hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2002. február 6. szerda   13:30
nincsen hozzászólás

szerző: mily
30Y Pécset
Reneszánsz-rock, kis csalással 2001 október 5, Pécsi Egyetemi Klub

   Sokáig gondolkoztam milyen is ez a zene. Tinódi Lantos Sebestyén jutott eszembe, meg a réges-régen dalban elmesélt történetek. Aztán eszembe jutott a megfelelő szó: reneszánsz.
  
   Pedig a zenekar felállása teljesen hagyományos: szóló-, ritmus-, basszusgitár, dob. Ehhez jön egy fűszerként a két lány vokálja. Úgyhogy - csörgök, furulyák, és lantok híján - valószínűleg az ének teszi reneszánszosakká a dalokat. Egyébként egyértelműen a Kispál és a Borz vonalon indult el a banda, amit nem is próbálnak titkolni, még dalt is írtak nekik (”de biztos túlsó part lesz / Lovasinak partja / és hogy ő a házát / fölépítette rajta / verjünk egy sátrat le / a ház mögött a telken / tudod sokan leszünk ott / de még mindig többen szemben”). A 30Y is pécsi zenekar, amit meg is örökítenek az „ennek a városnak olyan a fullánkja” kezdetű nótában, ami értelmezésem szerint kb arról szól, hogy a város olyan, mint egy adag ragasztó (technokol mondjuk), hogy ragaszkodsz hozzá, és kellően bekábulsz, és mikor már mennél, mert elég volt, nem tudsz, mert csak nyúlik utánad a massza, és visszarángat folyton, ami persze nem feltétlenül rossz.
  
   A szövegek tetszenek, de jobb őket olvasni. Énekként ugyanis egyáltalán nem érteni őket, bár lehet hogy ez a depi motyogás koncepció volt, ami végül is bejött, mert valahogy tényleg szomorkásak a számok. Ettől függetlenül van pár jó dal, igaz kicsit lovasoidok, meg sokhelyütt nem értem miért kell vokál, de mondom, nem is rosszak. Párszori hallgatás után már ismerősek is a dalok a lemezen.
   Merthogy bizony lemezen szerepelnek már a számok, bár inkább demonak illene nevezni, csak ugye okosan kitalálták - gondolom a zenekar „menedzsmentje” - hogy olcsóbb egy koncertet rögzíteni, mint stúdiót bérelni, úgyhogy a tavaly októberi Pécsi Egyetemi Klubbeli fellépés hallható a stílusosan „Koncert”-re keresztelt „albumon”. És itt jön az a rész, hogy nem is tudom, hogy örüljek-e vagy sírjak, de tényleg nem tudom, mert azért kicsit kínosan éreztem magam, mikor rajtakaptam a zenekart a „csaláson”, és nem is tudom, hogy szabad-e nekem leleplezni, mindenesetre viccnek kicsit jó, de mondom, én nem nevettem, de remélem más igen, mondjuk, aki ott sem volt. Arról beszélek, hogy a számok között hatalmas tapsvihar, a közönség tombol, és éljenzi az előadókat. Akik a valóságban nem azok, akiknek hinni lehet. Mindenesetre ügyes lemez, és ötletes is, csak kicsit merész, mert olyan ez, mintha úgy nézegetnem magam a tükörben, hogy közben Milla Jovovich egész alakos posztere van ráragasztva, de úgy, hogy ne lehessen észrevenni a ragasztófoltokat.
  
   Mindenesetre lehet hogy ennyi belefér. Sőt! Legyen, férjen bele az erkölcsi normákkal teletömött batyuba, mert legalább jóképű a dobos, akivel személyesen is sikerült megismerkednem egy pécsi Kispál koncerten. Tőle tudtam meg, hogy a zenekar 2000-ben alakult, és az a szintén pécsi Játszótér nevű zenekar pedig, amelyik gitárosát Endre alakjában hagyta a 30Y-ra megszűnt. Többet nem is igen sikerült beszélgetni, mert dübörögni kezdtek a hangfalak.
   De amondó vagyok nem is volt szükség más tudnivalóra, a zenekarral úgyis sokat fogunk találkozni akár a fővárosban, akár Pécs környékén. Nyomulnak rendesen, ami lehet, hogy nem is baj. Csak rakják előre a dobost a színpadon. Hagy lássa a nép.
   A zenekar: Beck Zoltán - ének, akusztikus gitár, szöveg; Beck László - dobok; Varga Ádám - basszusgitár; Gradvolt Endre - gitár; Komáromi Kornélia - vokál; Molnár Anikó - vokál (web: www.30y.vze.com )



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
         korpás éva    vágtázó halottkémek    roots of death    air    abnormality    tito & tarantula    kispál attila    budapest bár    megadeth    logan lerman    ingrowing    dave gahan    szabad az Á    star wars    cojones    voodoo allen    hogyan lopjunk felhőkarcolót    privilegivm    anna& teh barbies    mátyás attila    born from pain    bloody roots    tom cruise    apey and the pea  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!