A stúdió először tiltakozott: úgy vélték, nem lehet maga a Halál a főszereplő, egy horrorfilm akkor lesz sikeres, ha a főgonoszt végül le lehet győzni. A Végső állomás végül mégis hatalmas sikert aratott, és már az ötödik résznél, a Végső állomás 5.-nél (Final Destination 5, már a mozikban) tart: a főszerepben a halállal, aki bosszút áll. A nagy ötlet egy horrorspecialista, Jefrrey Reddick fejéből pattant ki: ő küzdött meg a producerekkel, hogy elfogadják főszereplőnek a sértődött halált. A főfoglalkozású horroríró sokáig azt mondta, hogy egy újságcikkből vette az ötletet, amely egy Chicagóból New Yorkba repülő nőről szólt, akit felhívott az apja, és megkérte, ne üljön fel a gépre, mert rossz előérzete van. A nő átcserélte a jegyét, és ezzel megúszott egy repülőszerencsétlenséget. Ám legutóbb Reddick leleplezte magát: bevallotta, hogy egészen máshonnan származik a Végső állomás alapötlete. Az unokaöcsém imádja a történelmi könyveket mesélte az író. És az egyikben van egy szöveg, ami görögül maradt fenn egy sírban, de eredetileg az Egyiptomi birodalomból származik. És ebben a szövegben nagyjából le van írva a Végső állomás első részének a szinopszisa. Őrület: nekem szinte csak a helyszínt meg a kort kellett megváltoztatnom. Most már elmondhatom, a Végső állomás egy négyezer éves történetből készült.