hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2005. január 9. vasárnap   12:55
nincsen hozzászólás

szerző: Tompi
Up To Vegas, SonicDollz, Yellow Spots
2004 november 27., Music Factory

  Teljesen mindegy, hogy punkról, metalról, vagy grungeról beszélünk, ha valaki felmegy a színpadra, és gitárt fog a kezébe, az egész egyszerűen rock n roll, semmi más. Ez az idézet nem kisebb személyiségtől származik, mint Gene Simonstól, a Kiss magyar származású basszusgitárosától. Véleményem szerint sok igazság rejlik ebben a szentenciában, de gyorsan tenném hozzá, hogy örömtelinek tartom azt is, hogy vannak bandák, akik az igazi rock n roll szellemiségét zenéjükben is megőrzik. Ezen a rettenetesen hideg szombat estén három ilyen csapathoz volt szerencsénk.
  
  Elsőnek ott volt mindjárt a Yellow Spots, akik az este legelegánsabb fellépői voltak. Ennek megfelelően a rock n roll legszolidabb ágát is művelik, lágyan duruzsoló swinget játszanak ugyanis, amelyre az este tiszteletére véres kesztyűt húzó Abberált abbé énekli death-gore bandákat megszégyenítő belezős, brutális szövegeit. Hogy stílszerűen fogalmazzak, vérbeli színpadi figura, ahogy egykorsósört ábrázoló nyakkendőjében, észveszejtő hangján tolmácsolja például a Feri, a szadista, a Hova lett a toalett?, vagy a Vidám gyilkos rekeszizmokat hűvösre tevő strófáit, arra csak a vérpezsdítő lehet a helyes jelző. Imázs tekintetében egyébként társai sem álltak rosszul, különösen a túlméretezett egyen-napszemüvegük volt csinos, amelyet szerintem eredetileg a városligeti Sztálin-szoborra terveztek. Nem hagyhatom szó nélkül a nagybőgőt sem, amelyen a húr-láb funkciót egy világító szemű koponya töltötte be. Zenéjükkel kapcsolatban azonban már felemás érzéseim vannak. A már említett csoda-bőgő, és az egy szem SG gitár zakatolásának ugyan remekül dolgozik alá Sleki iszonyatosan hangos püfölése, de a kéttagú fúvósszekció egyszerűen vérlázítóan hamis volt és pontatlan, összhangnak a nyomát sem lehetett találni fújdogálásukban. Maga a Cometsre hajazó színpadi mozgás, és a show egyébként frenetikus volt, amelynek számomra egyértelműen a Vérfertőzés Texas szélén volt a csúcspontja, már csak azért is, mert imádom a szám eredetijét (vagyis a Sweet Home Alabama-t).
  
  A feldolgozások terén a SonicDollz folytatta a Yellow Spots által megkezdett gyakorlatot, sőt a rockabilly trió csaknem egész műsorát az átiratoknak szentelte. Lazán, nyeglén csaptak bele az AC/DC klasszikusába, a Hells Bellsbe, amelynek így, maximális fordulatszámra pörgetve ugyan elveszett az a jellegzetesen sötét hangulata, de kit érdekelt mindez, mikor olyan erő feszült benne, mint Elvis bármelyik Cadillacjében. Ugyanezt a tempót diktálta a Doors Break On Through-ja is, de a lángnyelvekkel, és dobókockákkal díszített bőgő csattogásának, és a dögösen pulzáló doboknak köszönhetően új lendület költözött a Eurythmics (később érkezetteknek Marilyn Manson) Édes Álmaiba, és a Sex Pistols Anarchy In The UK című számába. Hasonlóan tarolt az originál verzióhoz talán legjobban hasonlító Blitzkrieg Bop, amelyre bizony már bőszen ropták az Up To Vegas tagjai is. Saját számaik közül elreszelték az Over Me-t, amely refrénje alapján (Baby, baby, you drive me crazy!) nem valószínű, hogy az űrkutatók kongresszusának hivatalos indulója lesz, de ilyen hitelesen, ilyen érzéssel, mint ez a három belőtt sérós rongylábú, nem sokan tudják ma idehaza csípőből lőni azt a három hangot, amitől egyszerűen beindul a hallgatóság lába, és akaratlanul is táncolni kezd. Szerintem futószalagon tudnának ilyen dalokat gyártani, de mivel ebben a műfajban már nincs új a nap alatt, ezért más stílusok alapköveit táncoltatják meg egy kicsit. Ezzel pedig olyan bulit csapnak, hogy még az áramszünet sem vettette őket vissza.

  Ez az apró kellemetlenség vagy három alkalommal az Up To Vegas koncertje alatt is bekövetkezett, ők ezt egy kicsit jobban zokon vették, de szerencsére nem rendeztek nagy jelenetet, és a közönségnek is egészen biztos más fog eszébe jutni e koncert kapcsán, hiszen már a csapat megjelenése is igen impozánsnak bizonyult. Talpig feketében álltak ki, merch-ládájuk pedig egy koporsót formázott, de az énekes, Dr Fummel mindezen túltett. Nagyon tudta, mitől döglik a légy, legalábbis ez derült ki abból, ahogy a beállást követően öles léptekkel végigsétált a Music Factory termében, és King Diamondot megszégyenítő ornátusában mindenkire vetett egy kedvesen gonosz pillantást. Ahogy pedig felpattant a színpadra, társai neki is láttak, hogy ránk zúdítsák punkstyle rock n roll műsorukat. Igen találónak érzem ezt a stílusmegjelölést, hisz a psychobillynél jóval keményebben játszottak, számos szerzeményük például simán lehetne része mondjuk a Motörhead repertoárjának is. A torzított nagybőgő, és az előadásmód alapján azonban kiderül, hogy ez a banda sosem érkezik meg a 21. századba, hanem megállnak úgy 1954 környékén. Persze kacsintgatnak a jövőbe is, ennek bizonyítékaként elhangzott egy Misfits-egyveleg is, amely számos sláger mellett tartalmazta az Astro Zombiest, és a Hollywood Babylont is, de a koncert vége felé terítékre került a Bibircsókosék Hammerje is, amely cseppet sem lógott ki a Black Jack és az Up To Vegas fémjelezte saját dalaik közül. Amelyek ugyan kicsit egyformák, de mint azt fentebb jeleztem, ebben a stílusban nincs új a nap alatt, de pont ettől olyan jó



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Music Factory

 programajánló: 
2024. április 30.
Glenn Hughes: Deep Purple - Burn lemez 50 éves jubileumi turné budapesti állomással!
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
2024. május 12.
Budapest Garden Party: Zenei - Gasztrofesztivál
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
 kiemelt 
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
  
November 15-én érkezik Budapestre a Dead Daisies 2024-es turnéja, ami az ősszel megjelenő új nagylemezt, és pár nap múlva eléhető címadó dalt is elhozza majd a hazai közönségnek

Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
Esti Kornél a Budapest Parkban
Mike Portnoy-jal koncertezik Budapesten a Dream Theater
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 al di meola    long distance calling    blood sweat and tears    mutiny on the bounty    isten háta mögött    just go with it    january jones    astral doors    superbutt    kate hudson    jens bogren    szabad európa rádió    deti picasso    fuwdo    the rotted    epica    lyuhász lyácint    une misére    whitesnake tribute band    keepers of jericho    creativeselector    mustasch    badacsony    tűzvihar    trivium  

r41
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!