szerző: PjotrCaronte, Throne, Entrópia Architektúra
A Ván Recordsnál tevékenykedő pármai Caronte az utóbbi években újra divatos okkult/pszichedelikus tematikát sludgeos súlyú doom metal zenével járja körbe, többnyire nagyon lassan, néha középtempós döngölések formájában, énekesük pedig Glenn Danzig iskoláját követi, mondhatni „egy még gonoszabb Elvis”. A banda legfrissebb, 2016 elején megjelent EP-je, a Codex Babalon Aleister Crowley Thelemáját tanulmányozza és a női szexualitáshoz kapcsolódó okkult tapasztalatokat önti muzikális formába.
A budapesti koncertre földijeiket, a szintén pármai Throne-t is magukkal hozzák, akik szintén lassú és súlyos zenét játszanak, a párhuzamoknak itt azonban vége, ugyanis az eddig egyetlen lemezt kiadó Throne-ra egyáltalán nem jellemző a pszichedelikus örvénylés: a zene szárazabb, a vokálok is durvábbak, a Church of Misery jó támpont lehet az érdeklődők számára.
Az est hazai fellépője az Entrópia Architektúra, akik a Carontéhoz hasonlóan rituális felfogásban értelmezik a zenét és a fellépéseket, műfajilag azonban nehezebben körülírhatóak (biztos pont: a Neurosis) és kísérletezőbbek, mint az olaszok.