hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2002. február 18. hétfő   11:48
nincsen hozzászólás

szerző: mily
Space, Csepel Művek, CenterPoint
Egy gerjedt csepeli űr-túra 2002 február 1, Száz Testvér Klub (SzTK) Csepel

   Korán érkezünk, sötétzöld pulóveremben jól rejtőzködöm a zöld lambériával fedett helyiségben. A Space még sehol. Csepel olyan más nekem, olyan meghitt, vad bájt érzek benne, kicsit gyáros, kicsit huligános, pedig lakótelepen nőttem föl, és ott is voltak galerik, meg más hasonlók, de Csepel, az Csepel.
  
   Feltűnnek a kocsma-klubban a hévmegállós fiatalkorú punkok, szelídek persze, folyton együtt látogatják a mosdót.
   Aztán végre befut az én zenekarom is, úgy szeretem, mikor megérkeznek, és hozzák a hangszereket, meg együtt vonulnak, meg olyan filmbe illő jelenet, meg is hatódom. Gyors szerelgetés, páran még érkeznek, azok meg akik itt voltak már a pultot támasztják, a helyi erők már most tökrészegek, túlságosan közvetlenek, belemásznak az emberek arcába, és kapcsiból lekapják a nagymellű lányokat (szerencsére nem tartozom közéjük). Aztán végre elkezdődik az este. Elkezdődne. Ha szólna a mikrofon. Mert kezdetben ugyan gerjedt, aztán már azt sem. Dávid némán tátog a színpadon, aztán valahonnan előkerül a részeg szervező és csavargatni kezdi a pótmétereket, de semmi sem történik, igazság szerint nem is bánom, mert nagyon jól szól ez a szám (Falling Deeper) instrumentálisan. Ezt meggondolatlanul szóvá is teszem az énekes-gitárosnak: persze óhatatlanul is magára veszi. Már látom, hogy nem kellett volna. Hogy lehet minden művész ilyen érzékeny?!
   Csak egyszerűen következetes vagyok, mert emlékeztem rá, hogy valahogy nem nagyon ment együtt az ének meg a gitárszóló, vagyis ment-ment, mendegélt, de érezhető volt, hogy ebből több is kialakulhat. És alakult is, mert egy húszperces technikai szünet után a Space végre a húrok közé csapott, és olyan dalokat adtak elő a fiatal srácok, hogy néha elakadt a lélegzetem. Pedig már hallottam mindet! Mindegyik számot, de így még sosem. A kiállások a helyükön, a szünetek pont akkor, amikor kell, az ütemváltások teljesen rendben, kicsit keveselltem ugyan a basszus-futamokat, viszont a gitárszólók tiszták és jól kidolgozottak voltak, éppen kitöltötték azt a helyet, amit kell, azt a kis űrt a bensőben, amitől olyan jó nekünk ha zenét hallgatunk.
   Később be is igazolódott, hogy az éneklős beszólásom helytelen volt, mert a My Lost Highway című dal összeszorongatta a gyomromat, közben kicsit furán éreztem magam a színpad előtt ülve, mert a zenekar mindkét gitárosa rám nézett ha véget ért egy szám: tapsolok-e vagy mi van? És tapsoltam, de nem azért, hogy udvariaskodjam, mert mondom ez a Lost Highway inkább olyan, amitől „nemtapsolhatnékja” támad az embernek, mert mikor vége, akkor ott marad egy rövid idő a teremben, egy néma rövid idő, egy adag csönd és végigszaladgál az emberek feje fölött, elér a pultig, ott vesz egy éles kanyart, és fénysebességre kapcsolva rohan vissza a zenekarhoz, a hangszerekhez, a húrokhoz, és csak utána lehet tapsolni. Hát így volt itt is. Mondta is Dávid hogy bizony ő elment énektanárhoz, hogy be tudja feszíteni a hasát éneklés közben. Szóval igyekszik, na!
   A nemsokára következő Edgar Allen Poe vers át/fel/megdolgozása ugyan egy parányit elromlott a folytonos gerjedés miatt, és kicsit leépítette a dal drámai hangulatát, hogy a helyi pocakos-nagyhajú-körszakállas mókamester, és a részeg szervező (később velük együtt egy műanyag szemetes kosár) végiglassúzta a parkettet, vagyis a kövezetet, de így is éppen annyira ütött a dal, ahogy kellett nekije. A pocakos egyébként végigvezényelte a koncertet, néha fel-felállt az énekes mellé a színpadra, és ott végzett repülőmozgásokat a kezével, hogy aztán egy ihletett pillanatban valamelyik eltorzított riffre fogja magát és pörögve ugorjon a színpad elé.
   Mire vége lett a koncertnek felszabadultam: nem kellett kedvesen hazudós mosolyt öltenem és azt mondani a zenekarnak, hogy jó kis koncert volt. Mert inkább elismerő mosolyt öltöttem és azt mondom, hogy ez k*rva jó volt! Az elmúlt fél évben kicsit felnőtt a Space, és kezd úgy szólni, mint egy zenekar. Még a dobos Inci is bele-beleérzett olykor a helyzet jelentőségteljes voltába, és olyan elszántsággal püfölte hangszerét, ahogy alapból kéne neki, de erre még adunk neki egy kis időt, mert türelmes zenerajongók vagyunk.
   Aztán fellépett még az este folyamán a Csepel Művek és a CenterPoint. A helyi zenekar ugyan egészen jó hangulatot provokált ki a hallgatóságból feldolgozásaikkal (Alvin és a Mókusok, Fürgerókalábak, más hasonlók...), de a „KözépPont”-on még így sem maradt senki sem. Meg órákig hangoltak, gondolom ezért sem. És Krisztián mondta is, hogy „jól nyomják ugyan, de hangolni nem tudnak” szóval valami hatalmas zaj féleséget produkáltak, meg úgyis nagyképű bunkók voltak (egyébként tényleg szorult beléjük némi tehetségesek, és jóképűek is voltak, csak rosszul tálalták), akik fellépés előtt elvonultak a pincébe, igaz, néha megjelentek egy nőcivel (17 lehetett), akit látványosan tapiztak, és aki fennhangon adta mindenki tudtára, hogy már nem is emlékszik mikor vesztette el a szüzességét.
   Egyszóval az est győztese a Space nevű zenekar volt, és maradt azóta is a dobogó legfelső fokán, mert a másnapi Szabad Európa koncert nem éppen úgy sült el, ahogy eme sorok írója, és kedves utastársa várta, sejtette és remélte, de ez már egy másik történet
   A Space zenekar:
  Ilniczky „Inci” Péter - dobok
  Egri „Pierre” Péter - basszusgitár
  Gálócsy „Elvis” Dávid - ének, szólógitár
  
  Következő Space koncert:
  Május 31. - Ludas Rock Klub



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 sorbon sexual    heidenfest    vio-lence    kóbor angyal    distrust    steven soderbergh    szakonyi balázs    trent reznor    vdiámpark    john lennon    musica moralia    morre    black swan    liam neeson    darkthrone    cabaret medrano    pixelhősök    ankh    phlegethon    jimi hendrix    paul bettany    seventh void    rockmaraton portrék    S X    rock the nation  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!