hosting: Hunet
r35
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2014. július 28. hétfő   04:36
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
CAFe Budapest Fesztivál - Benjamin Clementine


  A CAFe Budapest kortársművészeti fesztivál egyik különlegessége, hogy nem csupán bejáratott nagy neveket, hanem pályájuk elején álló, aránylag kevéssé ismert, de óriási tehetségeket is bemutat. A huszonöt éves, karizmatikus brit dalszerző-előadó, a varázslatos koncertjeiről elhíresült Benjamin Clementine éppen ilyen tehetség. Lenyűgözte Paul McCartneyt, fellépéseiről órákat zeng a Guardian és a Telegraph, és a zongorista-énekes bluesból, soulból, francia sanzonból összegyúrt, lenyűgöző, mélyen személyes dalai valóban egyedülállóak. Budapesti koncertjének az A38 Hajón külön aktualitást ad, hogy fellépése előtt pár héttel jelenik meg első albuma, ami minden bizonnyal a legnagyobb világsztárok közé katapultálja majd, ezért az első alkalom valószínűleg az utolsó is, hogy klubkoncerten láthassuk ezt a karizmatikus művészt.
  Hogy kicsoda Benjamin Clementine? A fiatal brit dalszerző-előadó generáció – és itt most nincs okunk spórolni a felsőfokkal – legtehetsegésebb és leginkább egyedi hangú képviselője, akinek karrierje még igazából nincs, de élettapasztalata annál inkább. Akinek eddig mindössze két kislemeze jelent meg, első nagylemeze őszre várható, de máris ünnepelt fesztiválfellépő, kritikus- és közönségkedvenc. Akinek Cornerstone című csodálatos száma mindössze 300 példányban jelent meg, de az is biztos, hogy ez az egyedülálló, zongorára és énekhangra épülő szám az év felvétele.
  
  A huszonöt éves, ghánai származású fiatalember London északi külvárosában, Edmontonban nőtt fel – erről az afrikai és kelet-európai bevándorlók lakta, munkanélküliségtől sújtott városrészről szintén varázslatos számot írt. Húszévesen, egy lakótársi perpatvart követően hirtelen felindulásból Párizsba költözött, ahol a szó szoros értelmében nyomorgott, utccazenélésből élt, miközben teljesen rabul ejtette a francia sanzonkultúra. Zenei inspirációi között Erik Satie-t éppúgy említi, mint Jacques Brelt vagy Léo Ferrét. De a sanzonokon túl elemi erővel tör fől Clementine művészetében a blues, annak is mélyebb, érzelmesebb, balladisztikus vonulata. Nina Simone és Billie Holidayt lehet említeni, de leginkább Jimmy Rushing hangjára emlékezet orgánuma és előadásmódja.
  
  Annál megdöbbentőbb, hogy Clementine voltaképp sosem tanult zenélni – közönségét lebilincselő, fantasztikus és egyedi hangját és zongorajátékát autodidakta módon csiszolta, és órákat töltött a Classic FM-et hallgatva. „A számaimat is francia módon írom, sokkal több figyelmet fordítva a szövegre, mint a zenére” - mondja egy interjúban. Szinte véletlenül került a figyelem középpontjába: szokott helyén, a Place de Clichy metróállomáson zenélt, amikor felfigyelt rá egy francia producer. Később bárokban játszott, aztán tavaly a brit könnyűzene egyik legfontosabb fórumában, a Jools Holland Show-ban lépett fel, ahol a szintén jelenlévő Paul McCartneyt nyűgözte le. Innentől nem volt megállás: telt házas koncertek, fellépés Woodkid előtt – nem kétséges, hogy a legjobb pillanatban, nagyszabású karrierjének kezdetén látjuk ezt a nem mindennapi dalszerző-előadót.
  
  Benjamin Clementine októberi budapesti fellépésének különös aktualitást ad, hogy a koncert előtti hetekben jelenik meg első nagylemeze, ami minden bizonnyal elhozza számára az igazi világhírt. Kevés aktuálisabb előadó létezik jelenleg Clementine-nál, érdemes időben elkapni!
  
  CAFe Budapest Fesztivál - Benjamin Clementine (UK)
  2014. október 16., csütörtök 20h
  A38 Hajó Koncertterem – Petőfi híd budai hídfő
  Jegyár: 3000 Ft, elővételben: 2500 Ft.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Freedom Call: a hónap végén Budapesten is ünnepel a 25 éves happy metal zenekar
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
Dark Tranquillity + Moonspell a Barba Negra-ban
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 preservation hall jazz band    lizzy borden    joana amendoeira    vam design center    nagyúr    pintér csaba    karthago    spielberg    seventh void    metal hammer festival    fonogram    suffocation    xiu xiu    raunchy    our youth    bilocate    keeper of dreams    rise and fall    crowbar    the cult    zoolander    reese witherspoon    clutch    frankenstein-terv    radikális amputáció  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!