hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
lemezajánló [kislemez]  2004. május 16. vasárnap   12:23
nincsen hozzászólás

szerző: kishell
Eleven Hold: A Párna mélyén


  A székesfehérvári vonatkozású Eleven Hold második, Leszálltunk, hogy felférj című nagylemezéhez kiadott második maxija a Párna mélyén címet kapta. A zenekar a kislemezhez és a televíziók által már játszott videokliphez rögzítette az újrahangszerelt - ez esetben hegedűvel kibővített - Párna mélyén című dalt, mely a nagylemez egyik legsikeresebb darabja.
  
  Szövegében és zenéjében remekül eltalált számról van szó, ahogy a lemezen Nap (ének) elmondja, ez a dal arról szól, hogy mikor meghalunk, és a túlvilágon felébredünk, rájövünk, hogy mindaz, ami addig történt velünk, csak álom volt. De az ottani álmoskönyvet fellapozva megtudhatjuk, mi is volt az a sok-sok hülyeség, amit összeálmodtunk.
  
  Az Eleven Hold szövegeiben mindig megjelenik a földi világ bűnössége, annak hívságai ellen való lázadás - egyfajta szentimentális érzés határozza meg a zenét (”A földi élet nem rejt szépet”). Ennek hatására születhetett az álmoskönyv dala. Egészen messzire kalandozhatunk, a létezés valódi értékei felé haladva ismerjük meg az olyan képességekre való hajlandóság erényeit, mint a megértés, a lemondás és az elfogadás. Afféle modern hittérítőkként hirdetik az egymás iránti szeretet csodáját. Ez a lemez mégis inkább csak kiragad egy gondolatot, vagy érzést ebből az egyszerű életfilozófiából - azt, hogy nem muszáj mindig megfelelnünk a világ elvárásainak, fontosabb, hogy magunkkal legyünk tisztában.
  
  A szerzői kiadáshoz képest csodaszép lemezekkel lepi meg rajongóit az Eleven Hold. A karton és a műanyag tok nagyon természetes hatást és szép külsőt kölcsönöz a kiadványnak. Az ezüstszínű korongot csupán a rajzolt lemezcím és egy sün díszíti.
  
  A külső borítón látható, kissé kellemetlenül szürreális, ám annál inkább odaillő és érzéseinket fokozó kép Jarolics Tamás festőművész munkája.
  
  Belül szembetűnő (a sün mellett) a szokatlanul sok médiatámogató logója, ami feltehetően a zene értéke mellett a menedzsment gondoskodását is visszatükrözi.
  Sajátos berögződéseim kicsit elkeserítettek, mikor a számlistán végigfutott a szemem, ugyanis a lemez tartalmazza a Párna mélyén című dal censored, azaz cenzúrázott verzióját, illetve a No meg a bor radio editjét, azaz rádióváltozatát, ami valamilyen szinten mégis a megalkuvás egy jele - azonban a két szám meghallgatása után valamennyire megnyugodtam. Vagy csak nyugtatom magam - a dalok üzenete így is megmarad, hiszen lényegi változás nem történt.

  A lemezt számítógépbe helyezve rögtön egy szépen rajzolt menüvel találjuk magunkat szemben - a keretprogram nyújt lehetőséget a klip és a werkfilm lejátszására. Gondosan mellékelték a lejátszáshoz szükséges, legújabb DivX avi codecet is.
  
  Zenei lejátszóban más a helyzet, tudomást sem kell vennünk a multimédia tartalomról, nincs a szokásos idegesítő sistergés az első sávon, rögtön a zenére koncentrálhatunk.
  
  Elindul a jól ismert akusztikus hangzású gitár, majd Nap mondja az imaszerű bevezető szöveget, és ami a nagylemezen található verzióhoz képest új, hogy megszólal Joós Zsófi (hegedű és vokál) hegedűje, ami aztán csodálatosan tiszta hangzásával, éles kontúrjaival és a lány tehetségével rengeteget dob a számon. Úgy szépíti meg, hogy szinte semmit sem változtat a belsőnkben végbemenő változáson, ami a vájt fülű hallgatónak is könnyen okozhat meglepetést, azt az illúziót keltve, hogy az eredeti verziót hallja. Aztán persze indíthatjuk elölről, mert betelni nem lehet vele. Egészen addig így gondoltam, míg meg nem hallgattam a dal akusztikus verzióját, ahol viszont a húrokon, a néhány akkordon és Nap hangján kívül más nem szólal meg. És mégis felemelő. Vagy porba sújtó? Minél többször hallgatod meg, annál kevésbé lehetsz biztos benne, hogy imádod, vagy gyűlölöd-e ezt a keserű-édes hangot. És már nem is tudod, melyikkel nem tudsz betelni.
  
  A dalnak ez a két verziója rögtön két dolgot vetít elénk. Az egyik, hogy hegedűvel kiegészítve is érdemes koncerten játszani a Párna mélyént, a másik pedig, hogy van jövője az unplugged fellépéseknek is.
  
  A Ring for my dear crow klipjét már régóta játsszák a TV-k, ez a dal mégis most került fel erre a korongra - a nagylemezen még magyarul hallhattuk.
  
  A No meg a borral sincs semmi baj, a radio edit feltűnő és áldásos hatása, hogy leszedték azt a csúnya peremező effektet, ami eddig ráúszott a szövegre a dal vége felé.
  A klip kissé elborult képekkel indít, nagyjából, mintha Jézust látnánk egy villamosszékbe szíjazva, majd egészen jó hangulatban ér véget, a zenészek ugrálnak és látszik, hogy élvezik azt, amit csinálnak. Érdemes utána végignézni a hozzá készült werkfilmet, ha esetleg nem értenénk a mondanivalót, vagy egyszerűen csak többet kívánunk megtudni a forgatás körülményeiről.
  
  A zenekart kívülálló hallgatói általában az énekes hangja miatt bírálják - annyira elrugaszkodott és merész módon közelíti meg a grunge-t, hogy az elsőre már szinte visszataszító. Szerintem azonban becsülendő, hogy hangjának ez a fajta „kiterjesztése” egyáltalán eszébe jutott, és hogy meri ezt vállalni a lemezeken és a színpadon is. Ha egy kicsit megpróbáljuk befogadni, nagyon őszintének és kedvesnek fogjuk találni.
  
  A Párna mélyén című maxi erényeit összegezve azt mondhatom, hogy nagyon jól ragadták meg a dal témáját, megérdemli a külön korongon való megjelenést. Rosszat szólni semmiképp sem lehet róla.
  
  1. A párna mélyén (uncensored)
  2. A párna mélyén (censored)
  3. No meg a bor (radio edit)
  4. Ring for my dear crow
  5. A párna mélyén (acoustic demo)
  
  +Klip, werkfilm, képek
  
  Balassa Béla: basszgitár, vokál
  Ifj. Bodó Gyula: gitár
  Joós Zsófi: hegedű, vokál
  Nap: ének
  Pábli Róbert: dobok
  Szili Robesz: percussion
  
  Vokálok: Kalapos Zoltán, Sztupovszky Tamás és Zoltán



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Eleven Hold

 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Vented: Cruelty And Corruption
Drawing: Vol. 6
KabinLáz: Kihajolni Veszélyes EP
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 ghymes    grand mexican warlock    the agonist    neochrome    kells    3 inches of blood    public image ltd.    myra    beatles    gondozoo    e-nora    ulver    nasmith    a day to remember    killed with hate    autopsy    the sounds    harvester    dolhai attila    hangarvain    the tourist    beri ary    érdi tamás    legion    helena bonham carter  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!