hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. március 19. vasárnap   14:32
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
John Cale
2006. március 4. A38

  Egyetlen kérdés foglalkoztatott e koncert előtt: Unja-e már John Cale a banánt? Igen, pontosan arra a poptörténelmi jelentőségű banánra gondolok, amely a minden posztstílus előfutáraként aposztrofálható Velvet Underground első lemezén szerepel. Hiszen az est főhőse szerepel ezen a korongon, és ebből azért fejszámolás és szaklexikonok lapozgatása nélkül is következtethetünk arra, hogy az úrnak bizony múltja van. A show-bizniszben meg ugye pontosan elég szokott lenni a múlt ahhoz, hogy el lehessen adni a jelent is. Mondjuk pont John Cale-nél ez nincs egészen így. Nézzük hát, hogy akkor hogy is van.
  
  A múltidézés gyorsan ki is merült a programot kezdő Velvet Underground klasszikussal, a Venus In Furs-szel. Ekkor még a félelemre is volt ok, hiszen Cale hangja ehhez a dalhoz már kevésnek tűnt, és a biliárdasztalnyi, extra keverőpultok ellenére sem volt olyan a hangzás, amely méltó lenne ehhez a gyűrött arcú veteránhoz, és a négyezer forintos belépőhöz. Persze ez a nóta még mindig van olyan jó, és a walesi származású dalnok néz annyira morózusan, hogy kicsit megilletődik az ember és megnyugszik: lesz itt még mulatság!
  S lőn. A hegedűt felváltja a gitár, a merengős régi nótát felváltja a tökös-dögös új darab, és a hang sem tűnik olyan fáradtnak. Az art rocknak, a művészkedésnek egy darabig teljesen nyoma vész, bár ekkor még mindig ugyanannyi az esély egy Cale mosolyra, mint egy Lou Reed által jegyzett csasztuska-lemezre, de imént az áhított mulatság bizony kezdetét veszi a Turn The Lights Onnal. Majd sorra jönnek az újabb és régebbi szólódarabok, ahol nagyon jól megvan együtt a punk, a rock n roll, a funky, a country és a bizarr megoldásokat is olyan formában kapjuk, hogy felfogjuk őket és funkciójukat is. Ráadásul mindezt egyszerre.
  
  Nagy szerepe volt e sikeres interpretációban a kísérőzenészeknek is, akik közül a dobos Michael Moore alakította a legnagyobbat, ami természetesen nem merült ki abban, hogy annak ellenére hasonlított megszólalásig a Skunk Anasie énekesnőjére, Skinre, hogy férfi volt és még borostás is. Az igencsak megvariált ritmusokat pattogva, táncolva, Brad Wilk és Kenny Wollensen erényeit ötvözve ütötte, s közben néha még vokálozott is. Elsőrangú muzsikus volt a gitáros, és a bőgős is, de végig az volt az érzésem, hogy számukra a férfiasságot Barry Gibb testesíti meg, ezért nem is pazarolnék rájuk több szót. Sebaj, Cale remekelt helyettük is. A kezdeti csendes őrült imázst szép lassan, a Hush, Outta The Bag, és Guts nóták elhangzásával párhuzamosan felváltotta az elegáns, absztinens, öreg rocker arculata, és a tétovának induló, de annál határozottabb minimálriffek mellé azért kaptunk néhány mosolyt, meg konferálást is, meg még a BlackAcetate-nél is újabb keletkezésű nótát, meg egy akkora sampler és jammelés alapú repülést, ami majdnem szárnyashajóvá változtatta az A38-at.
  Száz szónak is egy a vége: John Cale legalább annyira volt vagány, mint művészi, és pont annyira volt laza, mint költői, ha így jobban tetszik, de ennél is fontosabb, hogy ő nem a rock-történelem részeként akar turnézni. Hanem olyan egyszerű rock-zenészként, akinek mellesleg igen nagy szerepe van a rock-történelmében. Vagyis nem unja ő annyira a banánt, csak mostanában már kevésbé kívánja.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

John Cale

A38

 programajánló: 
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
2024. november 29.
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Melankólia Manchesterből: Az IST IST varázsa a Dürer Kertben
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 the biters    pilinszky jános    bono    edith piaf    josh brolin    dordeduh    szántó faszi    brendan tobin    apey & the pea    biffy clyro    csata: los angeles    charlotte sands    vanessa hudgens    the avengers    julian sas band    what we all come to need    orphaned land    megtorlás    james franco    specko jedno    Ötödik sebesség    busa pista    oliver stone    powerfest    soulburners  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!