hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. augusztus 6. vasárnap   10:55
nincsen hozzászólás

szerző: András
Morrissey
2006. július 5., Petőfi Csarnok Szabadtéri Színpad

  A stílus maga az ember mondja Buffon. Morrissey budapesti koncertjén meg kiderült, hogy az ember maga a stílus, ha Morrissey-nek hívják, csak ez nálunk szinte senki nem érdekel. Sírni mégsem fogok, hogy nem várta teltház Mozt, törölgetik még úgyis elegen a könnyeiket annak a két összeizzadt ingnek a darabjaiba, amiket a Mester bedobott az ő kis Margaritái közé a koncert folyamán. Apropó közönség. Igényes művészmetál koncerteken sem tapasztolható olyan mértékig megható (értsd: szánalmas) rajongás, mint amit a néhány kívülállóval tarkított sznobéria bemutatott, de hát megértem én, hogy milyen az, amikor néhány hónap (vagy év) után kiszabadul az ember az irodalmi kávéházak felolvasóestekkel párnázott budoárjaiból. Figyelem, idézet következik a Brian élete című filmből: Milyen giccses!
  
  Na most ennek a közepébe érkezett meg Morrissey. Tudta persze jól, hogy hova került, nyilván ezért is kezdett rögtön egy keresetlen és ócska poénnal, melyet a Hungary és a hungry szavak felhasználásával kovácsolt. Ha már a kovácsoknál tartunk: eztán rögtön lekalapált nekünk egy Smiths-dalt is, jelesül a How Soon is Now?-t, ami közben rácsodálkozhattunk az Oscar Wilde-ot ábrázoló háttérvászonra, meg az új lemez koncepciójának megfelelően olasz zászlót ábrázoló lábdobra, amit a koncert helyszínének megfelelően fejjel lefelé fordítottak. Értitek, Hun-ga-ry. Körülbelül ennyit érthettek azok is egyébként, akiket a koncert közben Moz megkérdezgetett erről-arról, legalábbis akadémiaiszékfoglaló-értékű válaszaik alapján. A viszontválaszok ennek megfelelően körülbelül Manchester kocsmáiba, vagy még inkább akadémiáiba, de leginkább akadémiai kocsmáiba illettek, az énekes ugyanis rendszerint egy fitymálló legyintéssel elintézte az egészet, ami persze startjel is volt a zenekarnak is a következő nótához. Ha már a zenekarnál tartunk: annak méltatásától ezúttal eltekintenék, úgysem a zenészek miatt fizettek a nézők, nekik Morrissey fizet, és azért meg is dolgoznak, kész. Nézzük inkább azokat a bizonyos nótákat. Volt itt kérem minden, például a szépen összecsengő és még szebben különválasztható First of the Gang to Die és Ganglord, a disznómód izzasztó Life is a Pigsty, a már csak címe révén is műalkotás-értékű To Me You Are a Work of Art, meg a szimplán csak tökéletes You Have Killed Me és Irish Blood, English Heart, amelyek bemutatják, hogy hogy kell elegánsan és jelentőségteljesen játszani a jellegtelen zenét (vagy így, vagy sehogy). Na és persze volt feldolgozás a világ (Morrissey szerint) legjobb zenekarától, a New York Dolls-tól (Human Being), és az elegáns keretes szerkesztés jegyében a végére jutott még egy Smiths is, a Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me. (Bekeretezendő képzavar következik: a keret alsó és felső léce menet közben hangzott el a Girlfriend in Coma meg a Panic képében.) Mint az a koncert látogatottságából kiderült, e címek hallatán kis hazánkban körülbelül ezer ember izzad, mint a disznó és nyáladzik, mint egy Morrissey-rajongó, a többiek meg csak hülyén néznek. De így is van ez rendjén, elvégre még itthon vagyunk.
  
  Az az ezer ember persze azt hiszi, sőt váltig állítja, hogy Morrissey pont úgy szerette őket, mint ők őt (őőő), sőt, talán még jobban, de én erről nem vagyok meggyőződve annyi alapján, hogy a neki nyújtott virágcsokrot betűzte a lábdob tetejére. Arról viszont most már végleg meg vagyok győződve, hogy ez a faszi tényleg egy primadonna. Úgyhogy aki röhög Honthy Hannán, röhögjön Morrissey-n is, még ha Morrissey-rajongó is. Vagy pedig vallja be, hogy még akkor is rajongana Morrissey-ért, ha magyar operettslágereket énekelne. És akkor én is bevallom, hogy joggal lehetne rajongani érte még akkor is.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Morrissey

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 the treatment    simply red    job for a cowboy    monolith    julie taymor    stentor    bogoz    havok    absolved    bryan adams    sigur rós    kate winslet    vanessa hudgens    in this moment    korom attila    animals    skillet    narnia    kispál és a borz    efott    hobo blues band    anselmo crew    botanica    v.i.v fesztivál    égi kávéház  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!