szerző: maHorror-paródia klippel jelentkezett a Red Swamp
7+1 súlyos dallal dobta ki új nagylemezét a banda, a Time to Die lett az eddigi legkísérletezőbb Red Swamp anyag.
“A hangszerelés szikárabb, de a megszólalás teltebb, mindent megtettünk azért, hogy a színpadi sound-unkat képviselje a lemez. Az album a mi cuccainkon szólal meg, nem használtunk kölcsönládákat vagy milliós erősítőket, nincs száz vokálsáv vagy autotune az éneken (soha nem is volt). A Pinewood stúdiós srácoknak köszönhetően a legfaszábbat tudtuk kihozni a saját hangzásunkból, így született a Time to Die.” - foglalták össze a srácok.
A kezdő Quarantine tétel az eddigi leggyorsabb, “legtrashesebb” Red Swamp trekk, Kovács Greg énekes a ‘The Haunted’ zenekar iránti rajongása jelenik itt meg Sipos Andris (ex-Nuke, Dead Grey) és Bereczki Zoli gitárosok tolmácsolásában, Zsombor kierőszakolt blastbeatjeivel, az elmaradhatatlan epikus refrénnel és hatalmas bólogatós kivezető témával.
A következő, Push című dallal szintén egy eddig kevésbé ismert oldalát mutatja meg a banda, Szabó Sanyi visszafogott, letisztult basszustémáiból döngölnek át a beteg riffzuhatagba. A Goddamn-et és a Stoned-ot nem kell bemutatni, a dalok már megjelentek klippel, a klasszikusabb sztóner stílusjegyeket hordozzák. Itt muszáj kiemelni Takács “Jozzy” József (The Hellfreaks, Live Life Hard) eszement, Dimebag Darrel-t idéző gitárszólóját a Stoned végén.
Az ötödik tétel a No Limits, a grunge és a sztóner keveredése, a dalszövegben rejtett üzenetét tekintve az eddigi legpozitívabb Red Swamp dal. A Common Ground egy blues-os sújtás, Sipos Andris füstös szólójával. Egy levegővételnyi átkötő formájában a Sentence you to death összefoglalja a nagylemez motívumait és üzeneteit egy velős ítéletben. A Time to Die pedig baljós lezárása az albumnak, az H.P. Lovecraft által ihletett világvége szöveg és a tonnás riffek búskomor végkicsengéssel engedik el a hallgatót.
Az anyagot a budapesti Pinewood stúdióban rögzítette a zenekar Kőrös Gergely és Sipos Ábris segítésével, a keverés is ott zajlott. A produceri teendőket a zenekar gitárosa, Bereczki Zoli látta el, a végleges master pedig ismét Jens Bogren keze munkáját dicséri (ahogyan az első, Tiszassippi albumon is).
A fentiekből kiderül, hogy a budapesti négyes magához képest sok vendég zenésszel egészítette ki dalait: Sipos Andris és Jozzy nagyhatású gitártémáin túl Kerényi Ákos (Polvere) perkajátéka hallható a Push és Stoned dalokon, Lukács Laci (Ozone Mama) billentyűi pedig a No Limits és Common Ground tételeket színezi.
Fokozván az izgalmakat, az albummal együtt egy vadiúj klip is napvilágot látott a Quarantine című dalhoz. A zenekar eddigi legambíciózusabb videója egy vérbeli horrorparódia, 4 horrorfilm-ikon mindennapjait mutatja be a karantén alatt, akiknek elegük lesz a bezártságból és meglátogatják a zenekart a próbateremben…
A klipet a banda 24 óra alatt forgatta le 2 napon keresztül, a sasszemű Horváth Ricsi operatőri és a megfogalmazhatatlanul sokat segítő Csákvári Anna gyártásvezetői közreműködésével. A rövidfilmnek is beillő anyag ötlete még 2021 tavaszán merült fel egy illumináltabb próba végén, azóta azon volt a zenekar, hogy megvalósítsák és rendes sztorit faragjanak a poénfoszlányokból. A klip forgatókönyvét és storyboardját végül Greg öntötte végleges formába, aki rendezte is a videót. A végeredmény magáért beszél, nem hiányzik belőle a Humor-Csöcsök-Vér kulcsfontosságú háromszög egyik eleme sem.
A Red Swamp új, limitált merch pakkal is készült, aminek február 15-ig tart az előrendelési időszaka, az itt szereplő cuccok beszerzése a legközvetlenebb és legegyértelműbb módja a banda támogatásának. Facebookon keresztül tudjátok leadni rendeléseiteket, ha bejön, amit ez a 4 faszi csinál.
A srácok alig várják, hogy élőben is bemutassák az új album dalait, de a vírushelyzetre való tekintettel a lemezbemutatót tavaszra tervezik.