előzetes [koncert] 2011. augusztus 31. szerda 05:08
nincsen hozzászólás
szerző: Sőrés ZsoltJHP Art-Errorist (D) & Zsolt Sőrés AHAD (H) Duo + Theme (GB/PL) és vendégei 2011. szeptember 5. (hétfő), 20h, Merlin Színház
Este folyamán - Experiemental / Psychedelic / Industrial / Drone / Folk / Impro / Noise / Rock: 2 koncert 1 este 1 jeggyel!
Program:
Theme(Richard Johnson, Stuart Carter, Olga Drenda, Ania Werner audiovizuális koncert vendégekkel / Audiovisual Concert with Guests: Zsolt Varga, AHAD)
Jean-Hervé Péron Art-Errorist And Zsolt Sőrés AHAD Duo
Jean-Hervé Péron 1949-ben Casablancában született, Cherbourgban nőtt fel és Hamburgban virágzott ki. Szereti a szerelmes dalokat. Láncfűrészen játszik. A Faust és az art-Erroristegyüttesek alapítója. Együttműködések: Amon Guru, Nurse With Wound, Sonic Youth, Chris Cutler, Tony Conrad, Slapp Happy stb. Az Art-Errorist Avantgárd Fesztivál alapítója Schiphorstban (Németország). A legendásFaust együttes 1971-ben alakult Wümme vidéki környezetében. Hamarosan a Faust lett az egyik legfontosabb képviselője - a nemzetközi elismerést ún. „krautrockként” kivívó - műfajnak. „Nem létezik mítikusabb együttes, mint a Faust” - írja Julian Cope „Krautrocksampler” című könyvében, amely részletesen beszámol arról a kulcsfontosságú hatásról, amelyet a német zenekar gyakorolt az ambient, az art rock, az experimentális, zörej, pszichedelikus és indusztriális zenei textúrák kifejlődésére. A Faustés Jean-Hervé Péron zenéje folyamatosan, mind a mai napig különösen inspiratív és zavarba ejtő a művészek és a közönség számára. Zenekaraival több tucat albumot jelentetett meg az elmúlt negyven évben. A világ számos új zenei fesztiválján fellépett.
A Theme lényegében a Stuart Carter és Richard Johnson között 1997 óta zajló együttműködésekre vonatkozó munkaelnevezés. Olga Drenda 2009-ben csatlakozott az együtteshez. Ania Werner pedig jelenleg az élő koncerteken látható filmvetítéseivel dolgozik együtt a Theme-el. A Theme a számtalan ellentétes elem asszemblázsához vagy dekonstrukciójához mindvégig elkötelezett maradt. Talált hangok és improvizatív zenei részek találkoznak a keleti zenével (amelyet részben Stuart Carter egyik indiai tartózkodása inspirált), ahol metronóm ritmusok teszik részben elvishelhetővé az igézet elbűvölő állapotait - elektroakusztikus technikák, konkrét zene, drone-ok rétegei, intersztelláris rockzenei utazás, régi és új elektronikák, vokális hangok, fém ütőhangszerek és a „dal” ideájának kényszerzubbonya önnön tradicionális mivoltában. A „soha ne maradjon mozdulatlan vagy egy ötletben lerögzített” elképzelése e zenei program szerves részét képezi; amelynek háttere az irodalom, a film, a filozófia, az írás, a nyers pszichológia, a tapasztalat, az utazás és a kísérlet, s amelyet a zene tükröz megfelelően.
1969-ben született Budapesten. Mélyhegedűs, elektroakusztikus improvizátor, zörejzenész, konceptuális művész. Jelenleg működő együttesei: trió Franz Hautzingerrel és Isabelle Duthoittal, trió Márkos Alberttel és Lawrence Williamsszel, I Belong to the Band (Adam Bohmannal, Oli Mayne-nel és Jean-Michel Van Schouwburggal), duó Christian Skjřdttel, duó Kazuhisa Uchihashival, Spiritus Noister,Lektrónia című multimédiás projekt, Don´t Eat Group stb. 2008-tól a Relatív (Át)Hallások Nemzetközi Független Kortárs Zenei Találkozó művészeti vezetője az Artus Stúdióban, Budapesten. Az alábbi kötetek magyar kiadásának szerkesztője volt: Jozef Cseres: Zenei szimulákrumok; Michael Nyman: Kísérleti zene. Cage és utókora;Edwin Prévost: Nincsen ártatlan hang. AMM és az önfelfedezés gyakorlata. Metazenei Narratívák. 2008-ban Ahad Az autonómia új esélyei címmel Peter Lamborn Wilson /Hakim Bey és más ontológiai anarchisták írásaiból szerkesztett kötetet. 2009-től a kultikus horror-underground-szürrealista filmrendező,Andrej Iszkanov (Habarovszk, Orosz Távol-Kelet) egyik munkatársa.
Zenész, zeneszerző, mozgásművész. Érdeklődése főleg az imrovizatív zenére irányul. Eredeti hangszere a szaxofon, de emellett használ számos egyéb akusztikus és elektronikus hangszert, tárgyat. Az utóbbi években a koreográfus, táncos Ladjánszki Márta állandó munka- és alkotótársa. Tagja az elektroakusztikus zenét játszó Desert Chaoszenekarnak, valamint Magyarország egyetlen és legjobb vidéki-jazz-t művelő Tripp and Trop (ex-Mc Ribbentropp) bigband-nek.
Előfoglalás: kovacs.andrea@merlinszinhaz.hu
Jegypénztár: a helyszínen 1 órával kezdés előtt Jegyek: 1000 Ft