hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2013. április 4. csütörtök   04:11
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Amanda Palmer & The Grand Theft Orchestra (USA) - Theatre Is Evil európai turné
2013. november 10., vasárnap 20h, A38 Hajó – Petőfi híd budai hídfő

  Amanda Palmer, vagy ahogy magát előszeretettel hívja, „a kibaszott Amanda Palmer”, a Dresden Dolls egykori énekesnője, a szókimondó, orfeum- és varietémániás anti-popdíva új albumának európai turnéját idén tavasszal törölte ugyan, de már akkor megígérte, hogy az elmaradt koncerteket hamarosan pótolja. Most itt a kárpótlás: a lemezbemtató turné némi késéssel, 2013 őszén Európába ér, és enek során a művésznő Budapestet is útba ejti. A tavaly szeptemberben megjelent, és mindenki által az egekbe dicsért Theatre Is Evil című lemezt saját zenekara, a Grand Theft Orchestra élén mutatja be az A38 Hajón.
  
  Amanda Palmert sokan istenítik, és legalább annyian kritizálják. Az tény, hogy a beskatulyázhatatlan, egyszerre férifirém-biszex-feminista és érzékeny-sérülékeny-szűzies „díva” a női szerepek összes lehetséges variációját végigjátszotta már karrierje során, meglehetősen szélsőséges reakciókat váltva ki. Volt a dús női fanszőrzet elismertetéséért küzdő emancipátor, Bertolt Brechtet és Kurt Weillt istenítő kabaréfőhős, megerőszakolt Oasis-rajongó, egymillió dollárt összegyűjtő, közben önkéntes zenészeit kizsákmányoló, számító némber, rocksztár, popcsaj, odaadó feleség, meg még ki tudja, mi minden... De az biztos, hogy a legjobban mégis csak egy szál melltartóban érzi jól magát egy zongora mögött, egy fülledt hangulatú klubkoncerten, egy teljesen őrült zenekar kíséretében.
  
  A harmincnyolc éves énekes-dalszerző-ukulelés-performer pályáját kísérleti színházakban és performance-okban kezdte. Sokáig ő volt például Cambridge jellegzetes élő köztéri szobra, „A nyolc láb magas ara”, aztán 2000-ban találkozott Brian Viglione dobossal, akivel megalapította a kétezres évek legfontosabb art-pop-varieté duóját (ők „brechti punk-kabarénak” nevezték stílusukat), a Dresden Dollst.
  
  A duó meglehetős sikereket aratott és már-már kultikus státuszt vívott ki magának a bostoni, New York-i, észak-amerikai értelmiségi körökben, olyannyira, hogy például Nine Inch Nails előzenekar is volt Reznorék 2005-ös turnéján. Aztán a Dresden Dolls három sorlemez és rengeteg zseniális fellépés után feloszlott, Amanda Palmer pedig szólókarrierbe kezdett – nem is akármilyenbe.
  
  A netes közösségépítés technikáit zseniálisan alkalmazó Palmer (szigorúan saját maga által írt, nagyon személyes és végtelenül szórakoztató hírleveleinek rendszeresen ismétlődő megszólítása - „Hola comrades!” - már-már szállóigévé vált) körül elég gyorsan kisebbfajta kultusz alakult ki, és az énekesnő ragyogóan használta ki ezt a kultuszt. Sokat emlegetett példa, hogy a most bemutatandó Theatre Is Evil lemez felvételeinek költségeire a Kickstarter nevű „adománygyűjtő” weboldalon szedte össze a pénzt – pár hét alatt nem kevesebb, mint 1,2 millió dollárt, ami még a sokat látott producer-rókákat is sokkolta... Nem véletlen, hogy amikor a lemez turnéjára zenész-önkénteseket keresett (akiknek „sörért, pólóért és ölelésért” kellett volna koncertezniük az adományokból immár milliomos művésznővel), Steve Albini nemes egyszerűséggel leidiótázta. A kísérlet mindenesetre többek szerint alapjaiban változtatta meg a kortárs zenefinanszírozás módszereit, és Amanda Palmernek a projektet ismertető előadása hetek alatt a legnépszerűbb videó lett az ismert prezentáció-portálon, a TED-en, millós nézettséget elérve.
  
  Persze a kultusz nem egyszerűen annak köszönhető, hogy Palmer ügyesen kezeli a Facebookot. Mindegyik lemeze meglepetésekkel teli, teljesen kiszámíthatatlan, gazdagon burjánzó, páratlanul változatos munka, amelyeken – különösen a Theatre Is Evilen – nagyszerűen megfér egymás mellett szégyentelen Alphaville-es szintipop és Kurt Weill-es társadalomkritikai kuplé, rock-and-roll himnusz és szívhez szóló zongoraballada. Giccs, színjáték, kabaré és szentimentalizmus keveredik Palmer lemezein és koncertjein, zseniális arányérzékkel adagolva.
  
  Korunk egyik igazán különleges, autonóm, öntörvényű és sokoldalú művésze lép fel tehát az A38 Hajón, 2013. november 10-én.
  
  A zenekar tagjai:
  Amanda Palmer: ének, billentyűsök
  Chad Raines: gitár
  Jherek Bischoff: basszusgitár
  Michael McQuilken: dob
  
  Szólólemezek:
  Who Killed Amanda Palmer, 2008
  Amanda Palmer Goes Down Under, 2011
  Theatre Is Evil, 2012
  
  Belépő: 4800 Ft, elővételben: 4000 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó helyszín: 

A38 Hajó - Budapest

 programajánló: 
2017. december 21.
Karácsonyi nagykoncertet ad Gájer Bálint
Mojo Workings & Voodoo Papa
2017. december 23.
Edvin Marton Ave Maria Symphonic Live
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Tony Hadley (UK / Ex Spandau Ballet ) a Dürer kertben!
Mojo Workings & Voodoo Papa
II. Sea of Sorrow Fesztivál
Concerto Music 2018.: NIGHTWISH, A WITHIN TEMPTATION, AZ ACCEPT, AZ ANGRA, A RHAPSODY, A THERION, A SATYRICON, AZ ORPHANED LAND, ANNEKE VAN GIERSBERGEN ÉS AZ INSOMNIUM
Ákos és Rúzsa Magdi a FEZEN-en
Több mint tíz év után tér vissza hozzánk önálló koncertre az élő legenda – a Budapest Park színpadán Billy Idol!
Queens of The Stone Age a Budapest Parkban
BULLET FOR MY VALENTINE, ASKING ALEXANDRIA BUDAPEST PARKban
Visszatérnek a szovjetek – új lemezét hozza a Soviet Soviet
 kiemelt 
Tony Hadley (UK / Ex Spandau Ballet ) a Dürer kertben!
  
2018

Concerto Music 2018.: NIGHTWISH, A WITHIN TEMPTATION, AZ ACCEPT, AZ ANGRA, A RHAPSODY, A THERION, A SATYRICON, AZ ORPHANED LAND, ANNEKE VAN GIERSBERGEN ÉS AZ INSOMNIUM
Queens of The Stone Age a Budapest Parkban
BULLET FOR MY VALENTINE, ASKING ALEXANDRIA BUDAPEST PARKban
- Motorhead - Phil Campbell and the Bastard Sons (UK) a Durer kertben
 friss hozzászólások 

Richie Kotzen (1)
Interjú Petrás Jánossal az Europica zenekar születéséről (2)
Dark Tranquillity, Nailed To Obscurity, Watch My Dying (2)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 vadvirágok blues band    ereb altor    kick/ass    red hot chili peppers    diane krüger    silverstein    anna & the barbies    cowboys & aliens    al di meola    washington dead cats    empire of the sun    sötét zsaruk    christine taylor    fészer    joey jordison    big miracle    emi    melechesh     impericon never say die tour    mark zuckerberg    kiss    bryan singer    méhes marietta    fury uk    nyírség táncegyüttes  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2017 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!