előzetes [fesztivál] 2001. október 4. csütörtök 11:31
nincsen hozzászólás
szerző: Sarkadi BalázsVII. BluePop Fesztivál 2001 október 13, szombat 19:00, Bem Rockpart
2001 október 13-án, szombaton újra indul a budapesti Bem Rockpart (Bp., I. Bem rkp. 6.) BluePop fesztiválsorozata, amelyen a magyar underground rock színtér képviselői mellett ezúttal cseh zenekarok játszanak majd minden hónap második szombatján. A szezonnyitó bulin a Bem Rockpartos fesztiválok történetében először két külföldi zenekar is fellép: a Szigeten hatalmas sikerrel bemutatkozott, skót és angol tagokat is felvonultató prágai The Chancers és az előző BluePop sorozatban is szerepelt bécsi hardcore/punk Lesson Life. A magyar színeket a nyáron horvát, szlovén és osztrák fesztiválokon is sikerrel szerepelt házigazda Bankrupt zenekar, és az egyre merészebb színpadi show-t prezentáló szekszárdi Fürgerókalábak képviselik majd.
A fesztivál külön érdekessége, hogy a helyszínen megtekinthető lesz egy kiállítás is, amelyet David Ensminger texasi rockzenei újságíró hoz el Amerikából: The Secret History of Punk Rock: Visual Vitriol címmel a punk negyedszázadát végigkísérő, a világ minden tájáról összegyűjtött szórólapok és plakátok kavalkádját tekinthetik majd meg a fesztivál látogatói.
Programok:
Koncertek:
Lesson Life (A)(hc punk) Fürgerókalábak (debilcore) Bankrupt (dallamos punk) The Chancers (CZ)(2-Tone ska)
Vizuális vitriol, avagy a punk rock titkos története (kiállítás)
„Úgy éreztük, nincs szükség semmiféle képzettségre terveink megvalósításához, ha jók a gondolatok, amelyeket ki akarunk fejezni Az egyik lehetőség erre az volt, hogy minden fellépéshez külön plakátot készített az egyik zenekari tag, vagy valamelyik haver. Nem számított, hogy tanult-e az illető rajzolni, vagy sem, a „csináld magad!” szellemisége mindent áthatott. Minimális beruházással nagyszerű műalkotások születtek.”
Szinte minden nagyobb amerikai városban tömegével látni az épületek falára, villanypóznákra, közlekedési lámpák oszlopaira felragasztott koncertplakátokat. Ezek az alkotások, - akár épek, akár megsárgultak és szakadtak -, egy nemzedék történetét követik nyomon, gyakran hónapok, vagy akár évek szorgalmas munkáját tanúsítva; az egymásra rakódott rétegeket sorra lehámozva elénk tárul a múlt A különböző grafikai megvalósítások mind a punk „csináld magad!” alapvetését közvetítik, amely kihívást jelentett a zeneipar felhígított tömegkultúrájával szemben, és amely egyszerre jelentett változást, reményt, iróniát és humort. A punk plakátművészet nem csupán a kései kapitalizmus ifjúsági kultúrájának mellékterméke, gyökerei jóval mélyebbre nyúlnak vissza. Goya, Munch, Grosz, az orosz konstruktivisták, Dubuffet naív művészete, a dadaista kollázsok, mind megemlíthetők az előzmények között. David Ensminger, texasi rockzenei újságíró több száz punk szórólapból és plakátból álló gyűjteményt szedett össze a világ minden tájáról, hogy minél teljesebb képet nyújtson a punk szubkultúra szerves részét jelentő punk plakátművészetből. A több amerikai nagyvárosban sikerrel szerepelt Vizuális vitriol, avagy a punk rock titkos története kiállítás egy része október 13-án a Bem Rockparton tekinthető meg a VII. BluePop fesztivál keretében.