hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. augusztus 10. csütörtök   17:41
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Ház a tónál
Hazai bemutató: 2006. augusztus 10.

  „A találkozás idő paradoxont hoz létre, amelynek következtében olyan láncreakció keletkezik, amelytől felborul az egész tér-idő kontinumunk és megsemmisül a világegyetem! Ez persze a legrosszabb eshetőség. Szerencsés esetben csak a mi galaxisunk fog megsemmisülni.”-figyelmeztetett többször is Emmett Brown doki az időutazás veszélyeire.
  
  A Ház a parton esetében a helyzet ennyire azért nem súlyos, de időbeli mászkálásokkal és korrigálásokkal felveszik a versenyt a húsz évvel ezelőtti trilógia bármelyik részével.
  Kate Foster (Sandra Bullock) és Alex Wyler (Keanu Reeves) ugyanabba a tóparti házba szeretnek bele, aztán rövid úton egymásba is. Kapcsolatuk aprócska akadálya a fent említett tér-idő ügylet, mivel mindezt pár év elcsúszással teszik.
  Hogyan léphetünk kapcsolatba egy múltbeli, illetve jövőbeli személlyel? Csak egy erre a célra megfelelő, régimódi postaládára van szükségünk, ami kicsinyített időgépként közvetíti mindazt, mit belédugunk.
  
  Kate és Alex így kezdenek heves levelezésbe, ami a laptopokkal és szélessávú internettel agyonnyomott világunkban több, mint nosztalgikus. Ki emlékszik már arra, milyen naponta várakozva feltépni a postaládát, aztán órákig nézegetni a kibontatlan levelet? Hatszor elolvasni, aztán újra, és legalább tíz ropogós papírt elpocsékolni a válaszadásra? Hát igen, manapság mindez már egyetlen kattintással áthidalható, sőt, a kézírással sincsenek gondjaink. (küzdelmes is a tollforgatás a fiataloknak)
  A lényeg a lényeg, hogy MEGINT egy ázsiai filmet dolgoztak fel, az alapötlet ugyanis már 2000-ben megszületett, Il mare cím alatt. (nem kell látni az eredetit ahhoz, hogy biztosra tudjuk, minden misztikumot kiheréltek belőle az amerikaiak)
  A film sajnos több helyen vontatott és erősen súrolja, egyeseknek talán át is lépi a giccs határát.
  Érthetetlen, mert végig drukkolunk, hogy legyen belőle valami. Régen volt már, ennyire masszív alapozása egy filmnek. A sokat ígérő szituáció azonban kibontatlan marad, a vége felé össze is zavarodik. Akad rajta pár logikai lyuk, amit most nem fejtegetnék, mert igazság szerint inkább a „valami nem stimmel” érzéssel hagytam el a mozitermet, mint a „most meg vagy!” konkrétumokkal.
  A második lényeg tehát az, hogy nem érdemes gondolkodni.
  Nincs ebben se több, se kevesebb annál, aminek látszik: romantikus egymásra találás, egy kis időcsavarral megspékelve. Ennek a kritériumnak pedig minden képkocka megfelel.
  Chicago látványos fényképezése mellett a film pozitívuma, hogy Sandra Bullock (végre) megint vállalhatóan csinos, úgy látszik, ezek a szerepek hozzák elő lényének minden báját. Keanu Reeves ugyanazt a figurát hozza, amit az Édes Novemberben (hasonló giccsfaktor), vagy a Minden végzet nehézben, pedig Christopher Plummer segédkezik neki, hogy a karakterébe életet leheljen. Valóban, Christopher Plummer. Három mondata van, de tudjuk... Mindenkit magasról kiüt vele. :)
  
  Mindezeken felül a film azért kellemes élményt nyújt. Köszönhető talán az eltúlzott fényképezésnek, a megkapó színvilágnak, vagy a tóparti háznak, sikerül egy olyan alaphangulatot kovácsolnia, ami kitart a vége feliratig.
  Majd egyszer, hideg téli estén újra megnézzük, ha már túl vagyunk a Sors útjain, az Ilyenek voltunkon, és még mindig van pattogatott kukoricánk, és még mindig nem akarunk kimászni az érzelmi gödörből. Aki meg nagyobb szellemi kapacitásra vágyik, megszerzi az eredetit.
  
  Hazai forgalmazó az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A Terminátor ismét visszatér… a mozikba!
Újgenerációs tolvajok a képernyőn 
Díjnyertes filmek premier előtt az Európai Art Mozi Napon
Feszült akcióthrillerrel zárja a novembert a Pannónia Entertainment
Pénteken kezdődik a 22. Olasz Filmfesztiválon
Olasz alkotókkal is találkozhatsz a 22. Olasz Filmfesztiválon
Barbarella Réz András filmklubjában
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 pogues    within the ruins    korai Öröm    karinthy frigyes    goatwhore    crippled fox    europica    death to all    három kismalac    zslenszky    watain    apey and the pea    the sharon tate    coreleoni    run for power    kálloy molnár péter    oceano    balaton sound 2012    livesound    milovice    skalar music hungary    destroy the carrot    pankkk     jonathan liebesman    long road  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!