hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [internet]  2012. január 25. szerda   04:30
nincsen hozzászólás

szerző: Toki
Humor, szex, net – ez kell a fiataloknak!
MTV Hungary trendelemzés vol 2.

  Nem igazán érdeklik őket a komoly műfajok, inkább az animációs filmekért és a realitykért rajonganak. Ugyanakkor szeretnek arról beszélni, amit a képernyőn láttak, különösen, ha szex is van a műsorban derül ki az MTV Hungary által végzett reprezentatív trendkutatás második részéből, amelyet a 15-24 éves korosztály körében végzett. A fiataloknak szóló szórakoztató csatorna nemzetközi felmérésével összevetve a magyar fiatalok médiafogyasztási szokásai alig különböznek társaikétól világszerte.
  
  Bár a képernyő előtt töltött idő a televízió és a monitor között egyre inkább megoszlik, még mindig a TV a legnépszerűbb médium a 15 és 24 év közötti korosztály körében, akik saját bevallásuk szerint hetente átlagosan 17,5 órát töltenek a képernyő előtt. Az MTV Hungary a GKIeNET kutatóintézettel közösen készült felméréséből többek között kiderül, hogy mikor bekapcsolják a készüléket, az idősebb korosztályokkal ellentétben a 24 év alattiak alapvetően más műfajokat választanak.
  
  Szex a realityben igen, pornó nem
  Míg a 25 évnél idősebbek legnagyobb arányban a hír- és ismeretterjesztő műsorokért, vagy filmnézés kedvéért ülnek a képernyő elé, a fiatalokat kevésbé érdeklik a komoly programok. Inkább választanak rajzfilmeket helyette; a vizsgált korosztály közel fele szívesebben kapcsolja be a tévét egy-egy animációs sorozat kedvéért, mint a 25 év felettiek. Így nem meglepő az sem, hogy az újabb gyártású, fanyar humorra, gúnyra épülő rajzfilmek spontán ismertsége a 15-24 évesek körében a legmagasabb.
  
  A realityk, valóságshow-k szintén kedvelt műfajok a fiatalok, különösen a fiatal hölgyek körében: a 15-24 közötti lányok 47 %-a nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten szívesen néz ilyen adást. Arra kérdésre, hogy miért nézik realityket, a legnagyobb arányban a vicces jeleneteket, illetve az emberi kapcsolatok és veszekedések ábrázolását emelték ki. Míg a fiatal férfiak körében a szexualitás megjelenítése egy-egy műsorban szintén kifejezetten hangsúlyos, a 15-24 év közötti lányok számára még mindig a szerelem az egyik legérdekesebb tartalom. A szex megjelenésével kapcsolatban érdekes adat, hogy a direkten ábrázolt szexuális tartalommal, azaz a pornóval kapcsolatban a fiatal korosztály nemre való tekintet nélkül a legkisebb arányban, 44 %-ban elfogadó csak, míg a 35 fölöttiek körében ez a szám már 55 %. Ugyanakkor a fiatalkori szex következményeivel foglalkozó, reality jellegű műsorok megfogják őket, amit azzal indokolnak, hogy ezek a sorozatok jó beszédtémául szolgálnak, elsősorban a lányok számára.
  
  Téma a tévé
  E tekintetben a magyar lányok ugyanúgy működnek, mint a világ más pontjain élő társaik. Az MTV világszerte, 15 országban elvégzett kutatásából, a Millenials studyból kiderül, hogy a lányok a Föld szinte bármely pontján kifejezetten szeretnek arról beszélgetni, amit a tévében láttak, különösen, ha érzelmeket, kapcsolatokat bemutató, folytatásokban követhető műsorokról van szó. De nem ez az egyetlen hasonlóság a világ fiataljai és a magyarok között: úgy tűnik, a 15-24 közötti korosztály számára a tv-nézés egyre inkább közösségi tevékenység: a valóságshow-kat és humorosként jellemzett műsorokat a fiatal korosztály jellemzőbben szereti társaságban nézni. A társaság legnagyobb arányban (több mint 40 %) a családot jelenti, körülbelül 20 %-uk pedig inkább a barátaival nézi mindkét műsortípust derül ki az utóbbi években már sorozatokat és realityket sugárzó csatorna felméréséből.
  
  Mindig online
  A közösség szerepe a fiatalok internetezési hajlandóságának is egyik fő mozgatórugója. A nemzetközi Millenials study kutatásból kiderül: a fiatalok mindenhol egyöntetűen vallják, hogy az állandó online jelenlét számukra alapvető a kapcsolattartás szempontjából. A magyar fiatalok e tekintetben is hasonlóan gondolkodnak, közel ugyanolyan arányban (kb. 15%) válaszolták arra a kérdésre, hogy hol interneteznek általában azt, hogy mindenhol, mint az önálló keresettel rendelkező 25-35 közötti korosztály. Ráadásul az internetezésre alkalmas mobil eszközökkel, például okostelefonnal rendelkezők körében a 15-24 közötti korosztály aránya a legmagasabb: minden negyedik fiatal rendelkezik ilyen eszközzel.
  
  Lakinger József, az MTV Hungary-t is tulajdonló Viacom Global Hungary médiavállalat marketingvezetője:
  
  A Millenials study a 2011-es év nagyszabású vállalkozása volt az MTV életében. Dél-Koreától Oroszországon és Anglián át Mexikóig 15 országban kerestük arra a választ, hogy mit néznek a tévében a mai fiatalok. Ebbe a kutatássorozatba csatlakoztunk mi is az MTV Hungaryvel, és ennek tapasztalatait leszűrve alakítjuk műsorstruktúránkat, ahogy a nemzetközi márkatársaink is teszik. Jól látszik, hogy mindenhol a világon jellemző a realityk és a fanyar humorra építő animációs filmek, mint a Jersey Shore és a Tini Mamik, vagy a South Park népszerűvé válása. Emellett tudjuk azt is, hogy ma már kevés lenne csak arra számítani, hogy egyetlen képernyőn le tudjuk kötni a folyamatosan több kommunikációs eszközt is használó fiatalok figyelmét. A kreatív cross-media kommunikációs platformok jegyében hoztuk létre például a Facebook-alkalmazásunkat is, amelynek lényege, hogy egy-egy műsor alatt becsekkolhatnak a nézők, amiért pont jár nekik, a legtöbb pontot elérőket pedig nyereményekkel jutalmazzuk.


Kulcsszavak:
  mtv hungary 


Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2019. július 17.
Steel Panther Budapesten
2019. július 25.
Dream Theater a FEZEN-en
2019. július 27.
Első nevek a FEZEN ´19-en: Airbourne és Cradle of Filth
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Harmadik alkalommal adták át a Müpa kritikaíró pályázatának díjait
FOTÓFALU 2019. Alkotótábor és művésztelep
Mindennapi szépirodalmunkat add meg nekünk
Először rendezik meg a New Millennium Nemzetközi Kamarazenei Fesztivált és Mesterkurzust
MÉRA WORLD MUSIC: Erdély világzenei csűrfesztiválja, ahol az elmúlt évezredek legnagyobb slágerei szólnak
Tankcsapda – Liliput Hollywood
Nemzetközi és magyar sztárokkal indul az országos kerékpár fieszta
Vigyél harmóniát a mindennapokba
 kiemelt 
Insomnium, Black Dahlia Murder, Stam1na novemberben a Barba Negra-ban
  
Idén ősszel az Insomnium is új lemezzel jelentkezik

Sonata Arctica: novemberben a Barba Negra klubban
Budapesten a D-A-D: A Tour For The Loud
Thou [USA]; Yautja [USA]; Hegy
Fekete Zaj 2019 - Oceans Of Slumber, Sear Bliss, Black Nail Cabaret
 friss hozzászólások 

A rock ötven árnyalta - The Dead Daisies (2)
Satyricon, Suicidal Angels (3)
Könyvtárban forgatott klipet az Emma Undressed (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 billie joe armstrong    fergie    ragadozók    kalála    parov stelar    sienna miller    summer nights    cold snap    nouvelle vague    stonedirt    fit fat    dennis lehane    kip winger    ben stiller    natasha shneider    stone sour    instant    twitching tongues    prostitute disfigurement    nova prospect    jex thoth    rotten tomatoes    unearth    january jones    kenneth branagh  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2019 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!