hosting: Hunet
r36
  cikkekfotók        
magazin [médiaművészet]  2007. február 18. vasárnap   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
Láthatatlan Filmek Klubja - IV. Megfordított narratívák – új irányok az elbeszélésben
2007. március 2., péntek, 18:00. Budapest - Ludwig Múzeum (IX. Komor Marcell u. 1., I. emeleti előadóterem)

  A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció; márpedig az igazán reális.
  (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)
  
  A Láhatatlan mozi: A korai amerikai avantgárd film 1894-1941, Maya Deren mágikus világa azoknak a mindeddig ismeretlen amerikai filmkészítőknek a tevékenységét fedezi fel, akik az Egyesült Államokban és külföldön dolgoztak a mozi feltalálásától a II. Világháborúig. Az avantgárd művészek produkcióit ahogyan a filmgyártás minden szintjén működő professzionális filmrendezők és amatőr filmkészítők együttműködtek egymással az innovativitás és az (oly gyakori) ellentmondásosság nézőpontjaiból mutatjuk be. Létrejöttük óta e filmek közül sok nem volt elérhető, néhányat nyilvánosan soha nem is vetítettek, és másolatokban sem volt hozzáférhető egészen mostanáig. A világ vezető filmarchívum-gyűjteményei közül hatvan a New York-i Anthology Film Archivesszal együttműködve élesztette fel a mai közönség számára a filmtörténetnek ezt a sokáig elhanyagolt időszakát.
  
  Olyan korai alkotók, mint D. W. Griffith és Lois Weber, az ötcentes mozik közönségbarát melodrámáin keresztül a filmes elbeszélés radikális nyelvét fejlesztették ki. Kísérleti fantáziák jelentek meg olyan független filmekben, mint a Holdföld (1923-26 körül), Altatódal (1929) és A híd (1929-30). A depresszió-korszak társadalmilag öntudatos filmkészítői újraformálták a dráma műfaját, mint Josef Berne búskomor Fekete hajnala (1933) és Strand és Hurwitz vitriolos Szülőföldje (1937-41): mindegyikük a nyers valóságot ábrázolja. A paródia és szatíra otthagyja a jelét Theodore Huff Kis italján (1932) és Barlow, Hay és Le Roy Még te is én vagyokján (1937). David Bradley Saki Sredni Vashtarja (1940-43) pedig véletlenszerű posztmodern szemléletével vált a korát megelőző filmmé.
  
  Filmek:
  
  1. Ház zárt redőnyökkel, (1910) D. W. Griffith, 2. Bizonytalanság, (1913) Lois Weber, Phillips Smalley, 3. Holdföld, (1923-26 körül) Neil McGuire, William A. OConnor, 4. Altatódal, (1929) Boris Deutsch, 5. A híd, (1929-30) Charles Vidor, 6. Kis ital, (1932) Theodore Huff, 7. Fekete hajnal: Címek, Szántás, A nap vége, Egy éjszakai emlékezés, (1933) Josef Berne, 8. Szülőföld: Megvásárolt és kifizetett, A menetelésen, Kis emberek milliói, Egy ember meggyilkolása, (1937-41) Leo Hurwitz, Paul Strand, 9. A világ ma: fekete légió, (1936-37) by Nykino, 10. Még te is én vagyok (1937) Roger Barlow, Harry Hay, Le Roy Robbins, 11. Iskolapélda, (1941) Christopher Young, 12. Saki Sredni Vashtar, (1940-43) David Bradley
  (Fekete-fehér, USA, 155 perc)
  
  További info:
  tel.: (06-1) 555-3444
  fax: (06-1) 555-3458
  
  Részvétel: ingyenes!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben
A Cziffra Fesztivál több programján is megelevenedik a legendás pesti mulatók világa
Jazz, nép- és világzene, manouche swing és folkpop - elementáris erejű koncertek a Fonó novemberi műsorán
Novemberben különleges vendégekkel folytatódik az Élő hagyományok ünnepe a Fonóban
MVM Classic&Club: Éjszaka a lokálban – mámoros zenei élmény a MOMKULT-ban
Nyílt Nap a Magyar Képzőművészeti Egyetemen
Versenybe szállt a Macskafogó, Doktor Bubó és a Mézga család
Vuk, Óz, a nagy varázsló és Garfield a Marczibányin
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 my chemical romance    emilrulez    septicmen     diesel    sinister    shades of grey    a gyűrűk ura    vágtázó csodaszarvas    fourty management    flynn    takáts eszter    jürgen von knoblauch    coreleoni    space battleship yamato    rocktusa    barba negra track    beri ary    starset    vasko krapkata    expired passport     cocorosie    ralph fienenes    manu chao    alien weaponry    nyírség táncegyüttes  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!