hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [blog]  2000. március 9. csütörtök   11:27
nincsen hozzászólás

szerző: mogyoro
Hi Al :)


   Vagyis Bundy?, aki idén már nincs..., sőt, ha jobban belegondol az ember, akkor már nincs a TV sem, mely adta bár már várom, melyik csatornán (csiga2-es, vagy RTL klub) fog majd feltűni. Tudniillik, ez a két kereskedelmi kaparintotta meg a sugárzási jogokat. Ezzel a csatornával viszont el is búcsúzhattunk egy tényleg a nézők kikapcsolódását szolgáló adótól is.
  
   Amiért most úgy gondoltam, hogy ez ide illik, az talán az az apropó, hogy a zenei kiszolgáltatottságunk (értsd úgy a koncerteket, mint a lemezkiadást, TV-ben a zenei palettát) a média illetve a lemezmonopóliumok felé már lassan akkora, hogy az ízlésünk, úgy van alakítva, ahogy a nagyok anyagi érdeke ezt igényli, s a legrosszabb, hogy nem is titkolják.
   S ha nézünk pár befutott, klubzenekarként indult együttest, akkor ezt észre is vehetjük?!
   Az a kettő, melyre gondolok, a Kispál és a borz illetőleg a Quimby. Mindkét zenekarnál megfigyelhetjük az első (vagy a demó) lemez, s a mai lemez közti zenei különbséget. Meg fogunk lepődni, ha egymás után meghallgatjuk, hogy a lemezkiadói elvárások mennyire megmásítják a zenekar hozzáállását a zenéhez, talán nem is titkolva, ezért írta a Kvimbi a Dal Lászlónak című művet, mely azt az igényt szolgáltatott kiszolgálni, hogy kell egy slágergyanús szerzemény?
  
   A múltkor egy listán pont az Ékszerelméről volt szó, mikor vki írta, hogy meghallgatta a marmonkanna táncot, s meglepődött, mekkora a különbség, s itt nem csak arról a (talán) közönségigényről van szó, melyet a Majomtangó óta van, mármint a magyarhang.
   A Kispiéknél több fordulópont is volt, az Ül eltechnosodása, majd a Csinibaba okozta fellángolásnak köszönhetően a mi sztárok vagyunk, azt csinálunk, mit akarunk, a közönség meg..., igaz, ebbe belejátszott az a tény is, hogy egy koncertjükre sokszor az előadás napjáén már nincs is jegy...
   De részben nem ezek a tények okozzák az állandó tagcseréket, ami a Kispáléknál indult a dobos elküldésével, hogy a növekvő zenei követelményeket már nem tudja kielégíteni (pá-pá), majd a szintis bevétele (vagy ez volt előbb), ami a már említett technoirányzatot hozza magával, a Kvimbiéknél meg a szaxis kiválását, melyet az utsó koncerten vettem észre...
  
   S ha már koncert, meddig a Kispál vagy a Quimby kis klubzenekar volt, addig elég sokat találkozhatott velük a közönség (pl. 1991 az év legtöbbet koncertező magyar zenekara: Kispál és a borz), addig a lemezkiadás után, illetőleg azok sikere hatására a zenekarok koncertjeinek mennyisége erősen megcsappant (itt a minőségről most nincs szó, mert az szubjektív, bár lehet, hogy a többi is), a közönség meg kiéhezettebb lett.
   S ezek a lemezkiadókat kiszolgáló sztárzenekarok vajon milyen hatással vannak egy kezdő, amatőr csapatra, kik szintén fel szeretnének kerülni a slágerlistákra?!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2020. március 1.
Myrath - tavasszal önálló koncert (Dürer Kert - Budapest)
2020. március 2.
Erik Gardefors (Grift) + Dan Wamsley (Winterfylleth) akusztikus est
2020. március 10.
Kvelertak, Planet of Zeus a Dürerben (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Paolo Ventura: Velencei történet / Automaton
Nyilvánosak hétvégén a Cziffra Fesztivál mesterkurzusai
Civil Ház aktiuál
Békásmegyeri Közösségi Ház aktuális programok
3K – Kaszásdűlői Kulturális Központ programjai
Óbudai Kulturális Központ márciusi eseményei
9. Wine and Violin Hegedűkészítők Szalonja
Változások a Budapesti Fesztiválzenekar menedzsmentjében
 kiemelt 
A CONCERTO Music bemutatja: The Epic Apocalypse Tour 2020
  
Október 25-én egy különleges zenekari párost köszönthetünk majd a Barba Negra Music Club színpadán: közös turnén érkezik a hazánkban is hatalmas népszerűségnek örvendő négy finn csellós, vagyis az Apocalyptica, illetve a hollandok jobbnál jobb albumokat szállító, és rendre világkörüli turnékon tündöklő szimfonikus metal csapata, az Epica

Pineapple Thief- 2020. 11.10.
HOBO 75
Sari Schorr: a BackStage Pubban ad koncertet
Erik Gardefors (Grift) + Dan Wamsley (Winterfylleth) akusztikus est
 friss hozzászólások 

Végighallgatható a Lemurian Folk Songs új lemeze (1)
Legéndy Jácint: Földalatti Oltár (Kalligram Kiadó, 2019) (1)
VII. Rogues Of The Seven Seas (Rumproof, Stetl, Zinfield, LochNesz, MegaHertz) (3)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 edith piaf    mark jansen    harms way    katie holmes    foo fighters    petijegy    insane    feltbeats    kimnowak    czébely csaba    paramore    clash of  the titans    paul greengrass    szilvási gipsy folk band    bakay marci    kaszás géza    harlott    puszi    kvelertak    constants    sanatorium    parov stelar    facebook    thin lizzy    as they burn  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!