szerző: maSzeptemberben jön a Clutch-tól a Book of Bad Decisions
Szeptember 7-én megjelenik a blues és a stoner rock minden tekintetben egyedi fúzióját prezentáló Clutch rég várt, Book of Bad Decisions címre keresztelt friss lemeze, melyek előzetesei alapján könnyen elképzelhető, hogy a marylandi rockzenekar elkészítette eddigi pályafutásának legkiválóbb lemezét.
Az első, Gimme The Keys címmel futó új dal már meg is hallgatható:
MailScanner has detected a possible fraud attempt from „69661.seu1.cleverreach.com” www.youtube.com/watch?v=
A lemez felvételei mindössze három hetet vettek igénybe a nashville-i Sputnik Studiosban, a producer pedig nem más, mint a négyszeres Grammy-díjas Vance Powell (Seasick Steve, The White Stripes, Arctic Monkeys, stb.) volt. Apró érdekesség, hogy személyét a country sztár Chris Stapleton ajánlotta a zenekar figyelmébe.
„Ő teljesen máshogy közelíti meg a dalok rögzítését, amolyan élőzenés, koncert-hangmérnökös közegből jött, így a felvett dalok nem fognak élőben sem máshogy hangzani.” - mondja Jean-Paul Gaster dobos.
Powell három napot töltött a zenekarral turnézás közben, hogy ráérezzen a zenéjük esszenciájára. Eközben követte őket az érkezéstől a színpadig és figyelte, hogy miként érintkeznek a közönséggel.
„Sosem kezdek bele úgy egy lemez felvételeibe, hogy azt sem tudom, hogyan kéne megszólalnia. De miután hallottam őket élőben, azonnal ráéreztem az optimális megoldásra. Nagy rajongója vagyok az élő felvételeknek, ezért most is azt szerettem volna, ha az album igazán természetesen szól.” – tette hozzá Powell.
Mivel a srácok nem szeretik ismételni önmagukat, vagy akár csak visszatévedni a már járt utakra, ezúttal is előrukkoltak valami újdonsággal - először hallható Clutch albumon fúvós szekció. Olyan, amibe még James Brown gatyája is belerezegne!
„Szerintem tudat alatt csinálom az egészet.” – mondta szövegírói stílusáról Neil. „Jobb, ha meg sem tudom válaszolni az összes felmerülő kérdést, csak hogy magam számára is érdekes maradjon. Néha egy rím csak rohadt jól hangzik, és azt sem tudom mit jelent, de mégis használom.”
„Általában sejtelmem sincs, miről dumál.” – nevetett Jean-Paul, majd hozzá tette: „de a dalszöveg teljesen meghatározza, hogyan játszom mellette az adott hangot. Hogy pontosan megértem-e, miről énekel Neil, az mellékes. Azt hallgatom, ahogy énekli azokat a szavakat, és arra gondolok, számomra mit jelentenek, és ez az, ami alapvetően meghatározza, hogyan dobolom fel az adott számot.”
„Rendkívül szerencsések vagyunk, hogy ilyen rajongóink vannak.” – mondta Jean-Paul. „Elszántak, mi pedig pont ezért vesszük ezt ennyire komolyan. Nem vesszük természetesnek. Tudjuk, hogy ezek az emberek épp akárhol máshol is lehetnének, és úgy döntöttek, hogy az estéjüket egy Clutch bulin töltik, szóval mindent megteszünk, hogy a legjobb zenei élményt biztosítsuk számukra, amit csak tudunk.”