hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. május 19. péntek   17:31
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Blurt, Tudósok
2006. május 17. A38

  A Tudósok olyan, mint a Blurt, csak teljesen más. A Blurt is olyan, mint a Tudósok, de ettől persze még teljesen más. Már ebből is látszik, hogy nem véletlenül lépett fel drMáriás triója a Ted Milton vezette hármas budapesti koncertje előtt. E beszámoló hivatott részletezni a hasonlóságokat, a különbségeket, és a véletleneket. Meg persze egy csomó minden mást is.
  
  A szervezők csendes/ülős, vagy ha úgy tetszik, asztalos/mogyorós koncertnek tervezték az estét, ami egy felettébb bizarr dolog, ha egy olyan korong kerül bemelegítésként bemutatásra, amelynek címe: Best Of Disco. Semmi vész, a Tudósok ugyanis jókora tükörgömbbel, jópofa, infantilis öltözékkel, és jófajta groteszk, morbid, és abszurd funkyval libbentek be az ülőtérbe, gondoskodván arról, hogy a szóban forgó táncos, zenés lokálban érezze magát a közönség. Ennek érdekében megidéztetett Hendrix szelleme és Kravitz munkássága, szó esett Kelet-Európa Patrick Batemanjeiről, a Szomszédokról, az Akciókról, és a különféle Szegekről. A szolid, vendéglátós hangulatú estéről ugyan hiányzott számos régi kedvenc, de megnyugtató, hogy a kezdődő (vagy csak markánsabban folytatódó) diszkó-korszak dalaiban is ugyanolyan virtuózan rezonál és dübörög a basszus, ugyanolyan határozott a dob, és drMáriás továbbra is megtud, és megmer csinálni mindent, amit csak akar, hangjával és hangszereivel egyaránt, mint eddig. Úgyhogy táncra fel!
  
  Úgy érzem, most kellene kiszélesíteni, meghosszabbítani, vagy felgöngyölíteni a Blurt-Tudósok párhuzamot. A Tudósok ugye libbent a színpadra. Ezzel szemben a Blurt hol berúgta a színpad felé vezető ajtót, hol szétcsavarozta, és máshol rakta össze, hol elegánsan kinyitotta, csak hogy utána jó keményen becsapja maga után. De nem libbent.
  Az alapvető hasonlóság az eszközökön és a létszámon túl abban rejlik, hogy mindkét kompániát egy ijesztően eredeti figura vezeti, ami így már determinálja is a tényt, hogy a két csapat teljesen más.
  Ettől persze még nem fogadta értetlenkedés a Blurt kezdeti mechanikus minimálriffjeit, és Milton később is szüntelenül, ám nem változatlanul jelenlévő szaxofonjátékát, amely olyan a fülnek, mint a villamosszék a testnek. Szóval szép. Méghozzá annyira, hogy a közönség meghatározó mennyiségű része megunja, hogy szinkronpislogjon az asztali-mécsesekkel erre az absztrakttánc-zenére, inkább a pódium felé tolonganak, és absztrakttáncba kezdenek. Vagy csak állnak és pislognak tovább.
  Ted Blurt a Miltons élén produkálva magát és hangszerét közben nótáról nótára más mederbe tereli az est folyását, hol egy szem árva gerjedésre alkot valamit, hol a Motörhead babérjait díszíti tovább, hol olyan meditációs zenét produkál, amelyikre egyáltalán nem lehet meditálni, hol cokney kiejtéssel szaval és halandzsázik franciául, hol pedig gúnyt űz a gitáros naplementét és napfelkeltét egyszerre imitáló játékából. Essék szó erről a fiatalembernek már éppen nem nevezhető úrról, Steve Eagelsről is, aki kevés hangot használó, a slide gyűrűt viszont elég sokszor igénylő gitározásával a produkció alapjának bizonyult, Bob Leith dobossal együtt. Ketten együtt, egyszerre bizonyították be azt a tézist, miszerint furcsa zenét játszani mindenki tud, azonban egyszerre furcsa és jó zenét csak kevesen. Nekik megy a dolog, ráadásul olyan erővel töltik meg, hogy az egyszeri koncertlátogató többször is csodálkozó és hitetlenkedő pillantást vet sokol-szerű erősítőikre.
  Táncra, akarom mondani valami idomtalan, rockyzással kevert szirtakira is perdül ettől az elegytől az est főköltője, aki ránézésre tisztára olyan, mintha David Gilmour dinoszaurusszá történő átváltozása során inkább Rodney Dangerfieldre szeretne hasonlítani. Így már ellehet képzelni, milyen gesztikulációval és mimikával bír ez a figura, aki a szaxofonnal és folyamatos kiabálással véghezvitt mentális skalpolás közepette, nótánként szerelte szét a mikrofonállványát?
  
  Igen, tudom, hogy nem lehet. Sokkal nagyobb baj, hogy erről a zenekarról már vagy csak képzelődni lehet, vagy emlékezni rá, mert állítólag búcsúturné volt ez. Szembesülve az itt produkált műsorral és annak energiájával, én ezt nem vagyok hajlandó tudomásul venni. Úgyhogy a költő szavait kölcsönvéve így kiálltok: Let There Be Blurt!
  
  (Fotók: Underground Magazin archivum, és tedmilton.com)



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Blurt

Tudósok

 programajánló: 
2024. április 20.
Dan Patlansky Budapesten
2024. április 25.
Amit még sohasem láthattál a Parkból - a kulisszák mögé enged betekintést a Blahalouisiana vadonatúj live session videója
2024. április 26.
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
Black Foxxes szárnyalása, azaz egyedülálló élmény a Dürer Kertben
 kiemelt 
Megint Budapesten, most a Barba Negra-ban koncertezik a Nanowar of Steel
  
„Kezdünk megöregedni, úgyhogy ne hagyd ki ezt a turnét” – ezzel az őszinte figyelmeztetéssel hirdette meg tavaszi koncertjeit a Nanowar of Steel

Dan Patlansky Budapesten
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
Először látogat Magyarországra a City Morgue
Megint Budapesten koncertezik Sting
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 diablo blvd    bereményi géza    a nyughatatlan    falco    exploited    noise of irrational    novarock    hobó-vadászat40    jávorszky    muzsikás    morning star    skalar    esben and the witch    csizmás    howard jones    rockpart    dörner györgy    stian westerhus    weweew    szenteleki gábor    fajkusz    kreator    pendulum    core leoni    maradandó károsodás  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!