szerző: PjotrAz Ismeretlen kutatása improvizációs alkotóműhely 2013.április 30. 20h, MU Színház
Az Ismeretlen Kutatása egy alkotóműhely, ahol közösen gondolkozhat alkotó, koreográfus, táncos, és a közönség arról, hogy mit is jelent az improvizáció a kortárs művészetben.
A műhely célja, hogy táncosok, alkotók elmélyülten kutathassanak választott témájukban, melyhez segítségül hívhatnak egy másik művészeti ágban dolgozó partnert egy kész produkció létrehozása nélkül.A programmal azt is el szeretnénk érni, hogy mind a közönség, mind az alkotók közelebb kerüljenek az improvizációhoz.
A tavaszi félévben Valencia James, táncművészt és Tóth Márton Emil, szobrászt választottuk ki pályázat útján, hogy az alkotóműhelyben dolgozzanak.
Az Ismeretlen Kutatása része a PARTS által vezetett, az Európai Unió által támogatott, 3 éves nemzetközi DEPARTS programnak. Az alkotóműhely ötletadója Michaela Hargitay, az alkotók művészeti munkáját Gál Eszter kíséri a kutatások teljes ideje alatt.
Valencia James/Bognár Botond: AI_ am
A Mesterséges Intelligencia forradalma rohamosan közeleg. 10 éven belül a ma ismert világ teljesen átalakul. A társadalom technológiára való támaszkodása egy produktívabb, biztonságosabb, megbízhatóbb élet reményében egyre növekszik; de vajon hogy befolyásolja ez majd az előadó művészetet? Vajon a Mesterséges Intelligencia meg tud tanulni táncolni? Egy napon tán önálló művészi intuícióval rendelkezik majd? Létezhet-e valós idejű duett egy valódi és egy virtuális táncos között? És ha igen, a virtuális helyettesítheti-e az élőt?
Valencia James
A Magyar Táncművészeti Főiskola 2010-es befejezése után dolgozott többek között Barta Dórával, Juhász Katával, és Wim Wandekeybusszal. Jelenleg a Bozsik Yvette Társulat tagja.
Bognár Botond
A Villa Budapest megalapítása után az exponenciális technológiákra fókuszált, felváltva sikeres ingatlanfejlesztői karrierjét. A tavalyi Szilikon Völgyben a NASA Ames Research Parkjában szervezett Vezető Program elvégzése után életét a technológiával kapcsolatos projektet töltik ki, nemrég pedig a Singularity University magyarországi követének választották.
Tóth Márton Emil/Lányi Juli/Fillér Máté: „fázis-nulla-föld”
Az alapkérdés, hogy vajon mit rejt a negatív tér, illetve mi lehet „1” és „0” között, vagyis mi történhet, amikor egy hangfelvétel digitálissá alakul, és mégis hallható egy lejátszón keresztül? Erre és ehhez hasonló a kérdésekre keres választ a mozgásban ez a kutatási folyamat. Fő kiinduló pontjai a mértékegységek tulajdonságai (mennyi információt kapunk egy ilyen adatból, és az mekkora szeletét fedi le a valóságnak?), az egyen- és váltóáram működése, azaz a plusz-mínusz, illetve fázis-nulla-föld szabályai. Ezen fogalmak lemodellezésével, és az ehhez szükséges kísérleti technikai eszközök használatával remélhetőleg közelebb kerülünk egyelőre még olyan megfogalmazatlan dolgokhoz, amelyek talán fontosak lehetnek számunkra.
Tóth Márton Emil:
A Képzőművészeti Egyetem szobrász tanszékén végzett. Jelenleg kinetikus szobrokkal foglalkozik. Olcsó, könnyen elérhető anyagokkal dolgozik, legtöbbször már meglévő tárgyakat alakít át vagy egészít ki. Munkáit mindig társadalmi témák inspirálják.
Lányi Juli:
A Budapest Táncművészeti Szakközépiskola után tanulmányait a S.E.A.D-en (Salzburg Experimental Academy of Dance) folytatta. Az iskola után, 2011-ben részt vett a Dance Web ösztöndíjon, azóta szabadúszóként dolgozik.
Fillér Máté:
A Képzőművészeti Egyetem Intermédia tanszékének hallgatója, médiaművészeti és videó technikai tanulmányokat folytat. Jelenleg animációs, videó művészeti és grafikai munkákat készít.