szerző: PjotrHavizaj Avantgarde Zenei Fesztivál 2011. február 5. 20h, Gödör - Budapest
A Havizaj-hoz nem tartozik egy állandó helyszín, sem pedig állandó tagok. Az időről időre újabb zajt keverő-nagy port kavaró experimentális-alternatív mini-fesztivál számtalan zenészt látott már vendégül a világ minden tájáról. Együttműködött már többek között román, cseh, olasz, francia, holland, német, amerikai, lengyel, norvég, angol, malajziai, szingapúri hangoskodókkal. A Gödörbéli Drótanyafesztről leszakadt Havizaj kezdeményezője Pongrácz Kálmán, alias Rovar17.
A 2003 óta létező, folyton megújuló, más-más országokból verbuválódott, és mindig új helyszíneken felbukkanó zörejlovasok világa leginkább az electro-noise-ambient-industrial irányzatokhoz áll közel, még inkább mindent megtalálunk benne, ami kísérleti. A kísérleti mini-fesztivál, eddig 42 alkalommal került megrendezésre a főváros különböző helyszínein a Moiré Kulturális Egyesület szervezésében. Az egyesület célja a kortárs magyar zenei törekvések képviselete, különös tekintettel az önszerveződően kezdeményezett, új formákat teremtő művészeti tevékenységek támogatására. Az egyesület 2003-óta foglalkozik az említett művészeti projectek prezentációjával szerte az országban, legyen az hang, mozgás, kép, vagy akár tér - a kísérletezés jegyében, a zene, a tánc, a film, a képzőművészet összekapcsolódásával. Maga a zenei anyag is széles skálán mozog, az akusztikus zenétől az elektronikusig, mindez megtámogatva videó-installációkkal, performance-okkal, workshop-okkal
A fellépők kezdetben a magyar mezőnyből kerültek ki, de mára rendszeresen hívunk, és mutatunk be külföldi művészeket. Célunk, hogy az általunk képviselt (zenei vagy egyéb) műfajokon belül minél több előadó jusson el hazánkba, illetve a magyar előadók külföldre. A Havizaj fesztivál a Lengyel Intézettel közösen öt lengyel, illetve Lengyelországban élő művészt mutat be az experimentális zenei szcéna rajongóinak. Feruár 5-én Sławek Janicki/Qba Janicki/Dóra Attila Trio (PL/AUS/H), Zenial, Kim_Nasung és az Animal Machine koncerteznek a Gödör Klubban.
Fellépők: Łukasz Szalankiewicz (alias Zenial) Jelenleg Krakkóban élő történész, hang-desinger és kortárs elektronikus zeneszerző. Egyaránt jellemzőek rá az audiovizuális performance-ok és az interaktív installációk. Részt vett számos nemzetközi fesztiválon: (Ausztria, Oroszország, Bulgária, Németország, Hollandia, Csehország, Szlovákia, Ukrajna, Franciaország, Kína, Magyarország, Belorusszia, Románia, Litvánia, Izrael, Kazahsztán, Peru, Brazília, Argentína, Uruguay, Egyesült Államok, Kolumbia, Mexikó, és Ecuador). http://zenial.audiotong.net/index.php?what=bio
Kim Nasung Lublinban élő elektro-akusztikus zajművész. Fő érdeklődési területe a musique concrete és a field recordings. Alapító tagja a Mind Twisting Records-nak. Többek között olyan művészekkel játszott együtt, mint Alexei Borisov (RU), Edyta Fil (PL), Ilia Belorukov (RU),Olga Nosova (RU), Dario Farielo (IT), Zavoloka ( UKR ), Emiter ( PL ), XVP ( PL ), Thaw ( PL ), An on bast ( PL ), Jacaszek ( PL ), Fenschu ( FR ), HATI (PL), Wolfram (PL), Patryk Zakrocki (PL), Gilles Aubrey (DE), Mirt (PL), 4daladiez (NL).
Animal Machine Jelenleg Varsótól nem messze, egy kis faluban élő Perui származású Death Industrial / Power Electronics /Ritual /Harsnoize előadó.
Sławek Janicki Jelenleg hol Sydney-ben, hol Bydgoszcz-ban élő nagybőgős. A 80-as évek elején kezdett zenélni, több zenekarban, később tagja lett egy független körökben jól ismert zenekarnak, a Henryk Brodaty-nek. Első lemeze a Trytony klubhoz kötődik, melynek létrehozásában jelentős szerepet vállalt, majd 1994-ben megnyitotta a „Mózg”(magyarul az Agy) klubbot, mely immár 15 éve segíti elő a kortárs művészetet, különösen a kortárs zenét. Olyan művészekkel dolgozott együtt, mint Kazik Staszewski, Jon Dobie, Karoline Crabel, Wojciech Zamiara, Grzegorz Pleszynski, Zdzisław Piernik a világhírű tubás, és még sokan mások.
Qba Janicki 4 éves korától dobol, 15 évesen pedig elektronikus hangszereken kezd játszani. 13 év gyakorlás után kezdi el keresni saját hangjait, és technikáját, ekkor kezd csak el játszani a nyilvánosság előtt. Zenéjének fő gyökerei a hagyományos ütőhangszereken a klasszikus és improvizatív zenei képzettségén alapulnak (Stanisław Welanyka tanítványa a krakkói Zeneakadémián), de játszik rockot, elektronikus zenét, de otthon van a psycho, emo, total tomato grind punk, jazz-core, progresszív vegetarian grind core, és a mutantic harmonic műfajokban is.