hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. november 7. kedd   14:39
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
A tégla
Hazai bemutató: 2006. november 9.

  Scorsese szerintem 95´ tájékán készített utoljára „scorsese” filmet. A Casinoval lezárulni látszott egy korszak, melyben olyan alkotások szerepelnek, mint a Pénz színe, a Taxisofőr, a Krisztus utolsó megkísértése, vagy az Ártatlanság kora.
  Jött két gigantikus produkció, a New York bandái és az Aviátor, melyeknek legfeljebb DiCaprio rajongói örülhettek feltétel nélkül.
  Majd érkezett a hír: remake készül a 2002-es, hong-kongi Szigorúan piszkos ügyek trilógiából. Aki látta, feljajdulhatott, hogy miért is?
  Valóban szükség volna egy újabb feldolgozásra? Ráadásul nem is akármilyen filmnek a feldolgozására? Bele lehet fizikailag nyomorgatni egy közel 300 perces, tökéletesség határát súroló, ízig-vérig távol keleti krimit 120 percbe? Bele lehet nyomorgatni az amerikai filmgyártásba?
  Még Jack Nicholson neve sem oszlatott el bennem minden kétséget, így vetítés előtt egyetlen pozitív érvet tudtam megelőlegezni a filmnek: nem kell a második rész végéig várnom majd arra, hogy meg tudjam különböztetni egymástól a főszereplőket.
  A történet nem okozott túl sok meglepetést, a tirádok helyett az ír maffia, a hong-kongi rendőrség helyett a Massachusettsi áll egymással szemben. Itt a beépülő jófiú, ott a beépülő rosszfiú. Mégis, túl minden hasonlóságon egyszer csak azt vesszük észre, hogy a Tégla szétfeszíti a saját magának szabott kereteket, és önálló alkotásként is megállja a helyét.
  
  Scorsese sikeresen túllépett az egyszerű ctr+c, ctrl+v fázisán, és úgy nyúlt az alapanyaghoz, ahogy minden remakenek tennie kellene: pusztán vázat hagyott, melyre felépíthette saját történetét a bűnről.
  Mert a Tégla végeredményben a bűnről szól, és a bűnhődésről, választásokról, következményekről. Nincsenek egyértelműen pozitív vagy negatív figurái, hogyan is lehetnének egy olyan világban, ahol mindkét oldalon gyilkolni kell?
  Igaz, igaz, néha azért becsúszik a „hálivúd” sematika, de ez megbocsátható, ha jön Mark Wahlberg, és két kurta káromkodással minden álromantikát lesöpör az asztalról.
  Jack Nicholson, mondanom se kell, kisujjból hozza a formát, kellemes meglepetés ellenben Leo, aki visszafogott érzékenységgel játssza le a drámai szerepekben otthonosabban mozgó Matt Damont a színről (visszaköszönni látszik a jéghegy előtti korszaka).
  Vannak persze képről képre átvett jelenetek, van, ahol működnek, van, ahol nem. (A hong-kongi felhőkarcoló tetején játszódó zárórész atmoszféráját még Scorsese profizmusa se közelítheti meg) Ellenben kapunk jó pár nyíltszíni fejbelövést és rengeteg vért, így a film minden tekintetben kimeríti az erőszakosság fogalmát.
  Külön ki kell emelnem azt a bátorságot, amivel Scorsese felvállalta a befejezést, és sikerült végig hű maradnia az eredeti alkotáshoz (aki nem ismeri, annak legyen meglepetés).
  A végső kérdés persze ugyanaz marad, mint a legelején. Miért volt szükség erre a remakre? Ha Scorsese létrehozott egy teljesen új értékekkel bíró filmet, egy teljesen más környezetben, mi szükség pusztán elemeket átemelni egy hong-kongi akciófilmből? Kit tudja? A jó hír minden esetre az, hogy a Téglának semmi köze a Szigorúan piszkos ügyekhez. A rossz hír is ugyanez, ki-ki válassza a megfelelőt. Ami biztos, érdemes mindkettőt megnézni.
  
  Forgalmazza az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Terminátor ismét visszatér… a mozikba!
Újgenerációs tolvajok a képernyőn 
Díjnyertes filmek premier előtt az Európai Art Mozi Napon
Feszült akcióthrillerrel zárja a novembert a Pannónia Entertainment
Pénteken kezdődik a 22. Olasz Filmfesztiválon
Olasz alkotókkal is találkozhatsz a 22. Olasz Filmfesztiválon
Barbarella Réz András filmklubjában
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 scorpions    avenged sevenfold    stereochrist    lara stone    piggy d    morcheeba    tegnapután    ismerős arcok    dave lombardo    arctic monkeys    nibutra    john cale    silent screams    after rain    szükségállapot    palmetta    nőnap    balaton sound    harlott    structures    manu chao    piramis    stentor    dennis quaid    ghost of shelter  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!