hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2023. január 30. hétfő   08:58
nincsen hozzászólás

szerző: ma
Heaven Shall Burn + Trivium + Obituary + Malevolence
2023. február 14, Barba Negra Red Stage



  A modern metal műfaj két rangos bandája teszi tiszteletét február 14-én a Barba Negra Red Stage-en. Együtt lép fel a német metalcore-os alapcsapat, a Heaven Shall Burn és az USA-ból a lenyűgöző dalszerzési képességéről ismert Trivium. Nem akárkikkel jönnek, fellép még velük a death metal elnyűhetetlen veteránja, az Obituary és a brit metalcore-os Malevolence.
  
  A német Heaven Shall Burn az idők folyamán nem csupán Európa, hanem a nemzetközi keményzenei élet egyik legmegbízhatóbb zenekarává nőtte ki magát. A csapat egész pályafutása alatt a metalcore és a (dallamos) death metal metszéspontján állt: zeneiségét tekintve egyre agresszívebbé és sokszínűbbé vált - nem véletlen, hogy az Antigone albumon bedolgozó izlandi zongorista, Ólafur Arnalds ennyire népszerű lett ebben a rajongótáborban, vagy hogy a gitáros Alexander projektje, az Erode az elektronikus közjátékokat is meghonosította az anyazenekarban -, míg üzenetét tekintve egyáltalán nem változott.
  
  A Heaven Shall Burn egyik legnagyobb erőssége ugyanis épp az, hogy a dalszövegek társadalmi érzékenysége minden albumon egy historizáló, történelmi keretet kap: legyen szó az ókori Görögországról, a kora-középkori Angliáról, a világháborúról, vagy épp napjaink felelősséghárító, transzcendens istenkereséséről, Marcus dalszövegei mindig a kisember oldalán állnak, és az igazságért szólalnak fel erélyes hangnemben.
  Erre rímelt az a zenei út is, amit a Caliban testvérzenekara bejárhatott, hiszen így, hogy a dalszövegek a hardcore/punk attitűdjét értelmezik újra egy döntően metalzenei keretben, úgy az egyes megoldások is lemezről lemezre extrémebbé váltak. A határfeszegetés az előző évtizedben döntően határozta meg a Heaven Shall Burn arculatát, így az alkalmi black metalos megoldások tökéletesen megfértek a breakdownok, vagy épp a svédes dallamos death metal témák mellett, hogy a masszív elektronikus, vagy épp komolyzenei aláfestésekről ne is beszéljünk.
  
  
  A Trivium eddigi magyarországi fellépései mindig rendkívül jól sültek el, a csapat bizonyította, hogy az élő fellépések is az erősségeik közé tartoznak. Hosszú utat járt be a csapat, ami zenei fejlődéssel, kalandozásokkal is együtt járt. A Trivium 2000-ben, alakult, amikor a tagok még a 15. életévük is alig-alig töltötték be. Az énekes, Matt Heafy konkrétan 14 éves volt. A 2003-as, Ember To Inferno albumukra már sokan felfigyeltek, ez a korong főleg a metalcore és a thrash metal nyomvonalán haladt, több figyelemre méltó dallal.
  A kiteljesedést a 2005-ös Ascendancy album jelentette, ami a mai napig a leginkább figyelemre méltó alkotása a tengerentúli thrash/metalcore vonalnak. Gyakorlatilag tökéletes album, óriási groove-okkal, dallamokkal, gitárszólókkal, elképesztő dalszerzői teljesítménnyel. Ne felejtsük el, a tagok még ekkor is épp csak a 20-as éveikben jártak!
  
  
  Innentől aztán elkezdte megmutatni a sokoldalúságát a Trivium. Nem terveztek beállni egy adott, berögződött stílusba, hanem folyamatosan megújultak, gyakorlatilag nem hoztak ki két ugyanolyan felfogásban fogant lemezt. A 2006-os The Crusade az elődeinél sokkal dallamosabb lett, bár korábban is gyakran operáltak tiszta énekkel. A metalcore vonal breakdown-jai viszont ekkoriban már eltűnőben voltak, a helyüket egyre inkább a klasszikus heavy metal stílusgyakorlatai vették át, de mégis egyfajta modern köntösben tálalva. Bár a thrash-es vadság megmaradt, talán ez a korong ismertette meg a legtöbb rajongóval a zenekart.
  Két év múlva jelent meg a következő sorlemez Shogun néven, amivel egy újabb arcát ismertette meg a zenekar. A letisztult, heavy metalos hangzás után a technikai tudást is kidomborították, összetettebb, ha úgy tetszik, progresszívebb szerzeményeket írtak ez előzőkhöz képest. A zenekar, különösen Matt Heafy énekes/gitáros és Corey Beaulieu gitáros mindig is nagy dallamérzékről és remek dalszerzési képességről tettek tanúbizonyságot, a Shogun album egy gondosan kimunkált korong lett, ami sokszori hallgatás után is tartogat meglepetéseket.
  
  
  2009-ben távozott a tagságból a kezdetek óta jelen lévő Travis Smith dobos, ami egy pillanatra megakasztotta a szekeret, de aztán haladtak tovább, 2011-ben érkezett az In Waves album. Úgy tűnt, a Trivium mostanra megtalálta saját magát és beálltak egy adott szintre. Az In Waves lemezre is sikerült összeszedni néhány kiemelkedő tételt, de összességében talán kevésbé lett emlékezetes, mint a korábbi alkotásaik. A 2013-as Vengeance Falls-szal viszont újabb erőre kaptak, a maguk kemény hangzású, technikás szólófutamokkal bolondított, modern metalos megközelítésük egy újabb kiváló koronggal lett gazdagabb. A metalcore-os vonal a maga breakdown-jaival és hörgős zúzásaival újra hangsúlyosabban felütötte a fejét, de dallamorientált megközelítés jelenti a dominanciát immár a Trivium zenéjében.
  
  2015-ben jelent meg a Silence In The Snow album, amivel egy újabb alakváltás tanúi lehetünk. A Trivium korábbi, The Crusade albuma egy szó szoros értelemben vett heavy metal kiadványnak tekinthető, mostanra viszont még egyet csavartak a dolgon, a Silence In The Snow már az európai power metal vonallal kacérkodik. Vagyis amire itt számítani lehet: tonnányi dallamhegyek, óóózások, talán még néhány pallos és sárkány is előkerül... Persze túlzásokba sem kell esni, a Trivium mégis Trivium maradt, de megint egy olyan műfajban merítkeztek meg, amiben és amilyen mélységben eddig még soha. Sokaknak biztosan szokatlan lett ez a lemez, de a banda esetében már hozzá lehetett szokni, hogy hajlamosak egészen új utakat is kipróbálni. És ez általában működik is.
  
  A 2017-ben megjelent The Sin And The Sentence-t már Alex Bent dobolta fel, aki azóta kulcsfigurává nőtte ki magát a csapatban, hihetetlenül intenzív dobjátéka alapján. Ez a lemez visszakanyarodik az amerikai heavy metal-hoz, annak hol hörgős, hol dallamos - hol gyors és zúzós, hol lágyabb vonulatához. Az In Waves és a Vengeance Falls korongok világa tér vissza, a dalszerzésben viszont ismét brillírozott a társulat, remek és emlékezetes nótákkal pakolták tele az új lemezt. A két azóta megjelent lemez, a What The Dead Men Say és az In the Court Of The Dragon ezt a vonalat viszik tovább a maguk erőteljes, zúzós, de mégis fülbesimuló, emlékezetes nótáikkal.
  
  
  Az Obituary-t el lehetne nevezni a death metal Motörhead-jének, ugyanis John Tardy-ék szinte semmit nem változtatnak a kezdetekben kitalált stílusukon, az újabb és újabb kiadványuk mindig gőzhengerként vonul végig a hallgatón. A floridai csapat első két albumát, a Slowly We Rot-ot és a Cause Of Death-t szokták megnevezni a death metal műfaj alapvetéseiként, de az azóta megjelent korongokkal se lőttek sosem mellé. Mára már a 11. nagylemezzel pusztítja a hallójáratokat a death metal gépezet, a Dying Of Everything is milyen más lenne, mint jellegzetesen Obituary-s. A zene pusztító energiája élőben is átjön, az Obituary koncertjét semmiképen nem érdemes kihagyni.
  
  
  Fellép még az estén Nagy-Britanniából a metalcore és a groove metal határán egyensúlyozó Malevolence. A csapat tavaly jelentette meg harmadik nagylemezét, a Malicious Intent-et, ezt hozzák el most a magyar közönségnek.
  
  A H-MUSIC, a ROCK1 és a BARBA NEGRA bemutatja:
  HEAVEN SHALL BURN / TRIVIUM
  Obituary / Malevolence
  2023.02.14.
  Barba Negra Red Stage
  Budapest – XXI. kerület
  Szállító u. 3.
  Kapunyitás 17:30
  Facebook esemény
  
  Jegyek:
  9999 Ft - Early Bird elővételben
  12999 - elővételben a koncert napjáig
  14999 - a koncert napján és a helyszínen
  



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 steven wilson    andy serkis    noah & the whale    egri jános    death feast    gedeon    the limousines    blahalusiana    winterborn    charlie benante    savages    the get up kids    beregi tamás    david guetta    tius norma    emi    electric callboy    ashes you leave    anthony hopkins    palya bea    burden     király!    gary lightbody    jimmy page    loch vostok  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!