hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2008. január 6. vasárnap   17:31
nincsen hozzászólás

szerző: Eugene
W.A.S.P.
2007. december 2., Budapest – Wigwam

  Ígéret szép szó, de a lényeg, betartották szavukat Blackie-ék, s ellátogattak hozzánk december elején, bepótlandó a Type 0-val közösen tervezett, ám végül elmaradt júliusi koncertjüket. Nem tudom, akkor hogy cselekedtek volna, de a Wigwam-ot ezúttal kamera- és fényképezőgép-mentes területté nyilváníttatta a zenekar (vagy csak Blackie Lawless?): már a kapun egy gyanús felirat hirdette a fenti állapotokat, s rögvest a koncert előtt is bemondták, hogy senki se próbálja meg megörökíteni a rendezvényt, mert annak bizony súlyos következményei lesznek. Láthatóan mindenki betartotta a szabályokat, de bennem mégis felmerült a kérdés: miért nem viseli el a fotózást az az ember, aki fénykorát vakuk villogása között töltötte legalábbis a koncerteken? Na mindegy is, kevés morfondírozás után el is kezdődött a múltidéző show.
  
  Múltidéző, mivel Blackie-ék nem mást vettek elő ezen a turnén, mint a Crimson Idol albumot a teljes valójában, lévén idén 15 éves ez a banda karrierjében fontos szerepet betöltő konceptalbum. A projektorra tekintve világossá vált, hogy ezúttal vetítés is lesz, ráadásul folyamatosan: egy külön kis filmet készítettek erre az alkalomra, hogy vizuális csemegét kapjunk a zene mellé. Erről eltérő vélemények jelentek meg a koncertet követően, nekem mindenestre bejött a dolog. Nem tudtam eldönteni, melyikre fókuszáljak igazán, így hát megosztódott a figyelmem: a rocksztárnak készülő Jonathan történetének ugyanis remek zenei aláfestést adtak a sorban jövő dalok: The Invisible Boy, Arena Of Pleasure, Chainsaw Charlie (Murders In The New Morgue), The Gypsy Meets The Boy, Doctor Rockter, I Am One, The Idol, Hold On To My Heart, The Great Misconceptions Of Me. Tudni kell, nem egy habkönnyű, zsíregyszerű ópuszról van szó: majd mindegyik dal torzítatlanul kezdődött, s persze beindulós rockban sem volt hiány, csak éppen ezek a számok nem olyan direktek, állatiasak, mint például az első lemezhez utólag hozzácsapott Animal (Fuck Like A Beast). Legjobban a Chainsaw Charlie maradt meg bennem: a Murders In The New Morgue refrénje szinkronban a körfűrésszel fenyegető kiadótulajdonossal különösen hatásosnak bizonyult. A csapat nem mozogta szét magát a színen, a legtöbb mozgást egyenesen Blackie produkálta, amely abban merült ki, hogy a számok végéhez érve közelebb sétált a projektorhoz, s meredten bámulta a képsorokat. A többi zenész jól tette a dolgát, Mike Duda és Doug Blair rendre kisegített a vokáloknál a gitárjaik pengetése mellett, Mike Dupke húzos dobolásával pedig jó alapot rakott társai alá. A totális Crimson Idol előadását követően testületileg levonultak a színpadról, hogy egy jó 10 perces szünet után visszatérjenek, s pár klasszikus darabot eljátsszanak. A L.O.V.E. Machine, a Wild Child és a Blind In Texas mellett egy új nóta is elhangzott (Take Me Up), a már említett Animal (Fuck Like A Beast) és az I Wanna Be Somebody viszont nem bosszús is voltam, mivel ez a két szám a kedvencem tőlük. A tavalyi koncerten ezek is elhangzottak, ha nincs ez az évforduló, talán most is játszották volna őket De sebaj, ez a koncert így is jó volt.
  
  Örülök, hogy ott voltam ezen az estén a Wigwam-ban, kár lett volna most is kihagyni őket. Azért remélem, ha legközelebb erre tévednek, rendes szettet fognak majd játszani, minden korszakra kiterjedően.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

A W.A.S.P. oldala

A Concerto oldala

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 greg graffin    beatles    ahad & fujak & hautzinger    adni jó    dance or die!    the chariot    jazzékiel    gorillaz sound system    mighty boosh    kate winslet    rocktogon    aborted    zöld pardon    monster magnet    babymetal    dordeduh    alcohol    judie jay    the dillinger escape plan    ashes of ares    elefánt    szelíd teremtés    georgie henley    hooligans    killswitch engane  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!