hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
kultúra [fesztivál]  2016. április 27. szerda   16:56
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Kirobbanó sikerrel zárult a 36. Budapesti Tavaszi Fesztivál


  Vasárnap a Carmina Burana fergeteges előadásával ért véget Martin Grubinger parádés előadásában a 36. Budapesti Tavaszi Fesztivál. Utcán és téren, hagyományos koncerthelyszíneken, színházakban, múzeumokban izgalmas kínálattal, 48 helyszínen 226 programmal találkozhatott a külföldi és hazai érdeklődő a fesztivál két és fél hete alatt.
  
  A programokra – a szabadtéri és az ingyenes eseményekkel együtt – idén is rengetegen voltak kíváncsiak, a magyar közönség mellett külföldről is egyre nagyobb számban érkeztek a vendégek. A fesztivál produkciói szinte minden este teltházzal mentek, számos eseményt duplázni kellett a nagy érdeklődésre való tekintettel. Április 8. és 24. között egymást váltották a világsztárok a főváros főbb kulturális intézményeinek színpadain. Budapest vendége volt többek között Ramón Vargas, Vlagyimir Galuzin, Shai Wosner, Dimitrij Uljanov, Julian Rachlin, a Mozarteumorchester Salzburg Baráti Kristóffal, a Staatskapelle Weimar, a King´s Singers és a Mihajlovszkij Balett. A kanadai újcirkusz társulat, a Les 7 doigts de la main többfogásos vacsorát főzött a Fesztivál Színház színpadán, amit a nézők mindkét este örömmel fogyasztottak el az előadás után. Wayne Shortert többször is visszatapsolta a közönség, ahogy a Kínai Nemzeti Operaház társulatának Turandot-előadását is óriási vastaps méltatta már az első felvonás után az Erkel Színházban. A két év után visszatérő világhírű ütőhangszeres művészt, Martin Grubingert kitörő örömmel fogadta a Müpa közönsége, Robert Glaspert pedig hosszú sorokban várták a rajongók a koncert utáni dedikáláson. Jeff Mills a hatalmas érdeklődésre való tekintettel „duplázott” a Millenáris Teátrumban, Christopher Mangou, az est karmestere egykori mentoráról is megemlékezett: „Számomra Budapest egészen különleges hely, mert a karmester tanárom, az igazi mesterem a magyar Fürst János volt! Boldog vagyok, hogy ebben a nagyszerű városban mutathattuk be különleges projektünket. „ Myung whun-Chung és a Filarmonica della Scala zenekara a teltházas Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem közönsége előtt kezdte meg európai turnéját. A Bálna Budapestben Gadó Gábor, a WOMEX életműdíjas Cheikh Lô, Sarah McKenzie és kvartettje muzsikált, a kínai Wu Wei, Horváth Kornél és Lantos Zoltán összjátékában is itt gyönyörködhettek a nézők. A Magyar Nemzeti Múzeumban megrendezett divat show két fiatal kínai tervező, Szaju és Youjia Jin ruháit vonultatta fel, és Katti Zoób kínai ihletésű kollekciója adta a finálét. A magyar jazzélet ismét a fesztivál idején rendezte meg díjátadó ünnepét a Budapest Jazz Clubban, ahol ezután olyan világsztár is megfordult, mint Joey DeFrancesco és triója. A 100 szóban Budapest ötletéhez immár harmadszor csatlakozhatott az, akinek száz szónyi mondanivalója volt a magyar fővárosról. A hagyományos fesztiválnyitó promenád a Belvároson áthaladva idén a világhírű magyar zeneszerző, Liszt Ferenc alakját is megidézte óriásbáb alakjában, míg a zárónapon Bartók Béla előtt tisztelegtek a Zeneakadémián a legjobb magyar énekkarok egy nagyszabású Kórusünneppel.
  
  A fesztivál keretein belül immáron harmadik alkalommal rendezte meg a Nemzeti Színház a Madách Imre Nemzetközi Színházi Találkozót (MITEM), amelyen ezúttal 14, a spanyolok mellett az argentin, a francia, a lengyel, a szerb, a görög, az olasz és a grúz színház meghatározó társulatai mutatkoztak be a magyar közönség előtt.
  A fesztivál közönsége láthatta először a Magyar Állami Népi Együttes Násztánc című darabját, amely Nagy László Menyegző című verse alapján készült. Foltin Jolán is a fesztiválon mutatta be a kitelepítésekről szóló Elmúlik című táncdrámáját, és egy harminc éves álom vált valóra a Pécsi Balett Dubrovay László Faust, az elkárhozott című balettjének bemutatójával.
  
  Több színház is a fesztiválidőszakra időzítette új produkciójának bemutatóját, amelyek továbbra is a repertoáron maradnak. Az Átrium Film-Színházban mutatták be Szabó Borbála Kerengők (Csongor, Tünde) darabját, a Budapesti Operettszínház pedig Kálmán Imre egy ritkán játszott operettjét, A chicagói hercegnőt állította színpadra. Az Erkel Színházban mutatta be Barta Dóra és Földi Béla legújabb alkotásukat Space Fantasy címen. A Pinceszínház Shakespeare klasszikusát, a Hamletet vitte színpadra. A budapesti közönség először a fesztiválon láthatta a székesfehérvári Vörösmarty Színház előadásában Robert Musil: A rajongók című klasszikusát. A Thália Színházban Martin McDonagh: A nagy kézrablás című komédiáját mutatták be, a Budapest Bábszínház pedig Brecht: A kaukázusi krétakör című művét tűzte műsorra. Az Újszínházban két Hubay egyfelvonásos, míg a Sanyi és Aranka Színházban egy Albee mű, a Három magas nő került színre.
  
  A koncertek mellett számos kiállítás is várta a látogatókat, amik a fesztivál elmúltával is látogathatók lesznek. Egészen július 31-ig látható a Magyar Nemzeti Galéria a katalán zseni életművének valamennyi periódusát felölő Picasso tárlata. Június 26-ig tekinthető meg a Ludwig Múzeum Szenvedély. Rajongás és művészet című kiállítása, amely az internet és a közösségi média előtti időszak, az 1960–1980-as évek rajongói magatartását járja körül, különös tekintettel a rockzenére. A Lisztet annyira elbűvölő cigánymuzsikusokról, cigányzenéről szóló tárlat is június végéig várja a látogatókat a Magyarság Házában.
  
  A Budapesti Tavaszi Fesztivállal útjára indult a hazai és nemzetközi 2016-os fesztivál sorozat. A látogatókat ősszel a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál várja, amelynek programjait hamarosan a nagyközönség is megismerheti, de a szervezők már javában dolgoznak a 2017-es Budapesti Tavaszi Fesztivál eseményeinek összeállításán is.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
A kor falán
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 kampfar    magyar rádió gyermekkórus    hodor aura    kollaps    bad religion    nagyúr    foo fighters    oliver stone    dj case    ian gillan    tnt    boz cordolla    king´s x    blake lively    dream theater    anthrax    pitt    gyöngyvér    hs7    chaoswave    boston manor    northlane    katona tamás    slytract    gloryful  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!