kultúra [színház] 2007. október 14. vasárnap 17:39
nincsen hozzászólás
szerző: MU.HuHárom darab a MU színház műsorán 2007. október 16-17; 19-20-21. Budapest - MU Színház (XI. Körösy József u.17.)
október 16-17. 20:00
A Budapesti Őszi Fesztivál programja Réti Anna: Kártyavár / A következő lépés
Réti Anna a Pécsi Művészeti Szakközépiskola elvégzése után a Rotterdami Táncakadémián folytatta tanulmányait. Olyan hollandiai együttesekkel dolgozott, mint Galili Dance, és Conny Janssen Danst. Magyarországra visszatérve szabadúszóként rendszeresen táncol hazai koreográfusok darabjaiban.2006-ban jelentkezett első saját koreográfiájával Lélek pulóver nélkül címmel. Az alkotás több díjat is nyert a 10. Stuttgarti Nemzetközi Szóló Táncszínházi Fesztiválon, majd a II. Monotánc Fesztiválon elnyerte a közönség díjat, 2007 áprilisában a II. Budapest Fringe Fesztiválon Fringe díjat kapott, májusban pedig a szakmai zsűri Lábán Rudolf díjat ítélt meg neki. Második önálló estjét a Budapesti Őszi Fesztivál keretében láthatja a közönség. Az est során két koreográfiát láthatnak: Réti Anna Kártyavár című darabját, és Hód Adrienn Réti Annára és Garai Júliára komponált duóját A következő lépés címmel.
Kártyavár (Home of Cards) A kártyavár egy asztalon, az asztal egy tutajon áll. Vajon a folyó érzi-e, ha dől a kártyavár?
A Kártyavár című darab, az egyik legtermészetesebb emberi kapcsolat, a szülő és gyermek közti viszony milyenségét kutatja. Mi történik akkor, ha a kapcsolat eltér az ideálistól? Ha alapjai nem elég erősek, az építmény stabilitása kérdéses. A darabban egy színész, és egy táncos, egy férfi, egy nő, felnőtt és gyerek, szöveg és mozgás vannak jelen. A szövegek versek formájában jelennek meg melyeket Halasi Zoltán (költő, műfordító, esszéista, újságíró), a darab témáihoz ír.
Koreográfia: Réti Anna Szöveg: Halasi Zoltán Előadók: Gőz István, Réti Anna Zene: Barna Balázs Fény: Szirtes Attila Jelmez: Csorba Krisztina, Réti Anna Munkatárs: Hudi László, Szőke Sándor
- szünet
Munkabemutató: 2007 Trafó, Inspiráció
A következő lépés (The next step) Az első lépéssel elkezdődött a játszma Ott állok a zebránál Boomerang feliratú vászontáskámmal a kezemben - már felnőtten -, és nem akarnak átengedni. Eszembe jut, ahogyan a katicás tornazsákomat szorongatom gyerekkezeimmel, és gondolkodás nélkül átfutok ugyanezen az átkelőn. Most is lépnem kell?
Rendezés, koreográfia: Hód Adrienn Előadók, alkotótársak: Garai Júlia, Réti Anna Zenei koncepció: Mizsei Zoltán Fény: Szirtes Attila Jelmez: Szűcs Edit
Hód Adrienn, alkotóként, már több mint 10 éve van jelen a kortárstánc színterén. Tanulmányait a Budapest Tánciskolában végezte. Az iskolaévek alatt az önfeledt, nyers kifejezésvágytól sodródott a mozgásnyelvi kísérletek felé , amelyek eleinte tisztán, absztrakt nyelven jelentek meg korai etűdjeiben és darabjaiban. Újabb élményvilággal bővült az utcai performanszok révén, később munkája hétköznapi gesztusvilággal, álomképpel, szürreális víziókkal párosult. Mindezek eredménye a tavalyi évadban bemutatott Fészek és Betonlótusz, és a Szomjas vagyok című művek. Új koreográfiáját A következő lépés címmel Réti Anna és Garai Júlia táncosokra komponálja.
játsszák: Vicei Zsolt, Keszég László, Márkos Albert, Enyedi Éva, Baranyi Szilvia, Pereszlényi Erika, Thuróczy Szabolcs szerkesztő-rendező: Keszég László díszlet:Valcz Gábor jelmez: Ferencz Zsófi zene: Márkos Albert fény: Payer Ferenc író: Bíró László
Hogyan verjük meg gyermekünket látszólag minden ok nélkül? Miképp bírjuk rá feleségünket, hogy feküdjék le az első jöttmenttel a szemünk láttára? Mivel alázzuk meg lányunkat műtétje előtt? Kihez forduljunk tanácsért, ha gyermekünknek ki akarjuk tenni a szűrét? Hogyan győzzük meg lányunkat annak a szükségességéről, hogy teljesítse férjünk kívánságát? Ezekre az égető kérdésekre kaphatnak választ a kezdő boldogtalanság-kutatók a Pont Műhely legújabb színházi produkciójában. Változás mérgező szülők, emberi játszmák és radikális pesszimizmus nélkül.
A Pont Műhely Család című előadása a demokráciához hasonlóan a családot is egy olyan kulturális képződménynek tekinti, amely ugyan elképesztő rosszul működik, de az alternatíváját mégsem találjuk. A darab azokat a családban előforduló komolyabb problémákat rendszerezi pszichológia alapossággal, melyekből a köztudat inkább tabutémát gyárt a társadalmi vagy a privát viták lefolytatása helyett. Ha látott már Pont Műhely előadást, akkor tudja, hogy a csapat fergeteges humorral képes bemutatni még azt is, amin lehet, hogy inkább sírni kéne.