hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2005. április 4. hétfő   12:35
nincsen hozzászólás

szerző: Barnabás
MetalMania 2005
2005. március 10., Petőfi Csarnok

  A lengyelországi metálzenei fesztivál mintájára idén először hazánkban is megrendezésre került a MetalMania a Petőfi Csarnokban március 10-én, csütörtökön. A két színpadon zajló fesztivál nagyon impozáns felhozatallal büszkélkedhetett, a híres külföldi zenekarok mellett nagyon jó hazai bandák produkcióját is megtekinthették a jelenlévők.
  
  Délután fél négykor a helyszínre érkezve hosszan kígyózó sor fogadott a Petőfi Csarnok előtt, ilyen nagy érdeklődésre még a neves külföldi bandák jelenléte mellett sem számítottam. A hosszú várakozástól kissé átfagyva a De Facto műsorára érkeztem meg, akik az ekkor még csak lassan érkező tömeg előtt adták elő a programjukat. Annak ellenére, hogy Tóth Gyula lázasan játszott aznap este, nagyon remek koncertet adtak a legjobb számaikból válogatva.
  
  A The Haunted előtt ellátogattam a kisszínpadhoz, ahol az Echo Of Dalriada kezdte meg műsorát. Az epikus folk-metalt rengeteg népzenei elemmel dúsító zenekar első lemeze 2004-ben jelent meg Fergeteg címmel. A Walesi Bárdok történetének három tételes feldolgozása rendkívül jól sikerült, de a többi szám miatt sem kell szégyenkezniük. Binder Laura éneke teljes egészében visszaadja a magyar népzene sajátosságait, Ficzek András pedig egy karcosabb orgánummal járul hozzá a zene teljessé tételéhez. Élőben is remekül adták elő a sajátos, egyedi zenéjüket. Pár szám meghallgatása után siettem át a Nagyszínpadhoz, nehogy lekéssem a svéd The Haunted produkcióját.
  
  Az agresszív svéd trasherek egy zúzós, kemény produkcióval kápráztatták el a nézőket. Programjukban főként a rEVOLVEr című új lemezükre helyezték a hangsúlyt. Hallhattuk a No Compromise, a 99, az All Against All és az Abysmal című dalokat is erről az albumról. Ezeken kívül volt még az első lemezes Hate Song, a dallamos Hollow Ground,a Dark Intentions és a Bury Your Dead a The Haunted Made Me Do It című második lemezről és a D.O.A. a One Kill Wonder című albumról. Sajnos csak fél órát játszottak, ami nagyon gyorsan elröppent. A színpadi kiállásban is hengereltek a srácok: a frontember Peter Dolving kiüvöltötte a lelkét, az ex At The Gates-es Björler fivérek pedig nagy odaadással játszottak gitárjaikon.
  
  A The Haunted irgalmatlan zúzása után a Kisszínpadon betekintettem a makói Gire zenekar koncertjébe. Hihetetlenül különleges és egyéni az, amit csinálnak. Igazából nem is lehet semelyik stílusba beskatulyázni őket. Az a pár szám, amit a Moonspell fellépéséig sikerült elcsípnem, nagyon tetszett. Igényes és nagyon összetett zenét játszik a Gire, ezt ez a fellépés is bizonyította.
  
  A portugál Moonspell koncertje számomra az este legjobb teljesítményét hozta. A Moonspell darkos, gótikus metalja sajátos mediterrán ízeket is hordoz magában, a zenéjük hangulata ennek is köszönhetően különösen magkapó. Az eljátszott számokat illetően nem is lehetett volna jobb az összeállítás: a felülmúlhatatlan és kultikus első kettő lemezükről meglepetésemre sok számot játszottak. A Wolfheart című első albumról hallhattuk a Wolfshade, a Vampiria és az Alma Matercímű számokat, a definitív második lemezről, az Irreligious-ról pedig elhangzott a Full Moon Madness, a Mephisto és az Opium. A The Antidote című új albumot pedig az In And Above Men, a From Lowering Skies, a The Southern Deathstyle és az Everything Invaded képviselte. A háromnegyed órás műsoridőben a hangzás és a színpadkép is kitűnő volt. A frontember Fernando Ribeiro-t sejtelmesen megvilágító fények és a kezében feltűnő koponya végű totem rúd magával ragadó atmoszférát teremtettek. Szóval a Moonspell egy csodálatos koncertet adott és nagyon örültem, hogy ennyi régi számot válogattak be a műsorukba.

  Rövid szünet után a svéd Katatonia lépett fel a Nagyszínpadon. Egy nappal előtte Szegeden is adtak koncertet a melankolikus dark metal mesterei. Nem tudom, hogy az a buli milyen volt, de a MetalManián elég fáradtnak tűntek: nem érződött rajtuk semmi lelkesedés és a hangszeres teljesítményük sem volt a legjobb. A legkirívóbb Jonas Renkse frontember hangja volt: nagyon sok gondja támadt a magas hangokkal és a hajlításokkal. Sajnos az elég gyenge hangzás sem segítette őket. A kritika ellenére a Katatonia mentségére szolgáljon az a tény, hogy egyáltalán nem koncertbanda, így a rutintalanság ennek a számlájára írható; valamint tényleg fárasztó egymás utáni napokon koncertet adni szinte semennyi pihenéssel. A koncertprogram tekintetében a legutóbbi, Viva Emptiness című lemezre és az azt megelőző Last Fair Deal Gone Down című albumra koncentráltak. A Viva Emptinessről elhangzott a Ghost Of The Sun, a Criminals, az Evidence és a Wealth. A Last Fair Deal Gone Down-ról hallhattuk a Teargas-t, a The Future Of Speech-et, a Sweet Nurse-t és a Tonight´s Music-ot. A Tonight´s Decision című lemezt a For My Demons képviselte, viszont legnagyobb bánatomra a Discouraged Ones című mesterműről egyetlen szám sem hangzott el. A ráadásban eljátszott Murder című óriási szerzemény a mindenek felett álló, felülmúlhatatlan Brave Murder Day című nagylemezről azért odavágott rendesen. Szóval nekem a két évvel ezelőtti, Mega Pub-os koncertjük sokkal jobban tetszett, de lehet, hogy most csak túl sokat vártam tőlük. Összességében csalódást hozott a Katatonia koncertje, remélem, hogy legközelebb jobb formában lesznek.
  
  Ezután a finn Apocalyptica programja következett. Február végén a Rammstein előtt is játszottak Budapesten, úgy látszik, szeretnek nálunk játszani a finn csellisták. És ha ilyen jó koncerteket adnak, akkor felőlem akár havonta is felléphetnek nálunk. A profizmusról az igényes színpadkép és a zene minősége is gondoskodott. A négy srác egy-egy trónszéken ülve játszotta a Metallica feldolgozásokat és a saját számaikat a csellóján. A színpad jobb szélén elhelyezkedve pedig egy dobos játéka tette teljessé a zenei produkciót. Az elején még nyugodtan egy helyben ülve játszották a dalokat, de nemsokára vad fejrázásba kezdve állva tomboltak a srácok. Mindeközben végig nagy pontossággal és hihetetlen sebességgel reszelve a Metallica feldolgozásokat és a saját szerzeményeket. Látszott, hogy végig élvezték a koncertet. A Metallica feldolgozások tekintetében hallhattuk a Master Of Puppets-et, a Fight Fire With Fire-t, a Nothing Else Matters-et, a Seek And Destroy-t, a Creeping Death-et és az Enter Sandman-t. Szóval a thrash metal egykori legnagyobb bandájának sok száma hangzott el csellón. Saját szerzemények is akadtak bőven: volt a Path és a Bittersweet című sláger, amik így ének nélkül nem ütöttek annyira. Előadták még a Somewhere Around Nothing, a Prologue, a Betrayal/Forgiveness, a Fisheye, az Inquisition Symphony és a Hall Of The Mountain King című dalokat. A kicsit több mint egy órás program tehát nagyon energikus és élvezetes volt. Jó bulit csináltak a finn srácok, le a kalappal előttük!
  
  A brit Cradle Of Filth előtt még elsétáltam a Kisszínpadhoz, ahol a Tesstimony fellépéséből sikerült elcsípnem még pár számot. A magyar death metal egyik legerősebb bandája lett az ütős új felállással visszatérő banda. Tóth Balázs énekessel, a Blood Rainbow-os Hóhér gitárossal és a Gholgoth-ban is zenélő Vigh Endre dobossal nagy jövő áll a Tesstimony előtt. Az elő teljesítményük is kiváló, erről a jelenlévők a saját szemükkel és fülükkel is meggyőződhettek. Kíváncsian várom az új lemezt, nagyon jó hangzóanyagra számíthatunk!
  
  Ezt követően eljött az est főbandájának, a brit Cradle Of Filth-nek az ideje. A szimfonikus black metalban utazó banda nagy ismertségre tett szert az utóbbi években, a frontember Dani Filth nagyon ért a zenei élet üzleti oldalához is. Rengetegen voltak kíváncsiak a koncertjükre, szinte teltház volt a Petőfi Csarnokban. Nem vagyok a zenekar rajongója, de azt elismerem, hogy a színpadkép, a látvány és a külsőségek tekintetében süt a Cradle Of Filth-ről a profizmus. Nagyon kevés banda tud ilyen óriási show-t csinálni, az biztos. A kivetítőkön játszott klippek és bizarr képek teljes összhangban voltak a lobogó fáklyákkal díszített színpaddal valamint az elején mozdulatlan majd később megelevenedő ördögnek maszkírozott statisztákkal. Volt tűzfújás is, valamint a végén egy kb. három méteres acélmonstrum is tiszteletét tette a színpadon. Világító vörös szemeivel a közönséget pásztázta és csontos kezeivel rémisztgette a jelenlévőket. A hangzással sem volt semmi gond, a körítés tehát jelesre vizsgázott. Azonban a zene, aminek az egész lényegének kellene lennie, számomra elég szürke, monoton és semmitmondó a Cradle Of Filth esetében. Nagyon egybefolytak a számok és hosszú távon már idegesítő volt Dani Filth folyamatos károgása, visítása. Az eljátszott számok tekintetében az új lemezről, a Nymphetamine-ről biztosan elhangzott a címadó és a Gilded Cunt, de bőven voltak régebbi számok is, mint pl. a Her Ghost In The Fog. Összességében elmondható, hogy az este folyamán a Cradle Of Filth produkciója volt a legjobban felépített és megtervezett.
  
  Azt gondolom, hogy a koncert végeztével mindenki elégedetten távozhatott a Petőfi Csarnokból, egy nagyon színvonalas programot sikerült megvalósítani a szervezőknek. Külön dicséret illeti őket a megszervezett dedikálások miatt, amivel nagyon sok rajongónak kellemes emlékeket szereztek. Végszóként elmondható, hogy nagyon jól sikerült a lengyelországi MetalMania fesztivál hazai megfelelőjének bemutatkozása. A sok kiváló külföldi, és a színvonalas magyar bandák nagyon jó koncerteket adtak. Akik eljöttek, biztosan nem bánták meg a belépőjegy megvásárlását; maradandó élményeket szereztek és nagyon jól szórakoztak. Örülök, hogy részt vehettem ezen a nagyszabású rendezvényen és remélem, hogy jövőre is lesz MetalMania Budapesten!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Negative Art

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 wolfheart    kill devil hill    johnny knoxville    moby dick    tri state corner    petrás jános    panzer    jake gyllenhaal    heaven & hell    we bought a zoo    metal blade    greg graffin    metz    the horrors    thirty seconds to mars    seven kingdoms    the horibillies    death feast    random deeds    men in black    tesco disco    dreadful peace    petendi tamás    u2    the devil came on horseback  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!