hosting: Hunet
r31
  cikkekfotók        
kultúra [kiállítás]  2011. június 24. péntek   04:56
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Mizu – Víz: Japán - magyar képző és iparművészeti kiállítás az A38 Kiállítóhelyen és a Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjteményben
2011. június 30 – július 19. A38 és Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény - Budapest

  Mindenki tudja, aki egy kicsit figyel, hogy nem a folyó folyik át a városon, hanem éjszakánként a város, ez a hatalmas hajó, megindul: a kötelességtudó, csöndes matrózok felhúzzák a horgonyokat, csörömpöl a sok ormótlan, nagy szemű lánc, és aztán előbb csak lassan, nehézkesen, majd egyre lendületesebben megindul a város, vele hajóznak a környékbeli dombok is, roppanva meghajolnak a fák, megremegnek a tornyok, utazunk, csak a felhők és a csillagok bírják tartani az iramot.
  Irány Japán
.
  (részlet Kőrösi Zoltán megnyitószövegéből)
  
  A víz a témája annak a kiállításnak, melynek gondolata 2005-ben a kyotói Suzuki Galériában született meg: tíz magyar és tíz japán képző- és iparművész munkáinak bemutatása, kiknek életművében a víz meghatározó, központi elem.
  2008-ban, a A kultúrák közötti párbeszéd európai évé-ben sikeresen valósult meg első kiállítás Tatán, a Vármúzeumban. A helyszín megválasztása is a téma jegyében történt, hiszen egykor vizek városá-nak nevezett Tata, vízi várának különböző tereiben kerültek elhelyezésre a kortárs művészeti alkotások. A kultúrák találkozása, a helyhez-időhöz kötött itthoni kulturális kontextus olyan helyszínt adott a művészeknek, ami lehetővé tette a különleges légkörű kiállítás megalkotását.
  
  E kiállítással igazolást nyert, hogy a kultúrák közöttiség, a globalizált sokrétűség, az elfogadás és a sokszínűség képes egy sajátos esztétikai minőséget és kontextust létrehozni, amiben életre kelnek akár teljesen különböző munkák is. Ebben szerepet játszott a tematika, ugyanis a víz mint téma alapvetően arra a gondolkodásmódra épít, mely nem a kultúrák közötti áthatolhatatlan különbözőségre, hanem az átjárhatóságra, egy feltételezett közös nyelv irányába mutat.
  
  A közös munka tehát nem egy lezárt, befejezett jelenséget, hanem továbbgondolásra alkalmas, folytatható struktúrát eredményezett. Ennek keretében a következő lépés a magyar és japán képzőművészek Japánban megrendezett kiállítása volt. (2010. április Kobe, Kitanozaka Gallery, május Kyoto, Art Center, november Par-Art Gallery, Kyoto). A tematika változatlan, csak a kulturális kontextus az, ami gyökeresen megváltozott, s alakította magukat a munkákat is. Az első kiállításhoz hasonlóan ennek a vállalkozásnak sem szándéka a reprezentatív teljességre való törekvés, hanem az együttműködés eredményeinek felmutatása
  Kiemelendő, hogy egy ilyen földrajzi távolságokon átívelő, kiállításokat mint végső produktumot eredményező közös szervezési és művészi tevékenység rendkívül érdekes és jelentős szakmai kihívás mindkét fél számára. Mondhatni, a több hónapos, több éves előzetes munkának ugyanolyan jelentősége van, mint magának a közönség elé tárható végső látványnak. Mindez tulajdonképpen a mű részének tekintendő; az említett kultúrák találkozása végül is már itt elkezdődött.
  
  Mint a víz, a kiállítás helyszíne és a kiállító művészek névsora is állandóan változik, és minden alkalommal új művek is születnek.
  
  2011-ben Budapesten mutatkozik be a MIZU kiállítás-sorozat. A kiállítás június 29-én két helyszínen, a Duna két partján nyílik meg. A Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjteményben és az A38 Kiállítóhelyen, melynél nem is lehetne ideálisabb bemutatóhelyet találni ennek a nem mindennapi anyagnak.
  
  A megnyitóünnepség 18 órai kezdettel a IX. kerületben egy gyönyörűen felújított Ybl-palotában kezdődik (Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény, 1092 Budapest, Ráday u. 18. Telefon: +36-1-218-7420), ezután kirándulóhajóval szállítjuk (19-20 h-ig) a közönséget az A38 hajóra, ahol az ottani kiállítást is megnyitjuk, illetve Sáry László Kiváló Művész és fia, Sáry Bánk, Erkel-díjas zeneszerző előadásában meghallgathatjuk az erre az alkalomra komponált Halpapucsok vándorlása című művüket.
  Figyelem! A kiállítás anyaga július 10-én helyet cserél, és átszállítva a Dunán az addig az Ybl által tervezett falak között bemutatott anyag a XXI. századi A38-on mutatkozik be, illetve fordítva. Ezzel az érdeklődő közönség négy kiállítást tekinthet meg, és megtapasztalhatja, ugyanaz az anyag hogy működik két különböző helyen kiállítva.
  
  Részt vevő művészek:
  
  Asztalos Zsolt festőművész
  Borkovics Péter üvegtervező művész
  Brückner János képzőművész
  Dörögdi Orsolya fémműves formatervező
  Fujiwara Kazuko festőművész
  Fujiwara Masaki képzőművész
  Giczy Kristóf grafikus
  Hatsuda Hisashi festőművész
  Hibana Haruko képzőművész
  Iwasawa Arimichi festőművész
  Kinugasa Taisuke festőművész
  Kizima Chikako festőművész
  Krulik Ábel fotográfus
  NoguchiChitose képzőművész
  Pásti Nóra grafikus
  Simon Viktória fémműves formatervező
  Simon Zsolt József porcelántervező művész
  Szilágyi Erzsébet szobrász, ötvösművész
  Tsuchihashi Akira porcelántervező művész
  Watanabe Miwako porcelántervező művész
  
  Megnyitó zene: Sáry László Kiváló művész és Sáry Bánk Erkel-díjas zeneszerző erre az alkalomra komponált új műve és annak előadása.
  
  A kiállítások megtekinthetők:
  A38 Kiállítóhely (A38 Hajó, Petőfi híd budai hídfő):
  Vasárnap kivételével minden nap 11-18 óráig
  
  Kérjük, látogatás előtt egyeztessen a következő telefonszámon: +36 1 464 39 40!
  
  Ferencvárosi Helytörténeti Gyűjtemény (Budapest, Ráday u. 18. Telefon: +36-1-218-7420): keddtől péntekig 12-18 óráig, szombaton 10-14 óráig



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. november 22.
Swing à la Django & Kozma Orsi koncert
2024. november 23.
Hollywood Undead, Sleeping Theory
2024. november 25.
Metallica program az Apocalpytica-tol a Barba Negra Red Stage-en
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Mesterséges Intelligencia és Az Új Kreativitás a PRÓFÉTA galériában
Cseh Tamás és Bereményi Géza munkásságát felölelő zenés esttel készül a Thália Színház – Érkezik a Fehér Babák!
A Mellékhatás című kortárs angol dráma decembertől a Centrál Színházban
A szép rettenete: Jovián György kiállítása
Kinetikus szobrokkal elmesélt XXI. századi problémák
A zene éjszakája!
Magyar és nemzetközi sztárok közösen lépnek színpadra az ötödik Bartók Tavaszon
Kecskeméten mutatkoznak be az Európai Zenekari Akadémia növendékei
 kiemelt 
Dying Fetus, Chelsea Grin, Despised Icon
  
Tengerentúli extrém metal csomaggal kínál túlnyomás elleni szelepet a karácsonyi készülődés / őrület közepén Concerto Music

Terror, Nasty, Combust a Durer Kertben
Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Wheel, Múr: izgalmas és feltörekvő zenekarokat hoz idén a progmetal Mikulás
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 ripoff raskolnikov    halestorm    burden    weweew    barabás lőrinc    contagion    toportyán férgek    david bowie    the exploited    club ’68    akkezdet phiai    pendulum    seventh void    kerecsensólyom    civil sziget    dimmu borgir    heidenfest    carbonfools    dharma    satelles    shallov    the nick rivers    von hertzen brothers    volumefeeder    Ágens  

r49
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!