hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. augusztus 24. csütörtök   13:33
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Billy Idol
2006. július 13. Petőfi Csarnok

  Sokaknak szemmel-láthatóan Billy Idol maga a nagybetűs Rock. Mivel az állítás logikai és esztétikai alapja is nyilvánvalóan sántít, el lehet képzelni, hogy a naplementével ellátott koncerten milyen mértékű volt az unszimpatikusság. Akkora, hogy nem is lesz itt egy cizellált jelzőkkel ellátott hosszú bejegyzés a videó-klipek hatalmáról, meg erről a teltháznyi emberről, akiknek ez a koncert feltehetőleg egyben majális is volt, meg hosszúhétvége is.
  
  Méghozzá olyan, amely időben, vagyis meglepően korán kezdetét vette, pontban nyolc órakor, elő-zenekarmentesen, és valljuk be kissé talán fagyosan is, mert hát szemmel láthatólan nem sok (meglehetősen sokat) fizetőnézőt hat meg a tény, hogy Példakép Vilmosnak új lemeze is van, még kevesebbeket, hogy ennek Devils Playground a címe, és hogy elhangzik róla a gondosan előmatricázott sláger, a Scream is. A kezdeti udvarias rajongás inkább szól a frontpoppunk nemcsak korához képest jól karbantartott felsőtestének, a jellegzetes, horogra akadt compót idéző szájtartásának, a le- és fel-kerülő ruhadaraboknak, és a zenészek gyakran teljesen fölösleges villantásainak. Az igazi, hiteles rajongás a minden előzetes bejelentés nélkül előkapott White Weddingnél üti fel a fejét és hallatja a hangját. Joggal.
  
  Ez persze (el) is volt várható hősünktől, akiről kiderült, hogy ő tulajdonképpen egy két-lábon járó, érző szívű jukebox, aki/amely nem csak saját matricás slágereit tartalmazza. Biztos, ami biztos alapon azért főképp ezek vannak túlsúlyban, így jön is az Eyes Without A Face, a Dancing With Myself, a kisebb és zsengébb Stefan Zweig novellának is beillő konferansszal felvezetett Sweet Sixteen, a Scooter dicsőségét is hirdető, már-már személyi kultuszt kiváltó Rebel Yell, a könnyed, és az esti plázs-hangulatot teljessé tevő Hot In The City. Ezekhez még jönnek a feldolgozások, a Summertime című össznépi lazulós Mungo Jerrytől, a Jump című össznépi feszülős (a) Van Halentől, és a 3rd stone from the Sun lebegésével megreptetett, és korábban már feldolgozott L.A. Woman a Doorstól.
  
  Eddig is volna rendben a dolog, és hibátlan a koncert még azzal együtt is, hogy nem hangzott el sem a Shock To The System, sem a Cradle Of Love. Csak itt jött a képbe az, hogy a (feltehetőleg) alkalmi formáció úgy gondolta, hogy biza megdolgozik a pénzéért, és három órán keresztül csűrik csavarják ezt a rock and rollnak hívott popzenét, ami nem jó ötlet. Gondolok itt a mára Mick Marsnál is Mick Marsszabbá vált Steve Stevensre és az ő impozáns, bámulatos, latinos, Led Zeppelin cafatokat is tartalmazó, de botrányosan hosszú szólóira. (A háttérben Axl Rose lelkesen bólogat, menedzserei pedig Steve Stevens menedzsereivel tárgyalnak.) A laza motorost alakító bőgős is kikezelhette volna kényszeres tappingmániáját a turné indulása előtt, és akkor lehet, hogy nemcsak hívnák rock and rollnak ezt a popzenét. Derek Sherinian szinte csak látványban volt jelen, szokásával ellentétben zenei korlátok helyett csak a billentyűket döntögette. A dobos viszont legalább látványos volt a pergőre csapott, és ezáltal számtalanszor megtriplaszaltóztatott ütőivel.
  
  Vagyis nem volt ez rossz koncert, csak pont az volt a baja, hogy koncert volt, pedig lehetett volna show is. Tudjuk azt mi mindannyian, hogy tudnak ezek az emberek zenélni, azt is, hogy szeretnek, de túlzásba ne pont Billy Idol koncertjén vigyék, mert akkor túlzásba viszik Billy Idolt. És koncertjét.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Billy Idol

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 szarka tamás    rock of ages    anvision    turbo    irish    esti    stan lee    biorobot    shrinebuilder    alice in chains    set your goals    data animal    the prodigy    jason rouse    dirty dogs     anne hathaway    cynic    szekeres andrás    life of agony    kristen stewart    tankard    thomas gundermann    pixelhősök    bartos erika    great american ghost  

r48
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!