hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2005. november 20. vasárnap   12:54
nincsen hozzászólás

szerző: András
The Axis of Perdition: Deleted Scenes from the Transition Hospital
Code 666 / Firebox

  Hölgyeim és uraim, alighanem van szerencsém az egész eddigi életük legnegatívabb zenei élményének ígérkező albumra felhívni a becses figyelmüket. Mindenképpen a legnegatívabb lesz az élmény abban az értelemben, hogy az Axis of Perditionnél embertelenebb, ridegebb, rémisztőbb és horrorisztikusabb zenével eleddig aligha tetszettek találkozni. A többségnek pedig még azért is a legnegatívabb lesz, mert fentebbiekből kifolyólag nyilván a valaha hallott legrosszabb lemezek közé fogják sorolni a Deleted Scenes from the Transition Hospitalt. Akadnak persze majd olyanok, akik könnyen félreértelmezhető mosollyal az arcukon nyaldossák a szájuk szélét a hallatán, de ők gyanúm szerint elég kevesen lesznek. Mindazonáltal egyáltalán nem alaptalanul teszik majd ezt, ugyanis abban, amit csinál, egyértelműen zseniális a második lemezénél járó brit együttes. Az egy másik kérdés, hogy mit csinál.
  
  Hát, kérem, idegeket borzol. Továbbá bogozza, fűzi, cibálja és vagdalja őket, a létező legnagyobb hatékonysággal. Néha elkeseredett és kilátástalan zokogásra ingerel, néha egyszerűen kiborít. Hogy ez miért elismerésre méltó és figyelemre érdemes többek között szerintem is, azt persze nem tudnám megmondani. Tulajdonképpen még azt se nagyon tudnám belőni, hogy milyen nagyobb zenei skatulyába sorolandó ez a zajhalmaz. Az persze elég nyilvánvaló, hogy bizonyos szempontból metal, amit hallunk, hiszen a régebben egyértelműen ebbe a fiókba tartozó zenekar még mindig sok mindent őriz a zenéjében a stílus kelléktárából: sok itt a gitárriff, akadnak tempós dobtémák, és a helyenként tébolyult üvöltésbe vagy zavarodott szavalásba csapó károgó-hörgő vokálok is a kemény műfajjal való párhuzamokat erősítik. Ez azonban egyáltalán nem minden, és ennek köszönetően mára már nem is (csak) metal az Axis of Perdition zenéje: az eddig emlegetett részletek körül hangeffektusok, zajok egész áradata kavarog, néha visszahúzódik, néha a megkülönböztethetetlenség határáig hatolva körbefonja, néha pedig egyszerűen maga alá temeti azokat. Hogy miből mennyi van, minek hol az eleje és hol a vége, az gyakran megállapíthatatlan, a süvöltő szelek, kongó harangok fojtottan tomboló orkánjában már-már ötletszerűen, rendszertelenül tűnnek fel a fénysebességgel kerregő vagy épp ólmosan vonszoló dobtémák, a gitárokból elővonyító diszharmóniák pedig teljesen beleolvadnak a masszába. Gépi zajok hallatszanak (ezúttal a dobos hátsérülése miatt még az ütemek is programozottak), emberi hangok foszlányai úsznak el, a káosz átláthatatlan, a rémület fokozhatatlan. És akkor még mindig nem beszéltünk az olyanokról, hogy a Pendulum Preyben például csaknem minden átmenetet mellőzve beköszön egy hosszúra nyúló füstös jazzbetét, itt-ott kántáló kórusok zúgnak bele a muzsikába, a One Day You Will Understand Why pedig ha a létező leggroteszkebb is, de tulajdonképpen egy ambient-tétel a puha dobalapjaival és beszédfoszlányaival.
  
  Ahhoz képest, ami itt hallható, jóformán még a Bethlehem és a Cold Meat Industry elvetemültebb csapatai is csak gyerekcipőben járnak (a Necrophagiát és King Diamondot már említeni sem merem, pedig azért nekik sem kevesek az érdemeik hasonló vonalon). Sokkal inkább rokonítható talán nagyon súlyos nem csak a horror-kategóriából kikerülő moziélményekkel a Deleted Scenes hatása, pláne azért, mert konceptalbumról van szó (a történet szerint a főszereplő egy kijáratok nélküli, labirintus-szerű kórházban ébred, és útra kel a folyosókon). Mindenesetre abban szinte biztos vagyok, hogy ha volna film is a zenéhez, én a rázósabb részeknél előbb fognám be a fülemet, mint a szememet. De még ezzel együtt is időről időre felrakom ezt a lemezt, mert egyedülálló és elképesztően hangulatos. Nyilván végig lehet persze hallgatni egy napfényes délutánon mindenféle borzongás nélkül, nevetve és gúnyolódva, de aki ilyesmire hajlamos, az tényleg egy bohóc.
  
  1. Deleted Scenes I: In the Hallway of Crawling Filth
  2. The Elevator Beneath the Valve
  3. Pendulum Prey (Second Incarceration)
  4. Isolation Cubicle 312
  5. Entangled in Mannequin Limbs
  6. This, Then, Is Paradise?
  7. One Day You Will Understand Why
  8. Deleted Scenes II: In the Gauze-Womb of the God Becoming



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

The Axis of Perdition

Code 666

 programajánló: 
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
Újabb Metallica dalokkal jön Budapestre az Apocalyptica
2024. november 29.
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 coheed and cambria    beastie boys    junkies    smárton trio    cd pince    scott kelly    escape the fate    howard jones    untsoppable    after crying    fred durst    loreena  mckennitt    symphonica    last hope    pet the preacher    poison of marvel    tius norma    kate winslet    csemer boglárka    keep of kalessin    jason rouse    lujuria    képzelt város    sárvári zita    dote  

r45
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!