hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
lemezajánló [nagylemez]  2013. január 25. péntek   05:05
nincsen hozzászólás

szerző: Morello
Scerra: In Via


  Akinek mond valamit a Scerra zenekar neve, azok minden bizonnyal leginkább „a szegény ember Watch My Dying-ja” néven emlegetik a csapatot. Én magam nem követtem a banda korábbi munkásságát, így nem tudnám megállapítani az állítás helyességét, azonban saját állításuk szerint az In Via lemez megjelenéséig sokat fejlődtek, átalakultak. Így ez az album a zenekar mostani arcát mutatja.
  Persze nem lehetne letagadni Veres Gáborék hatásait (az énekes maga is vendégszerepel a Boncoló című számban), de a mostani album alapján szemmel látható (avagy: füllel hallható), hogy nem a WMD lenne a legjobb közelítés. A Scerra erős szimfonikus, billentyűs (hovatovább, filmzenés) elemekkel megtámogatott melodikus death metalt játszik, ami sokkal inkább a skandináv, göteborgi, modern In Flames irányzaton alapul, mintsem a szanaszét tördelt, olykor túlontúl komplex WMD ritmusokon. A Scerra már elsőre is befogadhatóbb, követhetőbb, ráadásul a dalok is magyar nyelvűek.
  Emlékezzünk meg az In Via lemez rút borítójáról, amit én első pillantásra valami fénymásolatnak véltem (másodikra is). A belső oldalak sem túl változatosak. Ennél ezért többel kellett volna előrukkolni... De a lényeg úgyis maga a zene.
  Érdemes a hangzásról is szót ejteni, ugyanis a lemez Jaya Hari das Audioplanet stúdiójában készült, amely természetesen garancia a minőségre. Talán még sosem hallottam ennyire jó dob hangzást, Lacinak gyakorlatilag minden egyes cinütését nyomon lehet követni. Cserébe olykor egy picit háttérbe szorulnak a gitárok, de ez nem vészes. A basszus munkáját ugyancsak jól lehet hallani, amikor éppen szerep hárul rá.
  
  Az Intro-ból a Memento Mori-ba csapó indítás még nem ad teljesen célravezető képet, mert az itt hallható női kórusok máshol nem jellemzők a lemezen. A szimfonikus elemek, kőkemény riffek, melodikus dallamok és szólók, valamint Virágos Ádám hol károgós, hol mélyen hörgős éneke már annál inkább. Igazából szerintem Ádám hangja ez egyetlen igazi csatlakozási pont a Watch My Dying-gal, hiszen károgós, hisztérikus hangszíne egy az egyben Gábort idézi. A dal komor hangulatát tovább erősítik a latin nyelvű betétek, jót tett mindez az összképnek.
  A Tövistánc egy gyorsabb tétel, de természetesen ez is tele van a bandára jellemző melodikus gitártémákkal. Schiller András és Udvardi Ákos gitárosok nagyon érzik ezt az egész lemez folyamán. Ennél a számnál nincs feltüntetve vendégénekes, szóval ha a rikácsolás és hörgés mellett a dallamos ének is Ádám műve, akkor gratula neki.
  A Kohó pár elég konkrét thrash-es riffel kecsegtet, amelyek néhol már majdhogynem metalcore-osba hajlanak (Sworn Enemy – Scared Of The Unknown száma ugrott be), de itt is erőteljesen jelen van a szimfonikus hatás. A szólómunka ezúttal is remek.
  Következik egy újabb keménykötésű nóta, a Boncoló. Itt a már említett WMD-s Veres Gábor, az Exodikon-os Pósfai József, valamint a Conan´s First Date-ből ismert Bencze Márton hangját hallhatjuk még. A gitártémákra ennél a számnál is érdemes figyelni, jó kis dallamos témák váltakoznak. Mondjuk az az óóó-zás elég bénán jött ki a vége felé, valaki a sűrűjében borzasztó hamis. Szerencsére a szaggatott riffek mindezt ellenpontozzák.
  
  Ami Jár, az mostanában a Slash koncertjegy, de a banda persze a hatodik dalnál nyilvánvalóan nem erre gondolt. Bekerül a képbe egy kis zongorás téma, de ezúttal is a gitárjáték és a szólók viszik el a hátukon a nótát. Különösen a dalt levezető übermelodikus gitárszóló sikerült rendkívül élvezetesre.
  Az eddigi fajsúlyos zúzások után ideje volt egy kis fellélegzésnek, a Változók című szerzemény egy zongorás-szimfonikus kis szösszenet. Amolyan monumentális filmzene érzése van a hallgatónak, jól sikerült. Majd pedig a Függőség következik, ahol a basszusgitár is előtérbe lép olykor, valamint az Eleven Hold-ból ismert Török-Zselenszky Tamás, ő a vendég ebben a számban. Kissé elvont hangulatú ez a dal, és Tamás részei ebbe jól illeszkednek bele.
  
  A kilences Halálom című szerzemény a kedvencem a lemezről. Talán itt sikerült legjobban ötvözni a gyönyörű dallamokat és a filmezés, szimfonikus világot olyan módon, hogy az egészen mély érzéseket mozgasson meg a hallgatóban. Kezdve a zongorás nyitánnyal és a melankolikus basszus témázgatással. Persze aztán érkeznek a sodró death metal-os őrlések és Ádám hisztérikus éneke. Utána viszont ismét a melankóliáé a hangsúly, nagyon ráéreztek erre a szomorkás, elmerengős hangulatra. A gitárszóló egészen briliáns, az a fajta „dal-a-dalban”, amilyen csak nagyon keveseknek adatik meg.
  Számomra ezt a nótát már nem tudják überelni, de még 3 dal hátravan a lemezről, illetve az Állandók című instrumentális átvezetés. A Minden Rendben talán az éneket tekintve a leginkább WMD-s szám, Ádám sokszínű vokalizálása elismerést érdemel.
  A Gyertyák Csontig Égnek dalban több tempóváltással, a szokásos melodikus témákkal, szimfonikus elemekkel élnek. A gitárszóló ismét jól sikerült. Lehet hogy eretnekséget fogok mondani, de a lemezzáró Kolonc-ban egész konkrét Born To Be Wild témát hallok ki. Talán ez a legtechnikásabb dal az albumon, próbálták egészen változatosan kombinálni a Scerra világára jellemző elemeket, miközben mindegyik zenész igyekszik villantani egy kicsit.
  
  A szimfonikus elemekkel ötvözött melodikus death metalt nem a Scerra találta fel, de az kétségtelen, hogy a banda rendkívül élvezetesen, ötletesen és igényesen műveli a műfajt. Nem utolsó sorban pedig számos igazán jól megírt dallal nem hagyják elszürkülni, egysíkúvá válni a lemezt. Gyenge pont egyébként sincsen, mindegyik nóta megüti a mércét.
  És összességében mégis kialakítottak egy zenei világot, amivel azonosítani lehet a zenekart. Hozzá kell még tenni, hogy a lemezt feljátszó formációból Laci és András azóta kilépett a csapatból, így nem lehet tudni, hogy a továbbiak fognak-e valamilyen változást hozni a Scerra zenéjében. De akármi is történik, ha hasonlóképpen remekül összerakott koronggal fognak ezután is jelentkezni, szerintem senki sem lehet majd elégedetlen.
  
  
  Felállás:
  Virágos Ádám: ének
  Schiller András: gitár
  Udvardi Ákos: gitár
  Fekete Zsolt: basszusgitár
  Barta László: dob
  
  Scerra: In Via
  1. Intro
  2. Memento Mori
  3. Tövistánc
  4. A Kohó
  5. Boncoló
  6. Ami Jár
  7. Változók
  8. Függőség
  9. Halálom
  10. Állandók
  11. Minden Rendben
  12. A Gyertyák Csontig Égnek
  13. Kolonc
  
  



Kulcsszavak:
  scerra 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Scerra a Facebook-on

 kapcsolódó cikkek: 

Ma este: New Breed Fesztivál a Dürer Kertben

Bloody Roots, Scerra - közös turné az ígéretek földjén!

Lunatic Fest – február 15-én ScerrA és Absent Distance a Dürerben

FucktoberFest a Dürerben október 12-én

ScerrA - október 10-én jelenik meg az első teljes album
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Born Again: Mesevilág
Agregator: Semmiből – A Semmin Át
Impovizatív jazztechno performansz Szipka-loops új lemeze
Frank Blackfire: Back On Fire
Megjelent a Quimby 25 éves születésnapi Aréna koncertje DVD-n
Megjelent a Tárkány Művek negyedik nagylemeze: Magyar konyha támad
Sabaton: The Last Stand
Roar: Délibáb demo
Borbély Mihály: Polygon - Theodosii Spassov, Lukács Miklós, Dés András
Begotten Silence: Faces Of Suffering
Parkway Drive: IRE
 kiemelt 
Sons of Apollo – MMXX World Tour
  
A Sons of Apollo 2017-es megalakulása óta kétségkívül színesíti a zenei szférát

Turilli - Lione Rhapsody: áprilisban Budapesten az ikonikus zenekar
Myrath - The Magical Tour 2020
Riverside: With The Sun Tour 2020
A CONCERTO Music bemutatja: The Epic Apocalypse Tour 2020
 friss hozzászólások 

Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Legéndy Jácint: Földalatti Oltár (Kalligram Kiadó, 2019) (1)
VII. Rogues Of The Seven Seas (Rumproof, Stetl, Zinfield, LochNesz, MegaHertz) (3)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
  amanda seyfried    kaiser chiefs    saint vitus    lost dreams    arcadia        jancsi és juliska    arch enemy    heboidophrenie    sexepil    scorpions    the melvins    panic radio    children of bodom    paul di´anno    fassang lászló    gama bomb    null positiv    soulburners    twenty-eight ways to bleed    borgia    tóth gergő    mocsok 1 kölykök    b2b3 trió    lamb of god  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!