magazin [kiállítás] 2005. december 1. csütörtök 10:58
nincsen hozzászólás
szerző: morzsaUrban Art Exhibination 2005. december 1., Csütörtök 18h - Kuplung (Bp., V, Király u. 46.)
Kiállítók: -Kim Köster /99rooms - D -Noi Morei -Sánta János Botond
Kim J. Köster: Kim éjszakai macska, ami egy keskeny vonalon táncol az önfegyelem és az örömteli látomások között. Kim ravasz madár, ami fölülről nézi a dolgokat, miközben közöttük áll..
Kim egy valaki, aki bevallja, hogy ez angolul nagyságrendekkel jobban hangzik. A kilencvenes évek közepén főleg a mural festészettel foglalkozott, amíg 99-ben nem költözött Berlinbe és kezdett el fotómontázzsal ill. testfestéssel foglalkozni, továbbá számítógép segítségével alkotni. Képei újfajta szemléletet közvetítenek a befogadó felé. Az urban művészetben gyökerező eszközök felhasználásával mindig egy bizonyos asszociatív kontextusba akarja rakni a művet, így helyének kiválasztása is középpontba kerül. Mostanában fotóművészként dolgozik, tavalyi internetes projektje, a 99rooms.com flashes felülettel mutatkozik, ami teljes összhangban áll a felhasznált fotó, illetve spraycan munkáival.
Noi Morei: Noi Morei az alkalmazott művészet oldaláról kapcsolódik a kiállításhoz különleges csempéivel és mozaikjaival. Egyéni tervezésű festett csempéit kihelyezi a város különböző pontjain. Néhány a tile industries project keretében létrejött műve a népművészetet idézi, például hagyományos virágmotívumok, feldolgozott szimbólumok és ornamentumok által. Új anyagok felhasználásával modern összefüggésben mutatja be ezeket. Egy fontos aspektus a művek elhelyezése nyilvános téren, amely ellentétben az urban art többi ágazatával nem a legfeltűnőbb helyeken történik. Így központúvá válik a hely felértékelése az urban, városi kontextusban.
Sánta János Botond A fiatal erdélyi származású fiatal képzőművész szimbolikus jelentésű szobrok, grafikák és installációk által hívja fel a közönség figyelmét a múlt és jelen értékeire, ezek ellentmondásaira és mulandóságára. Grafikái gyakran komor hangulata ijesztő hatással lehet a befogadóra, a grafikák témája nem ritkán kapcsolódik vallási és filozófiai elképzelésekhez. A Sepsiszentgyörgyről Budapestre áttelepült művész ámultan figyeli a nagyváros építészeti értékeinek pusztulását, félti a múltat. Installációi által, amelyek lerombolt épületekből kimentett stukkókból és gipszborításokból állnak, hozzá szeretne járulni a belle époque építészeti esztétikájának konzerválásához és annak továbbgondolásához, ami a minapi városrehabilitációból gyakran kimarad.