hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. április 17. hétfő   12:19
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Eric Burdon & the Animals, Tripdavon
2006. március 25. Petőfi Csarnok

  Egyáltalán ne csodálkozzunk rajta, ha Martin Scorsese következő filmjének témáját Eric Burdon élete szolgáltatja majd. A rendező ugyanis előszeretettel dolgozza fel olyan emberek sorsát, akik emberből sztárrá váltak, majd a siker elmúltával visszavedlettek emberré. Eric Burdonnél egy kicsit speciális a helyzet, mert ugye ő az Állatok tagjaként vált sztárrá, aztán próbálkozott egyedül, és most megint Állatokkal veszi körül magát. Budapesten is velük adott koncertet, amely sajnos nagyszerű jeleneteket szolgáltatott volna a képzeletbeli Scorsese alkotás utolsó perceire. Elhízás, kényszerű absztinencia, hakni, minden toposz adott hát.
  
  Plusz egy Tripdavon nevű, az ismeretlenség ködéből szürke szamárként felbukkanó zenekar, amely nem vált az est sötét lovává. Lelkesek voltak és profik, összeszokott társulat benyomását keltették. Zenéjüket úgy írnám le, mintha parasztgyerekek nagyon szeretnék megcsinálni a Toolt, ám valamiért mégis rendre a Creed és a Nickelback környékén kötnének ki, köszönhetően az énekes lényének, aki egyszerre próbált lányos anyák kedvence, és pubertás rocker-fiúk idolja lenni. Ennek megfelelően az itt elhangzó összes dalukat különösebb feltűnés nélkül ki lehetne cserélni mondjuk a Puddle Of Mudd klipes nótáival. És ezt lehet értelmezni elmarasztalásként, és felmagasztalásként is, ízlés szerint.
  
  Aztán jókora késéssel besétált az Animals, hallhattunk egy szép szólót, elindult a Dont Let Me Be Misunderstood, és a megfelelő résznél végre belibbent Eric Burdon is, és rövid úton bebizonyította, hogy a turnéban és az években megfáradt hangja bizony csak és kizárólag nosztalgiázásra lesz elég, tekintve, hogy a közönség nagy része közelebb volt a nyugdíjhoz, mint az érettségihez, volt is erre lehetőség. Szóval Mr. Burdon kénytelen volt néha gyomorból ráerősíteni a dallamaira, amely bántóan sok falssal járt. Vagyis míg fénykorban elég volt kiereszteni a hangját, ma már kiabálnia kellett. Hatvanon fölül színpadra állni és ordibálni Hát nem tudom.
  Viszont hatvanon túl is tud nagyszerű dalokat írni, erre volt példa a funkkal vitalizált Kingsize Jones, és a kánon kórustól tüzelő Soul of a Man. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy a kísérőzenészekről is ejtsek néhány szót, hiszen mind vokálozás, mind a házi feladatnak beillő slágerek interpretálása, mind a szorgalmi feladatnak beillő improvizatív szólók terén jócskán kitettek magukért. Elég csak felidézni a We Gotta Get Out Of This Place itt hallott, a jellegzetesen kalapáló refrént teljesen elfeledtető, hosszúra és nem unalmasra nyúlt hangszermonológokkal tarkított verzióját. Az egészségesnél egy egész picivel nagyobb önimádattal rendelkező gitáros volt különösen elemében, hallatszott tisztán, hogy mocskosul érzi a bluest. A törzsfőnök kinézetű billentyűs pedig közel sem csak illusztrációnak szőtte a Hammond szőnyeg mintáit. A dobos gyakran vállból indított csapásokkal húzta és tolta a produkciót, a basszusgitáros pedig egy nő volt.
  A hagyományos blues darabok sem maradhattak ki, ezúttal az I Put A Spell On You és a Red Croos Store hangzott el, impozáns volt a háttér, de a lényeg bizony vegetált rendesen. Ezeknek fényében Eric Burdon pesti produkcióját nem tudom máshoz hasonlítani, mint egy olyan egyetemi professzorhoz, aki előadást már nem tud tartani, viszont még mindig egész jó könyveket ír.
  Aztán professzorunk a ráadás előtt még előadta akadémiai belépőjét, a House Of The Rising Sunt, amelyre inkább fogok emlékezni a frissiben beékelt szóló miatt, mint azok miatt a bizonyos második, extatikus sorok miatt, amelyek azzá tették a dalt ami, és tették azzá Eric Burdont, aki volt.
  A ráadásban még eljátszották Tina Turnertől a Rriver Deep, Mountain Hight az eredetihez hasonló vérbő boogie felfogásban, legvégül pedig jött a Tripdavon tagjaival megreggaesített, és elhippiskedett, az eredetihez abszolút nem hasonlítható Johnny Cash klasszikus, a Ring Of Fire. Levonultak, a közönség még utána is énekelt, én pedig azóta sem tudom eldönteni, hogy csak a turnéban fáradt el Eric Burdon, vagy már tényleg csak árnyéka önmagának. Mindenesetre nem lepne meg, ha pár év múlva a következő verset szavalná valami csehó színpadán:
  
  ”Hallom, hogy zúgott a taps
  Ma is a fülembe csap
  Múlhatnak az évek
  Ez bennem megmarad
  
  Levetem a köpenyem odahaza, és mit látok
  Nincs rajtam fellépő-ruha
  Agyam fölidéz minden kínos estét, tagcserét
  Nem mondhatom, hogy nincs ennél fogyókúra jobb
  De az életem nem volt sétagalopp
  
  Hálásabb volnék a tapsért
  Ha szavalnám Shakespeare-t
  Lovat, lovat, országomat egy lóért
  Fél éve nem nyertem a lovin lóvét
  
  Nem vagyok bár Olivier,
  De ha ő tudná ki az a Screaming Jay
  Értené, hogy a blues csupa kín
  Szebb a játék
  
  Színpadot tehát,
  Ahol az Állat kidühöngi magát
  Én ugyan a blueshoz értek,
  De szívesebben mondok verset,
  Ez sokkal jobb mulatság.”



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Eric Burdon

Tripdavon

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
Omara Portuondo a kubai zene legendájának búcsú fellépése - Homenaje al Buena Vista Social Club
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 sonar    eredet    opera-rock show    powerfest    tommy emmanuel    rhcp    skalar    bleubird    mr2    kiss of the dolls    paul bettany    eros ramazzotti    cowboyok és űrlények    lóripop    gesztelyi nagy judit    bródy jános    synchronring    adam sandler    thornwill    of earth    crosswind    bedlam    dfsdfs    bin-jip    unknown  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!