hosting: Hunet
r34
  cikkekfotók        
kultúra [színház]  2016. június 15. szerda   16:00
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
A HADART Színház - harmincötezer nézőhöz vitte akadálymentes előadásait


  35.000 néző, 150 előadás több mint 60 település, 70 helyszín, 22 ezer megtett kilométer és komoly társadalmi szerepvállalás az esélyegyenlőségért – ez jellemezte a HADART Színház 2015/2016-os évadát.
  Mozgalmas és sikeres évadot tudhat maga mögött a HADART Színház, amely Magyarországon egyedülállóan infokommunikációs akadálymentesítéssel állítja színpadra műveit, hogy a siketek és nagyothallók is élvezhessék az előadásokat. A társulat az évadot június 21-én, a Múzeumok Éjszakáján zárja, a közönség a MTVA Látogatóközpontjában tekintheti meg a Süsü, a sárkány kalandjai című legendás zenés mesejátékot. A nyári tájelőadások, fesztiválszereplések mellett a művészek az ötödik, jubileumi évadra két bemutatóval is készülnek, egy zenés darabbal, amely a XX. századon kalauzolja végig a nézőt, és egy magyar klasszikussal. A hosszabb távú tervek között egy vakoknak szóló speciális előadás is szerepel.
  
  Kedvelt vígjátékokkal, az Oscarral, a Tévedések vígjátékának mai változatával, az Őrületek tornyával, az Őnagysága kabaréja című zenés komédiával az igényes szórakoztatást vitte közel az emberekhez Háda János neves színész-rendező színháza. Dóczi Lajos XIX. századi színpadi szerző méltatlanul elfeledett művével, az Országomat egy csókért című darabbal a magyar nyelv szépségeire hívták fel a közönség figyelmét. A „rímhányó” Romhányi Józsefet idéző stílusban rímelő előadás, a magyar nyelvben rejlő bravúrokra építő Vérszipoly, avagy ki harap a végén című darab ugyancsak az irodalmi élményt és a családi kikapcsolódást szolgálta igazi slágergyanús dalokkal. Több településen felcsendült az egyik legjobb off-broadway musical Az Apácák, fantasztikusan jó zenékkel és öt nagyszerű színésznővel (Vándor Éva, Voight Ági, Mérai Kata, Zakariás Éva és Laurinyecz Réka). A Süsü, a sárkány kalandjai című zenés mesejáték pedig megállíthatatlanul hódít a gyermekek körében, a 2013-as premier óta már majdnem 200 alkalommal játszották.
  
  Ebben az évadban is teljesült az alapító legfőbb célja, hogy szó szerint közel vigye a színházat az emberekhez, hogy társulata a színház és az igényes minőségi kultúra népszerűsítésén túl, az esélyegyenlőséget képviselje. A múltbéli sikerek számbavétele és a jövőbetekintés egyaránt aktuális, 2016 őszén ünnepli ugyanis ötödik születésnapját a HADART Színház. A vállalásoknak megfelelően a minden korosztályt megszólító repertoáron zenés mesejátékok, interaktív műsorok, musicalek, illetve prózai és zenés vígjátékok egyaránt szerepelnek, minden előadás az esélyegyenlőség színházon belüli megteremtésének jegyében lett színpadra állítva.
  
  ”Legfőbb társadalmi szerepvállalásunk, az infokommunikációs akadálymentesítő és érzékenyítő programunk kapcsán már elmondhatjuk, hogy a siketeknek szóló jelelést elfogadta, sőt szereti a színházlátogató közönség és a színészek is, mert a jelnyelvi tolmács dramaturgiailag szerves része a darabnak, Spinnerné Takács Erika színészi produkcióval van jelen a színpadon – mondta Háda János, aki a HADART Színház vezetése mellett kőszínházakban, az Újszínházban, Győrben és Nyíregyházán is népszerű darabokat rendez. „A siketek az ép hallásúakkal együtt szeretnek színházba menni, ők csak egy kis mankót várnak ahhoz, hogy ne kelljen őket külön kezelni. Az előző évekhez hasonlóan 2015/2016-os évadban is éllovasok voltunk a jelnyelvi tolmács bevonásával készített színházi előadások népszerűsítésében. Ezen produkciók országos és határon túli terjesztésében számunkra az elfogadás és az elfogadtatás, a társadalmi integráció a fő cél, ezért akkor is jelelünk, ha hallássérült nem ül a nézőtéren. Azt szeretnénk, hogy teljesen természetes legyen, hogy vannak olyan felnőttek és gyermekek, akik a „kézmozdulatokkal”, azaz jeleléssel és szájról olvasással boldogulnak és nekik is ugyanúgy járnak a színház nyújtotta élmények, mint halló társaiknak.” – fogalmazott a három évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező vezető, aki számos felnőtt és gyermek előadást jegyez, mint színész-rendező a klasszikus és igényes színházi előadások képviselőjeként.
  A 2016/2017-es évadban a HADART Színház tagjai – a József Attila Színházból, a Budapesti Kamaraszínházból és a Madách Színházból érkező népszerű színészek – jubileumot ünnepelnek, a társulat az ötödik évadára készülnek. A jubileumi évad célkitűzése, hogy elvigyék a színházat a hátrányos helyzetű települések gyermekei, nagycsaládosai számára, hogy ők is átélhessék a színházzal való személyes találkozás csodáját. A jelnyelvi tolmács bevonásával készített színházi előadások mellett, vakoknak szóló darab színpadra állítása is szerepel a hosszabb távú tervek között speciális akusztikai megoldások alkalmazásával. „Küldetésünk lényege - legyen szó siket és vak kisgyerekekről, hátrányos helyzetű településeken élőkről -, hogy minél szélesebb rétegek felé kiterjesszük a színházat, mert nekik is joguk van a kulturális élményekhez” – emelte ki Háda János.
  
  ORFEUM - Zenés barangolás a XX. században című darab bemutatójával ünneplik a jubileumi évet, az élő zenekarral kísért előadásban a színészek egy-egy ismert melódiával mesélik el a múlt század két világháborúját, 1956-ot, a sötét szocializmust, ´68-at, a nyolcvanas évek zenei „robbanását”, majd a rendszerváltozás hozta szabadságot. Az 1956-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója komoly visszatekintésre ösztönöz, ezért a XX. századi magyar történelem egyik legmeghatározóbb eseménye kiemelt blokkot kap Háda János legújabb rendezésében. „Nem mondunk véleményt, nem megyünk bele társadalomkritikába, hanem az egyén útját követjük, az emberi kapcsolatok és az egymásra figyelés fontosságára helyezzük a hangsúlyt.” A melódiák világának egyik leghivatottabb szakértője, Darvas Ferenc válogatásában olyan dalokkal emlékeztetnek a XX. századra, mint a Gyere, te nímand, a Szegény embert az ág is húzza, a Fizetek főúr, a Minden elmúlik egyszer, a Jó éjt, drága kis hadnagyom, a Kétszer kettő néha öt vagy az Oly távol messze van hazám. Az orfeumi revü 3 páros életútját (Mérai Katalin, Laurinyecz Réka, Zakariás Éva, Háda János, Pál Tamás, Gieler Csaba) mutatja be, és az egyén szemével tekint végig a mozgalmas századon. „Az ORFEUM legfőbb mondanivalója, ha visszatekintünk a XX. századra, akkor láthatjuk, hogy a férfi és a nő, a két pólus ereje állította talpra az országot. Fontos kifejezni, hogy bár a balsors gyakran jelen volt, végül mindig az emberség győzedelmeskedett. Ha az emberség szerepét, a szeretet, az egymásrautaltság, a kapcsolatok fontosságát nem emlegetjük fel elég gyakran, akkor a Falanszter várhat ránk Az ember tragédiájából.” – emelte ki a rendező. A darabot szeretnék bemutatni az egész Kárpát-medencében a határon túli magyarság körében és a tengerentúlon is a magyarságtudat erősítése céljából. Egy magyar klasszikus premierjére ugyancsak készül a társulat. A jubileumi évadban bemutatják Müller Péter és Seress Rezső Szomorú vasárnap című kamaradarabját is.
  A „JÁRMIKA Jövőkép” Gyermek Alapítvány által fenntartott, 100 százalékban önerőből és magántőkéből finanszírozott, kőszínházi szervezettséggel működő HADART Színház bemutatóinak továbbjátszását az elmúlt években a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) támogatta.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 megazetor    óriásgonzó    ko ko mo     red hot chili peppers    nine inch nails    suicide rockers    johnny cash    dynamite    shutter island    christine taylor    eagleheart    hypnos    hemlock    hang-súly    stagediving    superbutt    olivia wilde    cd pince    the rev    eros ramazotti    ab/cd    house of pain    féktelen harag    tony macalpine    lars ulrich  

r44
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!