beszámoló [koncert] 2024. november 7. csütörtök 08:53
nincsen hozzászólás
szerző: UtazóA metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje 2024. október 29. Barba Negra
Alig zárul le az aktuális The Black turné, már itt a következő – ezúttal Észak-Amerikában robbantanak egy nagyszabású turnéval. A turné 2025. március 8-án indul a Palladiumban, olyan előadókkal, mint a francia metalcore csapat, a Landmvrks, és a japán goth punk színtér visual kei üdvöskéje, a Jiluka. A japán zenekarok híresek határozott világképükről és egyedi szemléletükről, amelyek a zenéjükben is erőteljesen megmutatkoznak, sokszor váratlan és merész megoldások formájában. A jövő tavaszi amerikai turné kapcsán jutottak eszembe ezek a gondolatok. Addig az európai fronton, az őszi menetelést az öreg kontinens északi feléről érkező hármas horda, az Imminence, az Allt és az Aviana fellépése határozta meg. Jöttek, láttak és győztek.
Hetekkel ezelőtt jött a hír, hogy az Imminence kinőtte az Analog Music Hall-t, ahol legutóbb játszottak, sőt a Barba Negrában is nagyobb sátor kellett. A logisztikai átszervezés után gyorsan biztosították a rajongókat, hogy senki nem marad jegy nélkül. Az új generációnak köszönhetően a metalcore zenekarok és maga a műfaj is újra virágkorát éli kis hazánkban. Az est során fellépett svéd hármas abszolút elhajlásmentes produkciót mutatott be, a színpadra lépéstől kezdve nem voltak felesleges körök és zavar az éterben.
A műsort a progresszív metalcore banda, az Allt kezdte. Bár nem rendelkeznek nagy múlttal, a néhány napja megjelent debütáló albumuk, a From The New World igazán kellemes meglepetés volt, csakúgy, mint a fellépésük. Masszív felállást tudhatnak maguk mögött, és Robin széles torokskálájának köszönhetően gond nélkül hörögte és üvöltötte végig az elhangzott dalokat, mint a Remnant, az Aquilla, és az Emanate. A fellépést mindent beborító taktikai füst és nyomasztó atmoszféra tette teljessé, ahogy a From the New World album dalainak nagy részét előadták. A program zárásaként bedobták a Paralyzed című dalt a The Seed of Self-Destruction albumról. Hatásos kezdés volt tömör hangzással és sodró lendülettel egy mindenre elszánt csapattól, akiket újra láthatunk majd a 16 állomásos ´From The New World´ European Tour 2025 keretén belül, a Dürer Kertben, március 2-án.
A göteborgi „mészárosok”, az Aviana sem kíméltek senkit. Az alapító, Joel Holmqvist, megbízhatóan hozta a megszokott keménységet, pont úgy, mint az elmúlt két évben a Dürer pódiumán. Esetükben hatványozottabban érvényesült az intézményesült pokol hangulata, talán egy fokkal keményebben. Színpadi megjelenésükben a fekete árnyalatai domináltak és a maszkos arctalanság volt a jellemző, kivéve Joel-t, akit ezen az estén még meglepetésvendégként is láthattunk az Imminence oldalán, a The Call of the Void dalban duózni.
Az Aviana egyértelműen magasabb fokozatba kapcsolt, és a Corporation album néhány karakteres dalával felszántották a Barbát. Az Aviana fekete négyese ez alkalommal nem hagyta otthon a DELIRIUM, az Illuminate, a Rage, az Oblivion és a Retaliation dalokat, valamint záró akkordként az Obsessions „slágerüket”, amely olyan szépen csendült fel, mint szent este Kelly Clarkson tolmácsolásában a Silent Night. A banda abszolút egységet mutatott, ami nem egyszerű, de az arctalan trió, Death – Fear – Dark, megbízhatóan hozta a kötelező talajgyakorlatokat, miközben lent alaposan aprította egymást a közönség.
Az Imminence legutóbbi fellépése és a 10 pontos The Black album minden várakozást felülmúlt: komplex dalszerzés és hibátlan előadás, ami a zenekart a mezőny egyedülálló, unikális szereplőjévé emeli. Az Imminence esszenciáját pedig Eddie Berg szenvedélyes hegedű- és énekjátéka adja, mely alapjaiban járult hozzá a mostani, 20 állomásos európai turné sikeréhez.
Az est hangulata egy lassan lehulló lepel mögött bontakozott ki, amelyet a Come Hell lírai nyitánya vezetett fel. A félhomályba burkolódzó zenekar, részben szerzetesi csuhában, a háttérben húzódó gótikus ablakok előtt jelent meg. Ebben a sejtelmes atmoszférában Berg karakteres hangja érzelemmel teli játékkal vált a gitárok zúzásának és a dobok megállíthatatlan erejének tökéletes ellenpontjává. A produkció nem volt steril vagy túlburjánzó, hanem éppen kellően mozgalmas, és az első pillanattól az utolsóig következetesen, elhajlás nélkül tette lehetővé a közösségi élményt. A Beyond the Pale, Desolation, Continuum, Heaven Shall Burn, Come Hell or High és a záró The Black dalok a metalcore legjavát képviselték. Az egységes és energikus előadás minden külön elemzés nélkül is magával ragadta a közönséget.