szerző: maItt egy klip Bodor Máté (Alestorm) szólóalbumáról
Leginkább az Alestorm gitárosaként ismeri a világ Bodor Mátét, de nem csak a kalózokkal, Christopher Bowes oldalán bűvöli a húrokat, hanem megalapította az All But One metalcore / modern metal zenekart is, ahol többek között Joe Carter-Hawkins énekessel és Christian Bass (Heaven Shall Burn) dobossal zenél együtt, játszott a Wisdomban, és a Leander Killsben is. A 2020-as év bezártsága alatt egy saját instrumentális lemeze is született Oh Wow! címmel; a november 26-án megjelenő anyagról már meghallgatható a klipes The Forgotten Ones, amit Schiszler Somával (AWS) és Maczák Márkkal (Leander Rising, AMIGOD) vettek fel.
Máté a lemez születéséről:
“Egy instrumentális szólólemez ötlete már 4-5 évvel ezelőtt megfogant bennem, de az állandó Alestormos koncertezés majd Leadner Killses korszak miatt mindig egy ilyen fantáziaként volt ez csak jelen. Miután befejeztük a 2020-as Alestorm lemez felvételeit és hazaértem pont beütött a Covid helyzett. Emiatt úgy alakult, hogy hosszabb időre itthon ragadtam és 5 év után először éreztem úgy, hogy konkrétan nincs min dolgoznom. 2020 májusán éreztem úgy, hogy tudatosan elkezdek instrumentális dalokon dolgozni, először csak írni 1-2 dalt, aztán meglátom hova megy a dolog. A dalokat teljesen egyedül dolgoztam ki és vettem fel demó szinten és végül azon találtam magam, hogy folyamatosan jönnek az újabb ötletek és készülnek folyamatosan a kész dalok. Úgy gondoltam, hogy addig fogom írni a dalokat, amíg ez a természetes flow megvan, amint erőltetettnek érzem a dolgot akkor abbahagyom, és tulajdonképpen az év végére le is zártam ezt a projektet a dalszerzés szempontjából.
Az elkészült demókkal léptem kapcsolatba Schiszler Somával (AWS), akivel többször turnéztunk együtt és tudtam, hogy komolyan dolgozik producerként és kellően felkészült a gitárzene világából. Együtt kezdtünk el végül komolyabban beszélni a lemezről. A dalok véglegesítése után Maczák Márkkal (Leander Rising, AMIGOD) kezdtünk el a dobfelvételeken dolgozni, amik a tavasz folyamán le is zajlottak, ezzel a nyár második fele már a többi hangszer felvételeiről szólt. Alap koncepció volt bennem, hogy a lehető legkevesebb külső embert vonjam be a projektbe, így teljesen át tudtam látni minden egyes munkafolyamatot, és a történtek minden részletéből tanulni, és fejleszteni magam már a következő lemezekhez. Így végül Somával ketten vettünk fel minden gitár és basszusgitár sávot heteken keresztül, illetve a Mix és Master is Schiszler Soma érdeme.
A lemez koncepciója, hogy nagyon szerettem volna egy olyan instrumentális lemezt összerakni ami nem csak az öncélú gitározásról szól. Legfőbb szempontom volt, hogy kerek dalokat tudjak megírni, felépített szerkezetekkel, nem pedig egy improvizatív masszát amire valaki csak rágitározik. A dalok sorrendjén a kezdetektől fogva nem változtattam, időrendi sorrendben hagytam mindent, hiszen így van meg az a természetes íve a lemeznek ami tökéletesen le tudja írni az érzéseimet az elmúlt 1 évnek az időszakából. Ha jellemeznem kéne a lemezt, akkor úgy érzem, hogy sikerült egy egész jó “Utazós feelgood” lemezt összehozunk ahol ott villan meg a technikás gitározás ahol annak helye van.
A lemezborító koncepciója alapvetően annyi volt, hogy a lehető legtöbb kedvenc dolgaimat magukba foglalják: A gitárok, tengeri állatok, kosárlabda és a fánkok. Nagyjából ezekkel a dolgokkal boldoggá lehet tenni, így adta magát, hogy ebből a négy dologból rakjunk össze egy álomvilágot. Végül az elképzelésem megalkotója a lengyel Aleksandra Klepacka volt, aki nagyon hamar ráérzett az ötletre és alig pár nap leforgása alatt meg is volt az alap tervezet.”