hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
magazin [tehetségkutatás]  2011. szeptember 16. péntek   04:51
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Márkázott zenék, dallamba rejtett milliók


  A reklámfilmzenék gyakran válnak slágerekké. Az alkotások általában a képi világ megerősítésért születnek, ám gyakran önálló életet kezdenek. Hiába kapjuk szemünkön keresztül a legtöbb impulzust, a folyton fülünkbe csengő dallamok lassan átveszik a hatalmat, közös kulturális örökséget alkotva. Ezen örökség gyarapításában vehetnek részt vállalkozó kedvű, akár teljesen amatőr fiatalok is a Rezene reklámzene-írói pályázatán.
  
  Mint ahogy a képi ízlésvilágunk és a zenei hangzás is gyökeresen átalakult, a reklámok és a hozzájuk kapcsolódó zenék nagyot változtak az elmúlt évtizedekben. Ahogy a gazdasági átalakulással párhuzamosan nőtt a hazai és nemzetközi televíziós reklámkampányok száma, úgy erősödött a zene szerepe is: nincs olyan televíziónéző, aki ne tudna felidézni egy szívéhez közel álló, reklámhoz kötődő dallamot. Vegyünk egy ősi példát: a Skála kópét, egy generáció dúdolta és idézi fel máig, a zene tette naggyá a figurát és nem fordítva. - érzékelteti a folyamatot Dr. Nagy Bálint reklámszakértő. Ugyanígy a James Brown által előadott, és a Renault Clio autómárka kampányában másodvirágzását élő Gerappa dal vagy inkább dalrészlet is egy csapásra vált kultslágerré. A koncepció egyik alappillérét egy zenei csatornával való együttműködés jelentette. A dal máig emlékezetes, a márkát azonban sokan elfelejtették, így a zene gyakorlatilag önálló életre kelt.
  
  Az elmúlt két évtizedben számos előadó reklámzenéből slágerré vált művének köszönhette hírnevét. A reklámok alkalmazzák a zenét és esetenként megismertetnek egy már létező számot vagy előadót egyszerűen azáltal, hogy sokszor ismétlik, s így az adott zene az alapesetnél jóval nagyobb médianyilvánosságot kap- mondja Dr. Nagy Bálint. A zene szerepe az image-filmek esetén a legszembetűnőbb. Amikor egy márka nem eladni, hanem üzenni akar saját magáról, akkor a zene hangos logóvá válik, egybeforr a márkaértékekkel. Ilyenek az egyes országok image-filmjeit aláfestő zenei alkotások, vagy a máig híres kettős barcelonai Olimpiát népszerűsítő duettje Freddy Mercury és Montserrat Cabbellé.
  
  A Heineken italmárka ikonikussá vált zenéjét című számot - az a 30 Seconds to Mars szerezte, aki mára a legfelkapottabb nyári fesztiválok vendége, tízezreknek játssza reklámzeneként ismertté vált számát: a Closer to the edge.
  
  A T-Mobile karácsonyi reklámjának dallamai is napok alatt meghódították a közönséget, telefonok százai csengtek : Csondor Kata csilingelő hangján jóval az ünnepek után is. Aki pedig legyen amatőr vagy profi szerző kedvet kapott ilyen jellegű zenék komponálására, annak most a Telekom újabb slágergyanús alkotásokra várva szabadkezet ad a kreatív és tehetséges, hogy megmutathassa, frissíthető a hazai reklámzenei paletta. Az ifjú titánok pályaművei olyan zsűritagok előtt vizsgáznak majd, mint Zorán, Zságer Balázs, Herendi Gábor, a Vad Fruttik és a Compact Disco formációk. A mentorok iránymutatását követve bárki indulhat a pályázaton, a ReZene pályázat oldalon található információk segítségével.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. május 9.
50 éves a VHK - különleges jubileumi koncert a Platon Karataev társaságában
2025. május 10.
Rockland Fest Békéscsabán – hat zenekar, egy este a Csabagyöngyében
2025. május 14.
Manu Lanvin & The Devil Blues
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Túl a filmzenei koncerteken: unikális előadók találkoznak a színpadon Filmslágerek à la Hot Jazz Band Wolf Katival és Pély Barnával
10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!
Edukatív játékkal emlékeznek meg a 200 éve született Jókai Mórról
FAB-Springfest - 26. Virágzás Napjai
SopronFest: egy héten át ünnepel a Várkerület
A monumentális élmények éve - a Budapest Park a tizennegyedik évadban is tud újat mutatni
Túl a filmzenei koncerteken: unikális előadók találkoznak a színpadon
Levendula Piknik 3.0: újra izgalmas kollaborációk és zenei koncertek a Budapest Park színpadán
 kiemelt 
Duplázik az Elefánt a Kobuciban – június 13-14-én rendesen berúgják a nyár ajtaját
  
Június közepén a Kobuci Kertben tartja 2025 nyarának “egyetlen” szabadtéri klubkoncertjét az Elefánt – méghozzá két estén át, két különböző műsorral és vendégzenekarral, illetve ritkán játszott dalokkal készülnek

Decapitated, Cryptopsy, Warbringer, Carnation a Dürer Kertben
The Alchemist, Wavy és Jazzbois július 27-én a Budapest Parkban
Budapesten a blues legújabb üdvöskéi: The Cinelli Brothers
Say Hello To The Hits – Lionel Richie összes nagy dala élőben az MVM Dome-ban!
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 white stripes    utcazene fesztivál    fesztiváljegy    zoohacker remake orchestra    aja    infection    wass albert    rotten sound    danny barker    platon karataev    uada    revocation    sodom    velvet revolver    julia roberts    the subways    emmure (usa)    the new black    tom hardy    deák bill blues band    red hot chili peppers    idoru    hanggai    fekete kovács kornél    the word alive (usa)  

r43
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!