A Keresés (Searching, hazai bemutató: szeptember 20.) valószínűleg bekerülhetne a Guiness-rekordok közé. Miután az idén megtartották a premierjét a legendás Sundance Filmfesztiválon, nagy stúdiók kezdtek rá azonnal licitálni – és a forgalmazói jogokért folytatott intenzív küzdelmet a Sony nyerte meg: a premier után már rögtön meg is vásárolta a filmet. A stúdió olyan bátor ajánlatot tett, amellyel egy másik forgalmazó sem tudott konkurálni. Ezzel Anees Chaganty fiatal, független rendező hirtelen a világ moziipara érdeklődésének középpontjába került: a több mint két éven át tartó filmkészítés pedig váratlan happy endbe torkollt.
De nem csoda, hogy a nagy cégek mind meglátták a különlegeset a Keresés-ben – az izgalmas thriller, amelyben egy kétségbeesett apa kutat eltűnt lánya nyomai után ugyanis egy számítógépes monitoron játszódik le. Az apa eltűnt lánya nyomában annak laptopját kutatja fel: a filmesek először leforgatták a képeken megelevenedő jeleneteket, azután – mintha animációs filmet készítenének – beillesztették a laptop monitorjának üzenetei, felnyíló ablakai, médiatartalma közé. Az eredmény: izgalmas, hátborzongató, és velejéig újszerű.
– Ez a film oda merészkedik, ahova még senki – mondta erről a filmbeli detektívet alakító Debra Messing. – Amikor elvállaltam a szerepet, fogalmam sem volt róla, hogy sikerülhet-e, amit Aneesék kitaláltak. Igazából nem is érdekelt: egyszerűen jó érzés volt, hogy olyasmit csinálunk, amit más még nem. Az már csak a hab a tortán, hogy a Sundance-en megőrültek tőle az emberek. Nagy siker volt: úgy tűnik, sikerült hatásosan elmondani a sztorit.