saját multimédiás anyagokat és válaszolni az összeállított kérdésekre. Minél több sejtet jár végig egy látogató és teljesíti a küldetését, annál több sejt válik láthatóvá a vaktérképen. Nem csupán a kiállításon bővítheti a látogató/játékos a térképét, hanem az interneten is a Klikk 2.0 honlapján (https://kikk.millenaris.hu). Egyedül nem nyerhet senki ebben a játékban, a kiállítás honlapján társakat kell gyűjtenie. A győztes az lesz, aki hat társával együtt megfejti a teljes térképet, és a legtöbb pontot gyűjti össze. A kiállításon pontokat kapnak a legügyesebb látogatók, akik a legjobbak valamelyik játékban, a legtöbb szavazatot elérő munkák készítői, vagy helyesen válaszolnak a feltett kérdésekre.
Regisztráció és részvétel a játékban: regisztrálni a kiállítás honlapján, a http://klikk.millenaris.hu weblapon, vagy a kiállításon lehet. A sikeres regisztrációhoz a játék oldalán egy regisztrációs felületet kell kitölteni, amely a visszaigazoló e-mailre adott válasszal válik véglegessé. A regisztrációs felületen sokféle kérdésre lehet válaszolni, de a valós e-mail címen és a játékos nevén túl a további kérdések megválaszolása nem kötelező.
A regisztrációval már 3000 pontot szerzett is a látogató, amely felhasználásával akár harminc sejtet is megfejthet, így a játékot el is kezdheti.
Az e-mail cím és a név megadásával a pénztárban az első látogatást követően kedvezményes belépőjegyet válthat mindenki! A kedvezmény mértéke a 2. látogatásnál 20%, a 3. látogatásnál 40% a 4. látogatásnál 60%, az 5. látogatástól 100% kedvezmény, azaz korlátlan számú alkalommal ingyenes belépésre jogosult.