szerző: PjotrTransparent címmel jelenik meg Horváth András Ádám első szerzői lemeze
HORVÁTH ANDRÁS ÁDÁM, a magyar progresszív rock és metal színtér gitárosa a tavaly megjelent Transparent – Singles c. dalsorozatát kiegészítve jelenteti meg első teljes albumát, melynek címe Transparent.
Az AFTER CRYING, DREYELANDS és AT NIGHT I FLY zenekarok zenésze, szerzője, szóló bemutatkozásán harminctagú szimfonikus zenekarral, kórussal, és meghívott vendégekkel dolgozott, és ezúttal nem csak zenekarai stílusát követi, hanem zenéje merészebb hangulatokat is idéz.
Horváth András Ádám a progresszív rockzenei műfajok határait tovább tágítva készítette el első albumát, amelyet a talán néha fölöslegesen sokat említett, de ezúttal mégis leginkább találó eklektikus jelzővel illethetünk. Stílusát tekintve, az Andrást inspiráló zenei hatások mindegyike megjelenik az albumon, a minimalista klasszikus zenétől, a jazzen át a post-rockig, az ambienttől, a metalig.
Annak ellenére, hogy András fő hangszere ezen a lemezen is a gitár, a Transparent nem elsősorban a gitározásról szól, hanem magukról a zeneművekről, amelyben a szerző játéka csak egy szín marad a sok közül. A dalok között találunk vonósnégyesre írt darabokat, vagy szimfonikus fúziós jazz tételt, ahogy dream pop dalt vagy befelé forduló post-rock alkotást. A lemez hét szerzeménye ennek megfelelően annyira eltérő, hogy külön-külön is önálló univerzumot alkot, de a kompozíciókat egymás után hallgatva mégis felfűzhető egy ívre az album.
„Szerettem volna megmutatni a bennem mozgolódó zenék sokféleségét, kis túlzással Ólafur Arnaldstól a Slayerig. Illetve bizonyosságát adni annak, hogy a nagyon különböző műfajok tudathasadás nélkül is könnyedén megférnek egymás mellett, és sokféleségük ellenére alkothatnak koherens egységet.”
A zenei sokszínűséget az olyan közreműködő vendégelőadók is erősítik, mint Fehervári Attila (Special Providence) - basszusgitár, az After Crying soraiból: Pejtsik Péter - cselló, karmester, Madai Zsolt - dob, Winkler Balázs - zink és trombita, Egervári Gábor - szövegek, továbbá Kővágó Zsolt (Dreyelands, Honeybeast), Rajkai Péter és Horváth József - billentyűs hangszerek, Pejtsik Panna – zongora, Pejtsik Boglárka - ének, Takács Márton - ütőhangszerek, Balogh Balázs (String Theory) - handpan, a Budapest Art Orchestra és a VoiceStation kórus tagjai. A lemez felvételeit András és Hidasi Barnabás vezették, utóbbi készítette a keverést és a mastert is, a HL-Stúdióban.
Mivel a dalok önállóan is külön világokat teremtenek, András úgy döntött, hogy a lemez megjelenését megelőzően dalonként is megjelenteti az album anyagát. Ennek előzménye volt, a 2017 közepén megjelent első dalsorozat, amely a Transparent – Singles címet kapta, és amelyen a lemez első három szerzeménye (Reel, Paradigm és Sweet Enemies) kapott helyet.
Ennek folytatásaként a nagylemez fennmaradó négy dala Transparent – Singles II címmel jelenik meg november 2-án, 9-én, 16-án és 23-án, és az így összeállt puzzle adja ki a Transparent című nagylemezt, amely november 30-án lát napvilágot.
Dallista:
Horváth András Ádám – Transparent
1. Reel (5:20)
2. Paradigm (Gates Open) (10:02)
3. Sweet Enemies (7:48)
4. Old House (of Memories) (4:47)
5. So Good, So Fine (3:57)
6. Prelude (for the Ones Who Leave) (4:38)
7. Lament (9:36)
A november folyamán megjelenő négy dalhoz tartozik egy-egy animációs videó is, amely Bognár Tamás grafikus és stábja alkotása. A videók, a dalok megjelenésének napján András YouTube csatornáján lesznek elérhetők.
A szerzői kiadású lemez és az önálló dalok külön is elérhetők lesznek az összes ismert streaming felületen, nagyfelbontású FLAC formátumban pedig november 30-tól lesz megvásárolható András Bandcamp oldalán.
„Hogy miért Transparent? Többek között a már említett zenei átjárhatóságra, a műfajok áttetszőségére is utal a lemez címe. Ugyanakkor ez egy nagyon személyes album, amelyen lelkem legmélyebb rétegeit tárom a hallgató elé, de talán a legfontosabb, hogy az album egyfajta állásfoglalás is egyben: hiszem, hogy a nyitottság, az átláthatóság és az őszinteség egy vidámabb mederbe sodorhatná a világ jelenlegi, nem sok bizakodásra okot adó alakulását.”