hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
film [film]  2006. december 14. csütörtök   15:36
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
A láthatatlanfilmek klubja - A démonizáció útjai, avagy a holtak visszatérése című sorozatának két utolsó vetítése a Ludwig Múzeumban
2006. december 15. és 30. 18:00. Budapest - Ludwig Múzeum Művészetek Palotája (IX. Komor Marcell u. 1.)

  2006. december 15-én pénteken és december 30-án szombaton 18 órakor az alábbi négy filmet tekinthetik meg az érdeklődők:
  
  2006. december 15., péntek, 18:0021:00
  
  Glauber Rocha: Maranhăo 66
(11 perc, 1966)
  (fekete-fehér, brazil, portugál nyelven, angol felirattal)
  
  José Sarny kormányzó Maranhăóban 1966-ban: a valóság képei és a demagóg szólamok egymásra vetítése. Klasszikus, politikus dokumentumfilm a brazilok legradikálisabb rendezőjétől.
  
  Glauber Rocha: Terra em transe / A föld transzban (106 perc, 1967)
  (fekete-fehér, brazil, portugál nyelven, angol felirattal)
  
  Időtlen filmallegória egy írónak az ingatag és elzüllött politika elleni, kilátástalannak tűnő harcáról, a mindenkori politikai illúzióvesztésről, Brazília felemelkedésének lehetetlenségéről ciklikus-mitikus időszerkezetben, flashbackekben és expresszív-szürrealista vizualitással elbeszélve.
  
  Ezen a napon a láthatatlanfilmek klubja vendége lesz: Kiss Nándor brazil származású fiatal filmes Săo Paulóból, Glauber Rocha munkásságának a kutatója + meglepetés akció!
  
  2006. december 30., szombat, 18:0021:00
  
  Samuel Beckett Alan Schneider: Film
(21 perc, 1965)
  (fekete-fehér, USA)
  
  A szerkezet szigorúan rondó jellegű. A nyitó közeli kép az egész vásznat betöltő szemet mutat, a huszonkét perc múlva látható zárókép pedig azt a vak szemet, amelyet a film folyamán fekete kötés takart. Mindez valószínűleg Beckett látására utal, aki ebben az időben már bal szemére majdnem teljesen vak volt és jobb szemével is csak gyöngén látott. Amikor tehát azt mondják, hogy e film főszereplője a vizuális érzékelés, akkor ez kiegészítendő: nem csupán a vizuális érzékelés, hanem egy sajátos, egyedi módon károsodott változata. Vagyis: Beckett szemével látjuk a filmet, a kamera igyekezett a becketti látást utánozni, mégpedig nemcsak filozófiai-esztétikai, hanem optikai értelemben is. (Török Gábor, Filmvilág 1990/6.) Beckett mesterének tekinti [a filmben szereplő Buster] Keatont. Filozófus a bohócot? S miért ne?! Annál inkább, mivel a Beckett-darabok előadási módja csupán Keaton-bohóctréfákként képzelhető el. Beckett filozófiai farce-ainak mélyén Keaton bölcseleti bohózatai ülnek meg. Az ír színész modellül szolgált az ír költőnek abban a tekintetben, hogy létezik egy bölcseleti komédianyelv, amelyik nemcsak a mulattatás, hanem a lényegre való rárémítés mondattanát írja ki. (Molnár Gál Péter, Filmvilág 1980/6.)
  
  Karim Hussain: Ascension / Felemelkedés (106 perc, 2002)
  (színes, kanadai, angol nyelven)
  
  Három asszony megmássza a lépcsők hihetetlen labirintusát, amely egy ősi elhagyott gyár tornyában van, hogy szembenézzenek azzal az entitással, amely megölte az Univerzum Teremtőjét. Lassú, hipnotikus eposz a káoszban való létről, Tarkovszkij nagy pillanatait is idéző álomszerű modorban, erőszak és szépség, teremtőerő és szeretet összefüggéseiről, túl időn és téren, valamikor az emberiség utolsó pillanataiban. Spirituális vándorút Michael Tolkin The Rapture (Elragadtatottság), Tarkovszkij Stalker és Vincenzo Natali Cube (Kocka) című filmjeinek mentén az életfeladatokról, a kozmoszról, az időtlen várakozásról.
  
  A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra. A filmeket DVD-ről vetítjük.
  A műsorváltoztatás jogát fenntartjuk!
  
  A belépés ingyenes!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

World Ages Archive

Infliction

 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Áprilisban ismét mozikban a klasszikus Indiana Jones trilógia!
Carte Rouge - Vörös térkép
Exhibition: Cézanne - Egy élet portréi - Portraits of a Life
Új, hivatalos előzetest és plakátot kapott Hajdu Szabolcs új filmje, a Kálmán-nap
Utaztál okosba’? Akkor nézd meg premier előtt a Kék Pelikant!
Pasolini hét - Az Élet trilógiája a Art+ Cinema-ban
Monty Python klasszikusok ismét a mozikban!
A dohánypajta
Történelem, társadalom, cukiság – ezek lesznek a JUNO11 Distribution tavaszi filmjei
Egy hónap múlva kezdődik a 14. Frankofón Filmnapok
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Esti Kornél a Budapest Parkban
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 magyar rádió gyermekkórus    harms way    sőrés zsolt    alien weaponry    robert downey jr.    temple balls    gravefruit    fekete sereg    markus schrodt    dorothy    rio    another way    eluveite    the get up kids    galileo    tükrös    balázs elemér    drone    mtv        till we drop    aborted    tornűr    maeotis    judas priest  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!