hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2016. június 24. péntek   12:07
nincsen hozzászólás

szerző: Utazó
Kenny G
2016. június.18. Millenáris Teátrum

  Az eredetileg a Budapest Parkba meghirdetett Kenny G. fellépés technikai okok miatt a Millenáris Parkban került megrendezésre. Az új helyszín roppant ideális volt ennek a fellépésnek, hisz hosszú éveken át rengeteg nagyszabású jazz eseménynek adott otthont. Kenny G, a smooth jazz egyik nagy élő legendája produkciójával itthon is elvarázsolta közönségét, mely néhány nappal az esemény után is emlékezetesnek tekinthető.
  
  Produkciójában rengeteg meglepetést tartogatott, amelyre nem is számítottunk. A fellépését kiváló muzsikusok kísérték röpke két órán keresztül, mely igen kiváló és mégis szórakoztató volt. Cáfolt minden Kenny G-vel szemben felmerült aggályt. A produkciójában minden benne volt ami a smooth jazz által védjegyzett, maga a hangulat és a lazább karibi életérzés.
  A rossz nyelvek szerint, túlságosan érzelgős dalai, feldolgozásai nem éppen népszerűek a jazz körökben. Pedig egy roppant kreatív muzsikusról beszélünk. Albumainak nagy részét főleg dallam centrikus smooth jazznak szenteli, ami nem éppen kísérletező műfaj. Talán ez lehet az oka, hogy kevesebb „szakértő” rajong érte, de ez nem is baj, mert ahány féle műfaj, annyiféle vélemény. Nem feltétlenül kell mindenben a legextrémebb akkordokat és ritmusokat keresni, arra ott van a stílusos free jazz - annak is meg van a maga bája. De be kell vallanom, hogy nagyon fájt volna, ha Kenny G. fellépésén „free” akkordokat rejtenek el, a tiszta dallam képek és akkordok helyett.
  
  Már említettem, hogy roppant meggyőző muzsikus zeneszerző, aki szimpla egyszerűséggel és szereplési vágy nélkül játszotta el ez alkalomra összeállított produkcióját. Kezdetben testközelből, a megszokottól eltérően nem a színpadon, hanem a két sor közötti terület közepén lévő dobogón kezdte produkcióját, majd a színpadon folytatta. A „home” valamint a „Silhouette” dalok eljátszásával adta meg a koncert felütését, valamint azzal, hogy a „Silhouette” alatt egy olyan több perces levegővétel nélküli kitartott hanggal lépkedett fel a színpadra, amit manapság kevesen engedhetnek meg maguknak. Néhány percnyi köszöntő után folytatta koncertjét, melybe többek között olyan dalokat is beillesztett, mint a latinos „G bop”; „Sax-o-loco” „ Havana”; „Girl from Ipanema”; „Desifinado”; „Bossa Real”, amelyekről szerintem felesleges írni, hisz hallgatni kell pont úgy, mint a koncerten tettük, széles vigyorral…
  A karibi dalai alatt ismerhettük meg a csapatának igazi arcát. Hisz Kenny G. kísérő zenészei: Daniel Bejarano (dobos); Ron Powell (perka); Robert Damper (billentyűk); John Raymond (gitár); Vail Johnson (basszus) annyira hibátlan játékosok, akik nem csak romantikus hangzásban voltak ott a szeren, hanem a fékezhetetlen”karibi”hangzásban is, lásd pl. Ron Powell bravúros konga játéka…
  A romantikus Kenny G. rajongókat sem hagyta ki a sorból, hisz a védjegyezett nótái sem maradtak ki a palettából, mint a „Forever in Love”; „Heart n Soul”; „ Songbird”. Záró akkordnak a „My Heart Will Go On” - Titanic valamint az „Over the Rainbow” választották.
  
  Záró soraim előtt mit is mondhatnék, minthogy ez a fellépés várhatóan minden nézőnek felülmúlta elképzelését, nem csak egy minőségi produkcióval, hanem azzal is, hogy a lírai smooth jazz dalai arányosan tudtak keveredni a szabadon áramoló karibi érzéssel és hangulattal.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 az ördög benned lakozik    balaton sound 2013    rolling stones    Éjfény    svart crown    poison of marvel    divided multitude    wongraven    the casting out    crossing eternity    black swan    sötét zsaruk    depeche mode    borknagar    heaving earth    bin-jip    innerwrath    fading circles    hernádi judit    winters bane    johnny english reborn    made of hate    bloodbath    babits mihály    the devil wears prada  

r46
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!