hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2014. május 9. péntek   07:43
nincsen hozzászólás

szerző: Sz. Ákos
Jeff Scott Soto, Metrum
2014. május. 7., Club 202

  30 év a tökéletesség jegyében
  
  Egy kérdéssel kezdeném az írásomat: vajon össze lehet-e foglalni egy csodálatos rockzenei pályafutást bő másfél órában? A válasz, az hogy nem, de Jeff Scott Soto azért megpróbálta! A szerdai estén még igen foghíjas publikum előtt, a közönség szavazatainak köszönhetően, a hazai üdvöske, az Avatar törte meg a csendet. A második vendégzenekar a vegyes összetételű Metrum együttes volt. A német, osztrák, illetve amerikai tagokból álló banda egy érdekes masszát gyúrt a modern rock és a progresszív rock elemeiből. Azon szerencséseket, akik el tudtak jönni a munkából és hallhatták őket, meglephette, hogy milyen igényes, mégis elsőre igen súlyos darabokkal örvendeztettek meg bennünket a szűk félórában.

  
  Elérkezett a kilenc óra. A közönség addigra már szép számmal megjelent, hogy köszöntse az ünnepeltet, Jeff Scott Sotót, aki idén lesz harminc éve, hogy szórakoztatja a közönséget fantasztikus hangjával. Ezt a csodálatos életutat, mely magába foglalja a Malmsteennél, az Axel Rudi Pellnél, a Talismannál és a W.E.T.-nél töltött időszakot, valamint a szóló karrierjét is, Soto megpróbálta belesűríteni másfél órába, de ezt a listát elnézve még a műsoridő háromszorosa is rövid lett volna. Egy tökéletes rock este receptje nagyon egyszerű: először is gyűjtsd össze a lehető legtehetségesebb zenészeket a világ bármely pontjáról, Brazíliából, Spanyolországból és Amerikából, másodszor gyűjts össze egy csokor dögös, dallamos rock dalt, és végül, de nem utolsó sorban vegyél egy énekest, akit Jeff Scott Sotónak hívnak.
  
  A koncert alatt az embernek olyan érzése volt, mintha csak egy kerozinnal fellocsolt színpad előtt állna, ami csak arra vár, hogy egy szikra berobbantsa. Ez a szikra meg is érkezett, amikor felcsendült Soto 2012-ben megjelent Damage Control albumáról a Take U Down című dal. Ez elég fülledtséget teremtett ahhoz, hogy megágyazza a közönség hangulatát. Az osztatlan siker csak tovább fokozódott a 21st Century című számmal, ami napjaink társadalmi problémáit feszegeti. Ezt a két dalt követően már lehetett sejteni, hogy egy feledhetetlen estében lesz részünk. A tempó, amit Soto diktált egyszerűen hihetetlen volt, az emberben olyan érzés támadt, mintha egy sprintert látna futni egy maratoni versenyen.
  A buli pörgött tovább, a Damage Control csendült fel anélkül, hogy egy pillanatnyi pihenőt is tartott volna a banda. Ezt rögvest követte egy újabb dögös nóta, a Drowning, majd elérkeztünk a W.E.T.-es korszakhoz, ami bennem a Gotthard legjobb pillanatait idézte fel a Learn to Live Again és a One Love című szerzemények segítségével. Ezután tovább hajóztunk a dallamok hullámán a Believe in Me hallgatása közben. Ezt követte egy igazán érzelmes szám, a Look Inside Your Heart, ami minden bizonnyal megdobbantotta a szép számmal megjelent női rajongók szívét. A folytatásban ismét egy saját szerzemény következett, a Soul Divine.
  Az igazi időutazás talán csak ezután kezdődött el a koncert során, mert egy éles váltással visszarepültünk ahhoz az időszakhoz, amikor Soto még Axel Rudi Pell dalnoka volt. Soto vitathatatlan tehetségét két klasszikus, dallamos metal dal, a Fool Fool valamint, a Warrior során tovább csillogtathatta.
  Közel egy óra tömény zenét követően Soto bebizonyította, hogy ő is csak ember, mert ekkor tartott egy szusszanásnyi szünetet, amely során megcsodálhattuk a hispán tehetség, Jorge Salán gitárjátékát a Risk című instrumentális dalban. Ezt követően Jeff belevágott egy igazán őrült örömzenélésbe. Az egyvelegben többek között felcsendült Madonna egyik slágere, a Frozen is, de egy lélegzetre meghallgathattunk több Talisman szerzeményt is, úgy mint a Break Your Chains, a Day By Day, a Give Me a Sign, a Colour My XTC, a Dangerous, a Just Between Us és a Mysterious dalokat.
  
  Számomra és talán sokak számára elérkezett az este egyik fénypontja ha lehet mondani, a Talisman egyik legnagyobb slágere az I´ll Be Waiting, amibe sajnálatos módon egy kis intermezzo csúszott. Történt ugyanis, hogy egy önjelölt megasztár jelentkező nem szűnő feltűnési viszketegsége következtében a színpadon kötött ki, és módszeresen próbált tetszelegni Soto árnyékában. Ez egy bizonyos pontig még viccesnek tűnt, de aztán átváltott erőszakosba, hiszen az énekes alig bírta letessékelni az úriembert színpadról. Lehet, hogy régimódi vagyok, de a zenészeknek a deszkákon, a hallgatóságnak pedig a nézőtéren van a helye, ami így van jól. Mindez csak kissé zavarta meg a tökéletesnek mondható produkciót, amibe még egy basszusszóló is belefért a New York-i származású David Z.-től.
  Hamarosan visszatértünk a gyökerekhez, amikor két klasszikus Yngwie J. Malmsteen szerzemény töltötte be a teret. Az I Am a Viking és az I´ll See the Light Tonight során egyszerűen felállt az ember hátán a szőr, hogy Soto milyen fantasztikusan tudja a kemény heavy metalos hangzást is hozni, és néha olyan érzés volt, mintha Ronnie James Diót hallanánk.
  A koncertet két filmes kötődésű slágerrel zárta a banda, a Steel Dragon két száma jókat ütött a végére és bebizonyosodott, hogy Soto legalább annyira színpadra termett, mint Mark Wahlberg. Az este tökéletes lezárása volta Livin´ the Life és a Stand Up.
  Soto egy igazi frontember, aki nem elég, hogy kristálytisztán elénekel bármit, hanem el is játssza a dalokat, hogy így még jobban érzékeltesse azokat. Pestiesen szólva ez a srác talán még a telefonkönyvet is elénekli. Végezetül nem kívánhatunk mást, mint boldog harmincadik évfordulót és reméljük, még közel ennyiszer hallhatjuk Jeff Scott Sotót.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó helyszín: 

Club 202 - Budapest

 programajánló: 
2024. november 21.
Et Citera - Dömény Krisztián önálló estje
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Sepultura, Jinjer, Obituary, Jesus Piece
METZ a Turbinában: Egy korszak lezárása
Accept, Phil Campbell And The Bastard Sons
Starset- Az Immersion: The Final Chapter turnéval hódították meg a Barba Negrát
Dalriada 20 / Nevergreen 30
A Dream Theater és Mike Portnoy újra együtt – Egy legendás történet újraírva
Lindsey Stirling Budapesten
Bryan Adams az MVM Dome-ban
A metalcore új hulláma: Imminence, Aviana és Allt fergeteges koncertje
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 penélope cruz    complette failure    taking dawn    a perfect circle    life as we know it    sirenia    metal hammer festival    wattican punk ballet    live life hard    heaven and hell    rockélet    samiam    metal    rhapsody of fire    orden organ    guano apes    pro-pain    kiss    silent screams    real lies    emancer    moratorium    blahó borbála    petőfi rádió    takács eszter  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!