hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. szeptember 1. péntek   15:14
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Románc és cigaretta
Hazai bemutató: 2006. augusztus 31.

  Kate Winslet, Christopher Walken, Eddie Izzard ,Mandy Moore, Mary-Louise Parker,Steve Buscem,James Gandolfini, Susan Sarandon.
  A cigaretta és románc színészgárdája legalább olyan pikáns, mint maga a film.
  Első ránézésre különösnek tűnik, hogyan verbuválódott össze ennyi (főként) drámai színész egy szatirikus-álmusicales film kedvéért.
  A válaszokat nem az alaptörténetben kell keresnünk, ahol is a kapuzárási pánikba eső, külvárosi apuka félrekacsint, és anyuka mindezért kiveri a balhét.
  A teljesen hétköznapi, és ezerszer lerágott alapsztori tálalása az, ami merőben más, mint amit eddig kihoztak belőle.
  
  John Turturro filmográfiáját végignézve az önirónikus hangvétel egyáltalán nem meglepő. Voltak olyan félresiklásai, mint a Kismenő, vagy a Ki nevel a végén?, az évek alatt sehogy sem talált megfelelő párra a sokat emlegetett Nagy Lebowski. Idáig.
  A cigaretta és románc nem egy szokványos film, egyrészről azért, mert folyamatosan (rá)énekelnek benne, másrészről azért, mert hangulat kell hozzá.
  Kicsit olyan, mintha magát a mozit figurázná ki vele a rendező, a filmkészítés minden illúziójával és manipulációjával együtt.
  Mintha folyamatos bizonytalanságban akarná tartani a nézőt, újabb és újabb műfajidegen megoldásokkal rukkol elő. A West-Side Stroytól a Hairen, vagy a Mindhalálig zenén át ráismerhetünk megannyi filmes utalásra és életérzésre, a mindennapok elleni lázadástól kezdve a marihuánás lázálmokig.
  Bár a film központi témája a szerelem, a szerelmesek itt önmaguk karikatúrái, maga a szerelem is csak egy szappanbuborék, Turturro torz tükröt tart az élet hamis értékei elé, és a zárt ajtók mögötti valóságot mutatja meg.
  A karakterek sematikusak, eltúlzottak, egy-egy archetípusként jelenítik meg a családmodelleket, az egymásra épülő kapcsolatrendszereket, a reakció-típusokat.
  Mindezt segítik a színek és helyszínek. Kate Winslet harsány jelmezeiben és vörös hajával nem pusztán a házasságtörő utcalányt személyesíti meg, hanem a mindannyiunkban élő obszcén szexualitást is. Mary Louis Parker a maga harmincvalahány évével borzongatóan disszonáns látvány, mint rágózó tinédzser.Christopher Walken saját filmszerepeit karikatúrázza az „örökvesztes”, „örökhantázó” fivérrel.
  Mandy Moore korunk meghasonlott Júliájaként szeret, vagy inkább szenved, egy újabb meglepő szerepvállalás a Britney Spears nyomvonalról induló tinidalnoktól.
  James Gandolfini, és Susan Sarandon házaspárként nemcsak a film központi figurái,de az emberi életvonal fontos állomáspontját is képviselik.
  Mikor már a közepénél látni a végét, minden egyformán szürke és céltalan. És büdös, mint a cigarettafüst.
  A halál mindennek a lezárásaként érkezik, kicsit kilibbenti a filmet az önirónikus pályáról,éppen mikor az ember kezdene belesimulni ebbe a kifordult világba, de hát éppen ez a lényeg benne, hogy jön, és vége.
  Az elvarratlan szálaktól és tüdőráktól elcsendesült befejezésben valahogy kifelejtődik a konklúzió, vagy a szándék is ez volt, ki tudja?
  A történet így marad az, ami az elején, csupasz váz, a mindennapok tragikomikuma, ami sehova se vezet, csak éppen huszonnégy órában őrlődünk benne. Tom Jones meg jól ráénekli, hogy: „My, my, my, Delilah, Why, why, why, Delilah...”
  
  
  Hazai forgalmazó az SPI



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Terminátor ismét visszatér… a mozikba!
Újgenerációs tolvajok a képernyőn 
Díjnyertes filmek premier előtt az Európai Art Mozi Napon
Feszült akcióthrillerrel zárja a novembert a Pannónia Entertainment
Pénteken kezdődik a 22. Olasz Filmfesztiválon
Olasz alkotókkal is találkozhatsz a 22. Olasz Filmfesztiválon
Barbarella Réz András filmklubjában
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 anna murphy    hungarythm    wolfsbane    robb flynn    volband    hollenthon    az utazás    shallov    tommy emmanuel    a pale horse named death    nils    dvd film    ihsahn    belmondo    lamm dávid    josh duhamel    kalan mikla    könyvtár    ghost brigade    crossing eternity    udo    freedom is a lie    animals    sunnata    killswitch engane  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!