szerző: Pjotr#vanbennekraft - Lóci, BÖBE és egy mesterséges intelligencia alkották meg a Kraft dalt!
Mi történik, ha kreatív fiatalok összeállnak egy mesterséges intelligenciával dalt szerezni? Izgalmas alkotási folyamat és különleges végeredmény! A LÓCI x BÖBE: KRAFT című szám nem csak egy unikális együttműködés eredménye, de megmutatja, hogy akár egy mesterséges intelligencia is tud jó csapatjátékos lenni. A dal és a videóklip a Telekom Kraftról szól, célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a márka fiataloknak szóló programját és inspirálja a Z és Y generáció tagjait.
Csorba Lócit, a Lóci játszik zenekar frontemberét senkinek nem kell bemutatni, hozzá pedig zenei producerként Szécsi Böbe csatlakozott, aki szintén elismert zenész és korábban a Telekom Electronic Beats által szervezett zenei tehetségkutató pályázaton is sikeresen szerepelt. Két eltérő stílusú előadóról van szó, akik szívesen vállalták a feladatot, hogy közösen, egy dal keretein belül mondják el a Telekom fiataloknak szóló programjának üzenetét. A Kraft a Z és Y generáció számára biztosít lehetőségeket, hogy megmutassa a fiatalok együtt, egymással, a digitalizációval és akár egy márkával összefogva meglepő dolgokra lehetnek képesek! Erre már maga a zeneszám is egy bizonyíték, hiszen nem mindennapi, hogy zenészek egy mesterséges intelligenciával közösen alkossanak. Ebben az esetben azonban Lóci és BÖBE mellé beszállt még egy AI, amely feldolgozta az akkordokat, hangmintákat készített és BÖBE közreműködésével saját szóló részt kaphatott a dalban. Az alkotói gárdát Korom Anna rendező egészítette ki egy igazán különleges videóklip ötlettel, amit a dal és a Kraft szellemisége inspirált.
Csorba Lóci szerint az igazán nagyszerű dolgokhoz elengedhetetlen a csapatmunka: „Bár a jelen sok esetben az egyszemélyes projektekről szól, solo music producer, egyszemélyes VJ stáb stb., nem véletlen, hogy igazán sikeres csak akkor lehet hosszú távon egy projekt, ha az ember megtalálja hozzá a megfelelő csapattagokat és a megfelelő infrastruktúrát. Ebben a Kraft rengeteget tud segíteni és tetszik az, amit képvisel. Azt érzem, hogy hitelesen és teljes vállszélességgel tudok mellette kiállni. Ha ez a kezdeményezés beváltja a hozzá fűzött reményeket és olajozottan tud működni, akkor egy olyan közösségi hub lehet, ahol bármilyen őrült ötletet be lehet dobni, és el lehet kezdeni megvalósítani. Ha jól működik, nem a problémákra mutat majd rá, hanem megoldásokat segít találni.”
BÖBE, alkotótársához hasonlóan szintén nagy lehetőséget látott a közös munkában: „Jó volt megélni, hogy alapvetően két teljesen más stílusban mozgó és alkotó zenész hogyan tudja összeegyeztetni az elképzeléseit és létrehozni valami újat. Ez a dal egy kollaboráció a szó legszorosabb értelmében: Lócival öröm volt együtt dolgozni, egy roppant kreatív folyamatnak éltem meg a dal születését, az AI pedig különleges kihívásokat tartogatott.
”
A zeneszám mellett fontos volt egy olyan videóklip, amely vizualitásban is átadja a Kraft mondanivalóját. Korom Anna rendező modern, játékos képi világot álmodott meg a dal mellé: „A videóklip koncepciójánál a Z és Y generáció inspirált, a Kraft projektek és a dalszöveg. Szerintem rengeteg kreativitás és érzékenység van ezekben a generációkban, én bízom benne, hogy sok olyan problémára megoldást fogunk találni, amik felett elsiklottak, vagy, amit nem vettek elég komolyan a korábbi generációk, legyen szó a klímaváltozásról vagy a társadalmi egyenlőtlenségekről.”
„A Telekom márka küldetése, hogy a digitalizációval segítsen az embereknek előre lépni. Ennek mentén fontosnak tartjuk megmutatni, hogy milyen rendkívüli lehetőségeket ad számunkra a digitális világ. Az elmúlt időszakban olyan különleges projektjeink voltak, mint a digitálisan felújított legendás 6:3 meccs, vagy a Deutsche Telekom projektje, amikor tudósok, zeneszerzők, zenetörténészek és digitális szakemberek a mesterséges intelligencia segítségével fejezték be Beethoven utolsó, befejezetlenül hagyott művét. A Kraftról szóló dalban Lóci és BÖBE szintén egy mesterséges intelligenciával működtek együtt. Ezzel a dallal a fiatalokhoz szeretnénk szólni, és azt üzenni nekik, hogy higgyenek magukban, kísérletezzenek, használják bátran a digitalizáció végtelen lehetőségeit. Hiszünk abban, hogy ahhoz, hogy az övék legyen a jövő, nekik kell formálniuk a jelent is. De ehhez eszközökre, térre és támogatásra van szükségük. Ezt adjuk meg a Telekom Krafttal. Olyan program ez, amiben együttműködhetnek velünk azért, hogy hatással tudjanak lenni. Egyéni és társadalmi szinten egyaránt. Olyan program, amivel teret adunk az ambícióiknak, ami biztosítja számukra, hogy kockázat nélkül kísérletezzenek.” – hangsúlyozza Barna Péter, a Telekom szegmenskommunikációs-vezetője.