hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2022. május 30. hétfő   08:21
nincsen hozzászólás

szerző: ma
Judas Priest - 50 Heavy Metal Years Budapesten is
2022. július 11, Budapest Aréna



  Fél évszázada, vagyis 50 éve nyomja már a heavy metalt a Judas Priest, a műfaj egyik alapítója. A brit csapat július 11-én ismét Magyarországra érkezik, hogy pályafutásukat a magyar közönséggel együtt ünnepeljék meg. Helyszín a Budapest Aréna, előzenekar pedig a The Dead Daisies.
  
  A Judas Priest 1969-ben alakult Birminghamben, Angliában. Az alapító tagok voltak: K.K. (Kenneth) Downing gitáros, és közeli jóbarátja, a basszusgitáros Ian Hill. Fiatal, lelkes és tehetséges kezdő rock-zenekarként első koncertjüket Essingtonban adták 1971-ben. Kettejük mellé csatlakozott még Alan Atkins vokalista és John Ellis dobos.
  A Judas Priest nevet Atkins előző zenekarától örökölték, eredetileg pedig Atkins egy Bob Dylan dal címéből vette, a The Ballad of Frankie Lee and Judas Priest-ből. Folyamatos koncertezés vette kezdetét, de ekkor már a dobok mögött Alan Moore ült, igaz, nem sokáig: 1971 végén Chris Campbell vette át a helyét. Az 1972-es év javarészében úton voltak Angliában, majd 1973-ban Atkins és Campbell is elhagyta a zenekart. (Jóval később, 1991-ben Atkins debütáló szóló-albumán megjelent egy Victim of Changes című szám, melyet még közösen írt az akkor még gyerekcipőben járó Judas Priest tagjaival.)
  
  Ezzel azonban nemhogy rosszabbra, de sokkal jobbra fordult a zenekar sorsa. Csatlakozott ugyanis hozzájuk az énekes és volt színházi világítás-technikus Rob Halford (született 1951 Augusztus 25-én, Walsallban, Angliában), és a dobos John Hinch mindkét zenész a Hiroshimából érkezett. További angliai turnézás következett, majd egy ötödik tag lépett be a zenekar életébe: Glenn Tipton (szül. 1948. október 25-én, és a Flying Hat Band-ben zenélt előtte). 1974-ben először turnéztak külföldön, mégpedig Németországban és Hollandiában, hazaérkezésük után pedig lemezszerződést írtak egy kis angol kiadóval, a Gull-lal. Debütáló bakelitlemezük, a Rocka Rolla 1974. szeptemberében jelent meg. Azonban nem voltak elégedettek a felvételekkel, Hinch ott is hagyta a csapatot, helyére Alan Moore érkezett vissza.
  
  A zenekar 1975-ös Reading Fesztiváli fellépése egy sokkal szélesebb közönség számára tette őket ismertté. Második lemezük, a Sad Wings Of Destiny, melyet Jeffrey Calvert és Max West producerek segítségével készítettek el, egy hatalmas fejlődés volt a bemutatkozó albumhoz képest. Azonban a jó kritikák ellenére sem lett kasszasiker, és pénzügyi helyzetük még mindig kilátástalan volt, ekkor Alan Moore másodszor is és ezúttal végleg kilépett a zenekarból.
  A megmentő a CBS Records volt, aki nemzetközi lemezszerződést írt velük alá, és a Sin After Sin című. album igen jól sikerült, Simon Phillips-szel a dobok mögött. Ekkor utaztak át először a tengerentúlra, első amarikai turnéjukon már Les Binks volt a dobos, akivel az első közös albumuk, a Stained Class mérföldkőnek számít a zenekar pályafutásában.
  
  A következő, Killing Machine című albumon található első slágerlistás kislemezük, a Take On The World. Az 1979-es Japán turnén vették fel az Unleashed In The East című koncertalbumot, és még ugyanebben az évben ismét doboscsere történt: Binks helyére Dave Holland érkezett a Trapeze-ből. Népszerűségük akkor nőtt meg jelentősen, amikor a Kiss-szel és a AC/DC-vel turnéztak együtt.
  A British Steel című album az angol nagylemezlista 3. helyén indult, és olyan nagy slágereket tartalmazott, mint a Breaking The Law, vagy a Living After Midnight. Fellépetek az 1980-as Donington-i Monsters of Rock fesztiválon, majd elkészítették a Point Of Entry albumot, rajta a nagy slágerrel, a Hot Rockin-nal.
  
  Újabb angol és amerikai turnék következtek, valamint a Screaming For Vengeance album felvételei, és ez a zenekar történetének talán legsikeresebb időszaka volt az lemez pedig platina lett az Egyesült Államokban. A Defenders Of The Faith album következett, majd a kicsit kommerszebb Turbo. Ram It Down című albumuk visszatérést jelentett a tiszta heavy metal stílushoz, ugyanakkor ezzel egyidőben a banda népszerűsége csökkenni látszott, Dave Holland helyét pedig a Virginia Államból származó Scott Travis vette át (ex-Raxer X).
  Vele készült el a Judas Priest legfontosabb albuma, amely azonnal visszahelyezte őket a legenda státuszba: a Painkiller. Az 1990-es album a mai napig az egész heavy metal műfaj legfőbb hivatkozási pontja, rajta olyan csúcsalkotásokkal, mint a Painkiller, All Guns Blazing, vagy az A Touch of Evil.
  
  A sikerek csúcsán azonban megjelentek a töréspontok a zenekarok belül, ami végül Rob Halford énekes kiválásához vezettek. Halford szólókarrierbe kezdett, a Judas Priest pedig hosszas keresgélés után Tim ´Ripper´ Owens-ben találta meg utódját. Bár Owens képességei felértek Halford-éhoz, a rajongók közül sokan nehezen fogadták a váltást. A Ripper-rel készült Jugulator és Demolition című albumok így nem értek el akkora sikereket, mint amilyeneket megérdemeltek volna. Pedig a Ripper korszaknak is voltak kiemelkedő nótái: Blood Stained, Death Row, Burn In Hell, Hell Is Home.
  
  Több év távollét után végül 2003-ban jelentették be, hogy Rob Halford visszatér a zenekar élére, így innentől ismét az a felállás zenélt együtt, aki a legendás Painkiller lemezt is készítette. Az újbóli együttműködés terméke az Angel Of Retribution album lett 2005-ből, ami jellegzetes Judas Priest alkotás lett, így a rajongók elégedetten dőlhettek hátra. Kevésbé lett tipikus a 2008-as Nostradamus, amely konceptalbum jellege és 2 korongra rúgó játékideje miatt a zenekar legmonumentálisabb alkotása.
  Halford visszatértével a Priest tagsága megszilárdulni látszott, azonban a zenekar karrierjének lezárásaként tervezett Epitaph turnéra az alapítótag K.K. Downing gitáros úgy döntött, bizonyos belső elégedetlenségek miatt már nem tart tovább társaival és szögre akasztja a gitárt. Így a zenekar Richie Faulkner gitárost szerződtette és a továbbiakban egyre inkább az ő gitározása vált a meghatározóvá. Downing később megbánta a döntését és ekkor már szeretett volna visszatérni a zenekar kötelékébe, ők azonban erre már nem voltak nyitottak és kitartottak Faulkner mellett.
  
  Hosszabb kihagyás után 2014-ben érkezett meg az új album, amely szinte újjászületést jelentett a zenekar számára. Bár már közel 50 éve a pályán voltak és a heavy metal nótáikban eddig se került sor elpuhulásra, elöregesedésre, a Redeemer Of Souls kifejezetten egy húzós, fiatalos, lendületes album lett, amilyen minőségű lemezt a legtöbben már nem vártak a zenekartól. És amikor azt lehetett hinni, hogy ezt már tovább nem lehet fokozni, az i-re a pontot a Firepower tette fel 2018-ban, amit a Priest legerősebb újkori albumának lehet tekinteni, sokan a Painkiller klasszisához hasonlítják.
  Richie Faulkner tehát kétségtelenül új, fiatalos lendületet pumpált a bandába, annál is inkább, mert a Parkinson-kórral diagnosztizált Glenn Tipton már egyre kevésbé volt képes részt venni a turnézási és dalszerzési folyamatban, bár továbbra is a Priest nélkülözhetetlen része maradt. A másik fontos személy, aki segített életben tartani a bandát, az Andy Sneap volt, aki nem csak a lemezek producerjeként, hanem turnégitárosként is a Judas Priest szolgálatára állt.
  
  Bár a csapat már nyilatkozott arról, hogy új album is lesz a láthatáron, egyelőre a Firepower lemez a vége annak a csodálatos 50 éves karriernek, amelynek ünnepléseként július 11-én a Budapest Arénába érkezik a Judas Priest. A heavy metal műfaj egyik legnagyobb legendáját a The Dead Daisies kíséri, a részvétel tehát minden fémszívűnek kötelező.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. április 26.
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
2024. április 30.
Glenn Hughes: Deep Purple - Burn lemez 50 éves jubileumi turné budapesti állomással!
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
Sabbath, Dio, Jethro Tull dalokat is előad májusban az Electric Guitarlands 4 gitárhőse
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
Nulladik Változat 35 éves jubileum „Négy képzeletbeli srác” valósága
AWS - Innen szép nyerni lemezbemutató koncert a Budapest Parkban
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
Dan Patlansky Budapesten
 kiemelt 
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
  
November 15-én érkezik Budapestre a Dead Daisies 2024-es turnéja, ami az ősszel megjelenő új nagylemezt, és pár nap múlva eléhető címadó dalt is elhozza majd a hazai közönségnek

Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
The Amity Affliction, Infected Rain: csomagban olcsóbb a jegy a nyár két ütős bulijára
Nanowar of Steel- Sör, Metal és Buli a Barba Negra-ban!
Esti Kornél a Budapest Parkban
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 shakespeare     daniel craig    zach galifianikis    évértékelő    iron man 2    give em blood    ivan reitman    kutyák És macskák    barabás lőrinc eklektric    Éli könyve    spiderman    blackgates    the nick rivers    m. night shyamalan    one man army and the undead quartet    star trek    könnyedén    milking the goatmachine    eros ramazotti    kettős tamás és a vadszamarak    volt     robert redford    alight    belmondo    chris pine  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!