szerző: Pjotr7 Film 7 Napra Mediawave Web Televízió 2008. január 28 - február 3.
Szocialismust cikiző film a rendszerváltás előttről
Napjaink Frissessége I./Kísérleti Dokumentum Film 4 min, 1986
Rendező/Directed by: Deák Tamás & Hartyándi Jenő Gyártó: Győri Amatőrfilm Stúdió
A film reflexió a szocializmus közelgő végnapjait jelző ideológiai propagandára. Persze a végnapokat akkor még nem lehetett sejteni. A dolgok nagyon lefojtottak voltak. De mint amatőrből magunkat független filmessé átnevezők (akkor még voltak ezen szavaknak értelmük), elkezdtük meresztgetni körmeinket és felvetni olyan témákat, amelyekre a profi filmesek akkortájt gondolni sem mertek, nem is beszélve a televíziókról. Egyik módszerünk az volt, hogy idézőjelbe tesszük a fellelt anomáliákat, mint jelen esetben is, és átértelmezzük azokat. Történt, hogy egy fantasztikus kirakat jelent meg 86-ban, Győr sétáló utcájának lepukkant kávézójában, amely elsősorban alkoholista nénik és bácsik törzshelye volt kiskonyak, kisrum volt a menő. A kirakatban a 30 éves évfordulóját ünneplő KISZ Jövőnk a tét, szervezetmegújítását célzó propaganda életképei jelentek meg. Hungarocelből kivágott figurák voltak, némelyikük pohárral a kezében. Rögtön értettük a célzást. Nagyon béna volt az egész és ráadásként a kirakatrendezés figyelmetlensége folytán az egyik figura eldőlt, és beesett a diszletasztal alá. Kihagyhatatlan ziccer volt az egész konstrukció. Elég volt felolvasni alá a Jövőnk a tét propagandaszöveg húzós részeit és rögtön működött az átértelmezett propaganda. Nem sok dicséretet kaptunk érte hivatalosan, barátit annál többet a bátorságért. És elindítottunk egy folyamatot, amelyben a környezetünkben lévő független filmesek elkezdtek egyre lazábban nyúlni az addig tabuként kezelt politikumhoz.
E film még úgynevezett gányolás-sal, azaz az egyik VHS magnóról a másikra részletek másolásával készült. Ez egy átmeneti időszak volt az amatőrből közben független filmessé vált alkotók számára. A Super 8 mm-es filmtechnika már nehezen volt nyersanyaggal ellátható, és csábító volt a kommersszé váló videótechnika, a maga olcsóságával és azonnal feldolgozhatóságával. De még csak a nagyon egyszerű VHS technika volt hozzáférhető a független filmesek számára. És ez nagyon látszik a filmek technikai minőségén, és hogy nem lehetett pontosan vágni őket. Új és csábító lehetőség, erős technikai hiányosságokkal. Ekkor indult sorvadásnak a ma ismét hódító Super 8-as filmtechnika.
Még két humoros diákfilm Mocsárláz / Históriás Ének
Kisjátékfilm 9min, 1997
Rendezte: Nagy Ildikó, Fülöp Ildikó, Kertész Gábor Gyártó: Mediawave-Mafsz-Többszempont Videocamp, Rábapatona, 1997.
Az Úr 1997.esztendejének Szent Anna havában történt árvíz históriája. Midőn Hany Istók vízitársaival megidéztetett, általuk az fehérnép szüzessége megraboltatott, s az embörök élete elvétetett, avagy hátsó fertályán meggyaláztatott, s vízi szörnnyé leend.
Buszmegálló
kisjátékfilm 8 min, 2005
Rendező: Lars Henze (GER) Szereplők: Rutkai Bori, Grecsó István, Hajnal Zoltán, Soós Ferenc, Farkas Dorina, Hadarics Dávid Gyártó: Mediawave Summer Art Camp2005, Ravazd Kisjátékfilm. A Volt egyszer egy vadnyugat első kockái újulnak fel a ravazdi buszmegállóban, csak kicsit máshogy
Mozgó Irodalom Költő És Táncosok Találkozása A Liliom Hangja
Kisértleti Mozgás Film 10 min, 1993
Rendező: Villányi László Szereplő: Bombitz Barbara Gyártó: Mediawave Foundation
Egy táncosnő testrezdülései
Díj: két különdíj - Országos Függetlenfilm Film és Video Fesztivál, 1993 /a film operatőre/ Díj: két különdíj - Országos Függetlenfilm Film és Video Fesztivál, 1993 /a film operatőre/
Egy rendkívüli muzsikus tehetség korai portréja - Na, Ez A Lajkó Félix!
Dokumentumfilm 44 Min, 1997,
Rendező: Hartyándi Jenő (1997) Gyártó/Producer: Mediawave Alapítvány / Foundation
A filmvázlat, személyes portré Lajkó Félix, fiatal vajdasági hegedűsről. Sajátos, szuverén, zárt műfaji keretek közé besorolhatatlan, virtuóz muzsika árad belőle. Ez az ami látható, hallható rajongói számára. Na de milyen az ember, különösen, ha zárkózott egyéniség? Milyen a környezete?
Négy év különböző élethelyzeteiben gyűjtött felvételein, a próbák gyötrelmein és örömein, lepkékkel beszélgetve, sasokat hívva próbáljuk bemutatni Félixet. Persze a film az ámítás vagy csalás művészete. Ez az én változatom. Nem biztos, hogy igaz! Filmvázlat, mert folytatni kell, keresni a megközelítés további módozatait. Szeretném bevezetni a folyamatosfilm fogalmát.
Az előadó-művészetről készített portréfilmek alapproblémája, hogy összekeveri, vagy azonosítja a színpadon kitárulkozó alkotóművész sugárzását azzal az emberrel, aki a művei mögött él. A virtuóz muzsikust mindig a zenén keresztül próbáljuk megfogni, mint embert, pedig valószínűleg fordított az irány: a személyes életből fakad a zenei produkció. Ezért a társak keresését, a sokszor kíméletlen közönséggel való küzdelmet, a próbák gyötrelmeit, a gyakorlás feszültségét, mint a virtuozitás okát mutatja a film.
Lajkó Félixről, a fiatal vajdasági hegedűsről úgy próbáltam készíteni egy filmvázlatot, hogy a sassal és a lepkékkel való beszélgetése többet áruljon el róla, mint azok a zenei és filmi közhelyek, melyek ilyenkor kézenfekvőnek adódnak.
(Magyar Filmszemle versenyprogram, 1998)
Fiatal képzőművészre emlékezve - Kaposi Tamásra Emlékezve
dokumentum film 43 min, 1996
Rendező: Hadarics Gábor & Nagy Péter & Tanai Csaba Gyártó/Produced By: Kép-Art Bt.
Esztergomi festő, képzőn végzett, gyerekkorától festett, a pesti underground világ aktivistája volt, Pécsen mesterképzőn tanult. Fiatal korában autóbalesetben elhunyt.
Egy Kis Erotika és Éjfélkor...
Animációs Film 2 Min, 2005
Rendező: Rutkai Bori Gyártó: Mediawave Summer Art Camp2005, Ravazd
Erotikus animáció.
Egy kis bonusz koncert:
Ama - István Grencsó Neobeat Band (Hun) & Maraca (Cze) & René Lacko Blues Band (Slk) & Longital (Slk) & Rácz Krisztián Trio (Hun) & Újkut Hk (Hun) & ”Új Utak - New Lines” International Blues Workshop